شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
امام جمعه آبادان گفت: امیدوارم مجمعی برای شعر عربی در آبادان تبیین شود تا شعرای عرب به بیان اشعار خود بپردازند.حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور در گفت‌وگو با فارس ضمن خرسندی از همایش بزرگ و بین‌المللی ولایت در آبادان اظهار کرد: دشمنان قصد دارند دروازه ورود تشیع را با چالش روبه رو کنند. 

وی افزود: تبلیغات فراوانی نیز در این خصوص صورت گرفته و برخی نیر باورشان شده که در این استان تغییر مذهبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این زمینه آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولایت فقیه در استان خوزستان، کارهای با ارزشی انجام داده‌اند که تاسیس دانشگاه امیرالمؤمنین نمونه‌ای از این اقدامات بوده است.امام جمعه آبادان تصریح کرد: تاسیس شبکه ماهواره‌ای الاهواز نیز از اقدامات قابل توجه آیت‌الله موسوی جزایری برای مقابله با تبلیغات منفی علیه ولایتمداری مردم خوزستان به شمار می‌رود.

ابراهیمی‌پور افزود: همایش بین‌المللی ولایت که برای دومین بار در اهواز و نخستین‌بار در آبادان برگزار خواهد شد نیز از جمله این اقدامات ارزشمند نماینده ولی فقیه در استان محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آبادان ابراز داشت: خوزستان تنها استان مرزی کشور است که به صورت یک دست شیعه است و مکتب تشیع از همین استان به سایر استان‌های کشور راه پیدا کرده است.

امام جمعه آبادان اضافه کرد: با توجه به همسایگی این استان با چند کشور دیگر، خوزستان دروازه ورود مکتب تشیع به ایران به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: شعاع نور ولایت از خوزستان به سراسر کشور و از کشور ما به بسیاری از کشورها راه پیدا کرد و این نور در قلب مسلمانان منتشر ساخت.

ابراهیمی‌پور در سخنانی اهداف همایش علمی و بین‌المللی ولایت را تشریح کرد و ابراز کرد: این همایش در دو بخش مقاله و شعر است که بخش شعر آن به یار خدا امسال در آبادان برگزار خواهد شد.

امام جمعه آبادان تاکید کرد: بخش اشعار، در مدح امیرالمومنین (ع) است که با توجه به هنر و ذوقی که در آن نهفته، تعریف بسیار خوبی می‌تواند برای مذهب تشیع در اشعار عربی باشد.

وی اظهار کرد: برگزاری این بخش در آبادان کار زیبایی بود چرا که شعر عربی در این منطقه مدت‌ها بود که مظلوم واقع شده بود. وی اضافه کرد: امیدوارم پس از این مجمعی برای شعر عربی در آبادان تبیین شود تا شعرای عرب به بیان اشعار خود بپردازند.

ابراهیمی‌پور ادامه داد: علمای 45 کشور جهان در این همایش حضور خواهند داشت و این فرصت بسیار خوبی است برای نشان دادن فرهنگ مردم این خطه و همچنین موقعیت خوبی برای بازدید از شهر آبادان برای میهمانان فراهم خواهد شد.

امام جمعه آبادان در ادامه خاطر نشان کرد: علما، فضلا و نخبگانی نیز از سراسر کشور در آبادان حضور خواهند یافت و این موضوع می‌تواند برای منطقه برد فرهنگی خوبی داشته باشد. وی در پایان گفت: این موضوع در بعد فرهنگی و رسانه‌ای شهر آبادان تأثیر به سزایی خواهد گذاشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار