شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۳
شوشان: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی دزفول و متخصص اطفال گفت: تولد نوزاد دو سر در دزفول در دنیا بی نظیر است. به گزارش شفاف ، دکتر فریدون نیروزاد در خصوص اعلام آخرین وضعیت نوزاد متولد شده در دزفول افزود:روند درمانی این نوزاد که دختر است در بهترین شرایط باجدیت توسط متخصصان و کادر مجرب پرستار ویژه نوزادان در حال پی گیری است و در حال حاضر دو قلوها زیر ونتیلاتور وتوسط تهویه مکانیکی درمان می شوند .

وی گفت: در آخرین بررسی ها مشخص شده که نوزاد متولد شده در دزفول دارای دو معده ویک قلب می باشد که به نظر می رسد دارای مشکلات مادرزادی قلبی است.

نیروزاد اظهار داشت: دوقلوهای به هم چسبیده شکل نادری از دوقلوها هستند که در هر 40 هزار تولد، یک مورد از آنها بروز می کند. این متخصص اطفال وراثت ،محیط ومصرف دارو را از عوامل تشکیل دوقلوهای به هم چسبیده عنوان کرد وگفت:تولد دوقلوهای به هم چسبیده بسیار پرخطر است زیرا حدود 40 تا 60 درصد این تولدها به مرده زایی منجر می شود و شانس بقای این دوقلوها بین 5 تا 25 درصد می باشد.

وی گفت: نخستین جراحی موفقیت آمیز جداسازی دوقلوها در سال 1689 توسط یک پزشک آلمانی انجام شد و تاکنون بیش از 200 عمل جداسازی روی دوقلوهای به هم چسبیده انجام شده که سه چهارم این جراحی ها به نجات جان یکی از دوقلوها یا حفظ حیات هر دو آنان انجامیده است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن قدردانی از کلیه پرسنل درمانی افزود:تمام سعی و تلاش خود برای ایجاد روند درمانی درخور واستاندارد لحاظ خواهیم کرد.

در پدیده ای نادر نوزادی با دو سر هفته گذشته در دزفول متولد شد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
فرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
comment
0
0
comment سلام اخه چطوری درمان میشه این که قابل جداشدن به دوتا نوزاد نیست,خدایا هرچی مصلحت توست
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار