شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۵

در دومین روز هفته زمین پاک کوره زباله سوز پتروشیمی فجر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان به بهره‌برداری رسید.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، در مراسم افتتاح این طرح تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان توسعه صنعتی را یکی از نیازهای اساسی جامعه امروزی دانست و گفت: در راستای توسعه باید به گونه‌ای عمل شود که ظرفیت‌های قابل تحمل زمین مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک که سلامت زمین ـ سلامت انسان نام دارد، افزود: ضروریست به منظور حفظ سلامت انسان‌ها به حفاظت از زمین توجه بیشتری داشته باشیم.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود شهرستان ماهشهر را یکی از مهمترین مراکز صنعتی در زمینه پتروشیمی در استان و کشور دانست و گفت: جای بسی امیدواری است در سال‌های اخیر توجه به مباحث زیست محیطی به ویژه مدیریت محیط زیست، پسماندها و فاضلاب‌های  صنعتی به سوی حل مشکلات زیست محیطی سوق پیدا کرده و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با استفاده از فن‌آوری نوین و بهبود مدیریت در زمینه کاهش آلودگی‌های زیست محیطی گام‌های مهمی برداشته است.

مدیر کل محیط زیست خوزستان تکمیل وراه‌اندازی سیستم زباله‌سوز در پتروشیمی فجر را حاصل نگاه مدیران منطقه به حل آلودگی‌های این صنعت دانست و افزود: با افتتاح این طرح، حجم عظیم پساب‌های صنعتی این مجموعه امحاء خواهند شد.

همتی در ادامه از مدیران این مجموعه خواست تا در کنار توجه به آلودگی‌های خاک و هوا در پایش دریا وکنترل آلودگی‌های آن نیز توجه ویژه مبذول دارند ،و با استفاده از سیستم‌های نوین کنترلی، زمینه تقویت ساختار نظارتی را با نصب تجهیزات لازم فراهم آورند.

کوره زباله سوز پتروشیمی فجر با هدف امحاء کیک لجن مازاد بیولوژیکی حاصل از دستگاه سانتریفیوژ واحد ETبه عنوان پسماند جامد و پسماند مایع در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی‌ها و حذف مواد زائد خطرناک ناشی از پسماندهای تولیدی تا حد پائین‌‌تر از حد مجاز استاندارد و مقررات تدوین شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست با صرف 60 میلیارد ریال در مدت دو سال راه‌اندازی شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار