شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
شوشان/ نوید قائدی: چندين سال است به دليل كاهش و پراكنش نامناسب بارندگی ، كاهش شديد دبي خروجي رودخانه كارون بطرف دشت ها ،كم شدن وسعت تالاب هاي مهم منطقه ،افزايش و توسعه صنايع بزرگ ملي بدون توجه به ملاحظات زيست محيطي ،عدم توجه به دفن بهداشتي زباله، وقوع پديده گرد و غبار كه بخشي از منشاء آن كشورهاي همسايه بوده و عوامل بسيار ديگر، مشكلات زيادي براي مردم استان خوزستان بوجود آمده است و باعث گرديد به دليل تعداد بالاي عناصر ريز گرد موجود در هوا ، اهواز آلوده ترين شهر دنيا لقب گيرد.

هدف ورود به مسائل و مشكلات زيست محيطي نيست زيرا به قدر كافي در اين خصوص بحث و اظهار نظر شده است و نياز به عزم مسئولين كشور و پيگيري مسئولين استان و نمايندگان و توده مردم براي حل آنان مي باشد ، بحث ما تبعيض در نحوه برخورد با اين پديده ها و مشكلات است. چرا عليرغم تاكيد بر توزيع گازوئيل با درصد گوگرد 50 پي پي ام در كلانشهر هاي كشور در اكثر استان ها اين كار انجام شده ولي در استان خوزستان كه منبع نفت و گاز كشور است اين كار تا كنون انجام نشده است و مردم خوزستان بايد در هواي روزانه خود و اين روزها با نزول باران دچار عارضه هاي تنفسي باشند؟

مگر نه قرار بود صنايع آلاينده از شهرها و حاشيه آنان خارج شوند چرا تاكنون در استان خوزستان اجرا نشده است ؟حتي اگر اين طرح ها ملي باشند.چرا در شهر تهران تا كوچكترين تغييري در شاخص هاي آلودگي مشاهده مي گردد كل پايتخت تعطيل مي گردد كه تاثير آن بر كل كشور است ولي در استان اين كار بندرت و سختي انجام مي گيرد .

بعد از نزول باران و مشكلات تنفسي مردم چرا هيچ مسئول و نهادي بطور واضح و شفاف براي مردم و افكار عمومي توضيحات قابل عرضه اي ندارد و در رسانه هاي كشور مطرح نمي شود ميز گرد و سمينار و... تشكيل نمي گردد چرا افراد، گروهها، جريان ها و تفكراتي در كشور وجود دارند كه راغب نيستند مسائل و مشكلات استان خوزستان در سطح ملي مطرح،بررسي و مورد كنكاش قرار گيرد.

اگر اين روزها سري به اورژانس بيمارستانها و مطلب پزشكان گوش و حلق و بيني و دستگاه تنفسي بزنيد بدون هيچگونه توضيحي همه چيز هويداست.تحمل اين همه عارضه و گرد و غبار و هواي نامساعد به كنار تبعيض در خصوص اعلام تعطيلي و بزرگ نمايي مشكلات در ديگر شهر ها و استان كشور موضوع مهم ديگري است كه دل مردم را به درد مي آورد و معلوم نيست بايد به كدامين مرجع و نهاد شكايت برد .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار