شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۶

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت تضمینی مشخص شده برای خرید گندم حتی هزینه‌های جاری کشاورزان را نیز تامین نمی‌کند.

به گزارش فارس ، سید شریف حسینی اظهار داشت: قیمت مشخص شده برای کشاورزان خوزستانی و گندم‌کار کشور قیمت تضمینی مشخص شده از طرف دولت است که حتی هزینه‌های جاری کشاورزان را نیز تامین نمی‌کند.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به قیمت نهاده‌ها، آب‌بها و کود که به صورت سرسام‌آور افزایش داشته است، ضرورت دارد رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: در حالی که کود شیمیایی هنوز به کشاورزان اعطا نشده و کشاورزان کودهای شیمیایی را با 10 برابر قیمت خریداری می‌کنند، قیمت خرید تضمینی گندم افزایش نیافته است.

وی با بیان اینکه افزون بر کود شیمیایی، سوخت و گازوئیل سهمیه‌ای هم به کشاورزان تخصیص نیافته است، ادامه داد: از ابتدای سال گذشته کشاورزان گازوئیل آزاد استفاده نکرده‌اند و این مشکل عمده کشاورزان به‌ تازگی حل شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزان با این شرایط در سال آینده زراعی رغبتی برای کاشت گندم نخواند داشت.

حسینی مشکل آب‌بهای کشاورزان را از دیگر مشکلات آنها برشمرد و افزود: اجرای ناقص قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بر وضعیت معیشتی کشاورزان تأثیرات نامطلوبی گذاشته است ولی کمکی از سوی دولت به آنها نمی‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی برای کشاورزان خوزستانی و گندم‌کار در کشور به وجود آمده است که باید در اسرع وقت بررسی و برطرف شود.

وی با یادآوری این مسئله که اکثر کشاورزان به صورت اجاره‌ای در زمین‌های کشاورزی کشت می‌کنند، گفت: کنار هم گذاشتن تمام این افزایش قیمت‌ها فشار زیادی به کشاورزان وارد می‌کند که از سوی دولت هم هیچ اقدامی برای جبران آن صورت نمی‌گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار