شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
رئیس اداره آموزش های داوطلبانه خوزستان:
محمد علی آلاله افزود: بیشترین شمار سوادآموزان را زنان تشکیل می دهند و بیشتر سواد آموزان در شهرستان اهواز و حومه زندگی می کنند.
اختصاصی شوشان: رئیس اداره آموزش های داوطلبانه و واگذاری فعالیت های نهضت سواد آموزی خوزستان گفت: تا به امروز 15 هزار و 296 نفر تحت پوشش برنامه های سواد آموزی قرار گرفتند.
محمد علی آلاله با اشاره به اینکه شمار افراد تحت پوشش نهضت سوادآموزی در خوزستان بالاتر از حد میانگین کشوری است افزود: بیشترین شمار سوادآموزان را زنان تشکیل می دهند و بیشتر سواد آموزان در شهرستان اهواز و حومه زندگی می کنند.
محمد علی آلاله گفت : تفاهم نامه معاونت نهضت سواد آموزی با چندین دستگاه از قبیل کمیته امداد امام ، امور بانوان استانداری ، اداره کل عشایر ، زندان ها ، کانون فرهنگی و هنری مساجد ، حوزه علمیه ، بسیج سازندگی و سازمان دانش آموزی بسته شده است. طی این تفاهم نامه افراد بی سواد می توانند زیر نظر این دستگاه ها تحت آموزش قرار گیرند و معلم خود را به دلخواه انتخاب کنند حتی اگر فرزندشان آن ها را آموزش دهد.
وی در تشریح این موضوع گفت : تمام افراد از دانش آموزان سوم دبیرستان تا بازنشستگان ، با داشتن حداقل مدرک دیپلم می توانند در طرح واگذاری فعالیت های سواد آموزی به بخش غیر دولتی شرکت کنند. این طرح شامل سه دوره است: دوره سواد آموزی ، تحکیم و انتقال .
آلاله افزود: در دوره سواد آموزی فرد بیسواد 400 ساعت تحت آموزش قرار می گیرد و پس از آن در آزمون های نهضت شرکت می کند. اگر پذیرفته شد نهضت سواد آموزی به معلم او مبلغ 530 هزار تومان می پردازد. دوره سواد آموزی شامل دوره ابتدائی است.
آلاله در ادامه با اشاره به اجرای طرح "تحکیم " پس از دوره سواد آموزی گفت: این طرح برای کسانی است که شرایط ادامه تحصیل را به دلیل کهولت سن ندارند. در این دوره نیز در صورت قبولی فرد به معلم وی 60 هزار تومان پرداخت می شود.
رئیس اداره آموزش های داوطلبانه  در پایان به دوره " انتقال " اشاره کرد و گفت: در دوره انتقال معلم حداقل میبایست لیسانس داشته باشد و در صورت قبولی هر کدام از شاگردان وی مبلغ 720 هزار تومان از نهضت سواد آموزی دریافت خواهد کرد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار