شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۳

مديركل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تا كنون 6 ميليارد ريال اعتبار جهت هوشمندسازي 850 مدرسه در سراسر استان اختصاص داده شده است.

رحمن فلاحي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار‌داشت: اداره آموزش و پرورش تا كنون مراحل جمع‌آوري آماري، سخت‌افزاري، ايجاد زيرساختار، برگزاري همايش‌هاي آموزشي، نمايشگاه هوشمندسازي، خريداري تجهيزات سامانه آموزش و پرورش و توزيع اعتبارات در جهت هوشمندسازي مدارس در استان را انجام داده است.

وي با بيان اين‌كه تا كنون 6 هزار و 500 دستگاه رايانه در آموزشگاه‌هاي استان توزيع شده است، افزود: هوشمندسازي مدارس باعث شتاب در بخش آموزش از نظر منابع آموزشي، ‌ارزشيابي، كمك آموزشي و غيره مي‌شود.

مديركل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مقرر شده است كه 2 هزار مدرسه در استان از اعتبارات ملي و وزارت آموزش و پرورش هوشمندسازي شود كه تا پايان سال 90، هزار مدرسه هوشمندسازي شدند.

فلاحي با بيان اين‌كه 20 درصد از مدارس استان مجهز به سخت‌افزار هوشمند مي‌شوند، ادامه‌داد: مراحل 5 فاز هوشمندسازي شامل نيمه الكترونيك، الكترونيك، نيمه هوشمند، هوشمند و سوپر هوشمند است كه اداره آموزش و پرورش استان تا مرحله سوم خوب پيش رفته است.

وي اظهار‌داشت: برنامه امسال ما بحث توسعه مدارس هوشمند در استان است كه با تامين اعتبار مي‌توانيم مدارس بيشتري را تحت پوشش قرار دهيم.

مديركل آموزش و پرورش گفت: هوشمندسازي مدارس تاثير مثبتي بر آموزش و مسائل يادگيري دانش‌آموزان داشته است. چون دانش‌آموزان نسبت به يادگيري درس توسط رايانه اشتياق بيشتري از خود نشان مي‌دهند.

فلاحي با اشاره به اين‌كه در شوراي آموزش و پرورش مقرر شده هر اداره يك مدرسه را هوشمندسازي كند، اظهارداشت: در مسير هوشمندسازي علاوه بر تهيه و تجهيز مدارس به وسايل سخت افزاري بايد معلمان را هم در زمينه‌ي نرم‌افزاري آماده كرد. در اين جهت دوره‌هاي آموزشي معلمان جهت آشنايي با وسايل هوشمندسازي آغاز شده است.

وي با بيان اين‌كه مدرسه هوشمند مدرسه‌اي پژوهش‌محور است، افزود: دانش‌آموزان با استفاده از وسايل هوشمند شامل آزمايشگاه و كارگاه‌هاي مجازي، وسايل كمك آموزشي و غيره، مشاركت بيشتري در بحث پژوهش از خود نشان مي‌دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار