شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
شوشان: معاون بهره برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان، میزان ذخایر سدهای استان تا زمان حاضر را دو میلیارد و 900میلیون متر مکعب اعلام کرد.
حبیب الله جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این رقم مجموع ذخایر تمام حوزه ها از جمله کارون، دز، کرخه، مارون و سد سیمره را شامل می شود.

وی اضافه کرد: از این مجموع، دو میلیارد و 430میلیون متر مکعب مربوط به ذخایر سدهای کارون و دز(حوضه کارون بزرگ) است.

جعفری گفت: با توجه به مجموع ذخیره 841 میلیون متر مکعبی پارسال رقم موجود فاصله خوبی را نسبت به مدت مشابه سال 91نشان می دهد.

معاون بهره برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان افزود: با توجه به پیش بینی بلند مدت بارش ها و اصلاحاتی که از نظر بارش و دما از آذر تا پایان اسفند امسال اعلام شده، امید می رود به آورد 13میلیارد و 500میلیون متر مکعبی در حوزه کارون بزرگ تا پایان سال آبی جاری که از ابتدای مهر امسال آغاز شده و تا پایان شهریور سال آتی ادامه دارد برسیم.

جعفری گفت: این برآورد و پیش بینی به نیاز آشامیدنی، صنعت و کشاورزی خوزستان پاسخگو خواهد بود.

وی افزود: در حوضه کرخه هم با توجه به تنشی که در طول شش سال اخیر ایجاد شده و امکان آبگیری قابل ملاحظه ای را نداریم تا 60درصد مصارف در این حوضه را پاسخگو خواهیم بود.

جعفری همچنین با اشاره به آغاز عملیات تعمیر سالانه واحدهای نیروگاهی برقآبی از ابتدای شهریور در خوزستان گفت: تمام این واحدها تا پایان سال جاری به پایان می رسد تا برای تابستان و ماه های گرم آتی با تولید بهتر و بیشتر به نیاز بخش های مختلف جواب داده شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار