شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
شوشان/ نويد قائدي: بر اساس مصوبات اعلام شده قرار بود طي برنامه زمانبندي مشخص توليد گازوئيل بر اساس استانداردهاي زيست محيطي يورو 4 در كشور انجام گيرد. يكي از مشخصات بارز اين گازوئيل درصد پايين ميزان گوگرد آن است كه به شدت منبع آلايندگي هوا محسوب مي گردند زيرا گازوئيل هاي فعلي با توليد انواع اكسيدهاي سولفور صدمات جبران ناپذيري به محيط زيست جانوري، گياهي و سلامت انسان ها وارد مي آورند همچنين اين اكسيدها موجب خوردگي انواع فلزات و استهلاك مصنوعات بوده و موجب اختلال در عملكرد موتور و سيستم سوخت رساني ديزلهاي نسل جديد صدمات گرديده و بعد از تخريب سوزن هاي انژكتور سبب احتراق ناقص و توليد انواع مونواكسيد ها و دودزايي آن ها مي گردد.

در كشور براي توليد و توزيع گازوئيل يورو 4 حركت هايي شروع و قرار بود توليد و توزيع در كلانشهر هاي كشور در اولويت باشد و اين مهم مثل هميشه از تهران آغاز گرديد. در بعضي از استان ها مانند آذربايجان ، مشهد و تعدادي ديگر از شهرهاي كشور با سر و صدا و پيگيري مسئولين جهت سيستم حمل و نقل عمومي تامين شده است ولي از وضعيت توليد و توزيع اين سوخت مهم در استان خوزستان خبري منتشر نشده است و بعيد است كه توزيع شده باشد در صورتي كه استان خوزستان با وجود صنابع بزرگ پتروشيمي و پالايشگاهي و منابع بزرگ و نفت و گاز كشور از اين سوخت استاندارد به دور مانده است كه البته جاي تاسف دارد و نتيجه اينكه بعد از اولين باران پاييزي مردم بايد باران اسيدي كه درصد زيادي از تركيبات گوگردي را داراست استنشاق نمايند.

لذا اين موضوع بايد بفوريت از طريق مسئولين استان پيگيري و محقق گردد تا حقي از مردم استان ضايع نگردد. كافي است سري به موتورهاي جستجوگر اينترنت بزنيد تا ببينيد مسئولين شهر مشهد با چه غوغا و بلوايي موضوع را پيگيري و به نتيجه رساندند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار