شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
فیدوس نوشت: جدا شدن حسین وفایی از تیم اعزامی ایران به تورنمنت بیلیارد ایرلند و اقامت چند ماهه در این کشور، باعث شکل گیری شایعه پناهندگی قهرمانی آبادانی بیلیارد جهان در محافل خبری محلی شده است. وفایی اما در تماسی کوتاه با خبرنگار فیدوس قویاً این شایعه را تکذیب می کند.
بیژن امجد، ریس هیات بیلیارد آبادان و مربی نیز با تکذیب این شایعه اطلاعاتی در مورد سفر و اقامت حسین وفایی بازگو می کند که روشن کننده مبنای شایعه پناهندگی این قهرمان آبادانی است. بر اساس این اطلاعات، حسین وفایی با برنامه فدراسیون بیلیارد ایران و برای حضور در مسابقات حرفه ای بیلیارد لندن، نخست با ویزای سه ماهه فدراسیون و به همراه یک اکیپ ورزشی شامل دو بیلیاردباز دیگر ایرانی به مسابقات ایرلند رفته است.
به دلیل سطح آماتوری مسابقات ایرلند، حسین وفایی در این تورنمنت شرکت نکرده؛ زیرا ورزشکاری که عنوان قهرمانی آماتورهای جهان را کسب کرده باشد برای مدت دو سال مجاز به شرکت در مسابقات آماتوری جهانی نیست. اما پس از پایان یافتن این تورنمنت، فدارسیون بیلیارد ایران برای حضور یک بیلیاردباز ایرانی در تمرینات آکادمی بیلیارد ایرلند و شرکت در مسابقات حرفه ای جهانی که طی چند ماه آینده در لندن برگزار می شود مسابقه ای بین حسین وفایی و سهیل واعظی دیگر مدعی ایرانی، ترتیب می دهد که به پیروزی 5 بر صفر وفایی می انجامد. بدین ترتیب وفایی تنها ایرانیست که در این مسابقات حرفه ای جهانی حضور خواهد داشت.

اکنون حسین وفایی با تدبیر فدراسیون بیلیارد ایران روزهایش را در آکادمی بیلیارد ایرلند به تمرین می گذارند و قرار است ویزای وی برای 3 ماه دیگر هم تمدید شود. اگرچه ابتدا قرار بود او در آکادمی انگلستان به تمرین بپردازد اما شرط حضور وی در این کشور حمایت وی از سوی یک شرکت انگلیسی بود که وفایی نتوانست چنین اسپانسری پیدا کند. وفایی در ایرلند از سوی یک سرمایه گذار ایرانی حمایت می شود.

با این حال آنچه شایعه پناهندگی حسین وفایی را بیشتر باورپذیر کرده بود شرایطی است که این قهرمان آبادانی برای حضور در مسابقات حرفه ای جهان در لندن باید داشته باشد. بر اساس اظهارات  مربی سابق حسین وفایی، این بیلیاردباز ایرانی برای حضور در مسابقات حرفه ای انگلستان باید اقامت کاری دوساله این کشور را دریافت کند. زیرا این مسابقات در زمان های مختلف در طول سال برگزار می شود و شرکت کنندگان باید مشکل رفت و آمد به این کشور را نداشته باشند. بدین ترتیب حسین وفایی به دنبال کسب اقامت دوساله در انگلستان است تا شرایط حضور وی در مسابقات حرفه ای های جهان را داشته باشد. بنابراین موضوع پناهندگی فعلا منتفی است. گفتنی است این قهرمان آبادانی در فهرست 60 ورزشکار برتر جهان در رشته اسنوکر قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار