شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
شوشان: مسئول واحد سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان از برگزاری نخستین کارگاه فرزندپروری هوشمندانه و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در استان خبر داد.

رضا دواساز ایرانی اظهار کرد: نخستین کارگاه فرزندپروری هوشمندانه پیشگیری از مصرف الکل با هدف توجه به ادغام پیشگیری از مصرف الکل در نظام بهداشت استان با حضور کار‌شناسان سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشکده‌های علوم پزشکی آبادان، دزفول و بهبهان در مرکز بهداشت استان خوزستان برگزار شد.

وی ادامه داد: از جمله مباحث کاربردی ارائه شده در این کارگاه آموزشی، اجرای برنامه‌های مبتنی بر ایفای نقش در خصوص مهارت «نه» گفتن بر پایه تفکیک‌های سی.دی خش‌دار، خلع سلاح و ترک موقعیت اجرا شده است.

مسئول واحد سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: در این کارگاه به اهمیت خانواده به عنوان تیم مداخله‌گر برنامه‌های پیشگیری از مصرف مواد تاکید شده و نحوه اجرای برنامه‌های پیشگیری اولیه براساس سن، جنس، جامعه محلی و همچنین یکسان بودن پیام‌های پیشگیرانه در سطح خانواده و مدرسه و استفاده از برنامه‌های چندوجهی به جای برنامه‌های تک وجهی برای کار‌شناسان سلامت روان ارائه شد.

وی با بیان دیگر موضوعات مورد بحث در این کارگاه تصریح کرد: در این کارگاه مدل‌های تربیتی پیشگیری از مصرف مواد، اختلالات روانی شایع مرتبط با الکل در کودکان و اصول 16گانه پیشگیری اولیه از مصرف مواد و الکل براساس NIDA ارائه شده است.

دواساز ایرانی خاطر نشان کرد: همچنین در این کارگاه مرکز آموزشی استثنایی بهشت به عنوان تنها موسسه آموزشی ارائه دهنده خدمات به کودکان اوتیسم در استان زیر نظر اداره آموزش و پرورش، معرفی شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار