شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
شوشان: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان از شناسایی و توقیف 251 قلم کالای مشمول استاندارد اجباری ˈفاقد نشان استاندارد ملیˈ از آغاز امسال تاکنون در این استان خبرداد.
رضا دهدشتی زاده  اظهارداشت: کارشناسان این اداره کل درهمین راستا از آغاز امسال تاکنون از دو هزار و 700 واحد صنفی بازدید و بازرسی به عمل آورده اند.

وی افزود: بیش از یک هزار و 30 نمونه به صورت تصادفی از واحدهای صنفی در زمینه های مختلف از جمله: غذایی، کشاورزی، بهداشتی، مصالح ساختمانی، لوازم صوتی و تصویری و لوازم الکتریکی اخذ و جهت بررسی میزان انطباق کالاهای مذکور با استانداردهای ملی مربوطه جهت انجام آزمون به آزمایشگاه های اداره کل و یا آزمایشگاه های مورد تائید صلاحیت این اداره کل ارجاع شده اند.

دهدشتی زاده تصریح کرد: همچنین در همین راستا به 329 واحد صنفی به علت عرضه کالای بی کیفیت و بدون نشان استاندارد ملی ایران تذکر و اخطار داده شده تا از عرضه، فروش و انبار نمودن محصولات غیر استاندارد مشمول طرح جامع استاندارد خودداری نمایند که این امر به مرجوع شدن 329 کالا منجر شده است.

مدیر کل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان ادامه داد: 116 واحد صنفی نیز به دلیل فروش اجناس غیر استاندارد به واحد حقوقی این اداره کل جهت سیر سایر اقدامات قانونی معرفی شده اند.

وی گفت: این اداره کل به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی را در راستای استاندارد سازی محصولات واحدهای تولیدی سر لوحه کار خود دارد.

دهدشتی زاده اضافه کرد: بر همین اساس و در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) در سطح استان خوزستان کارشناسان این اداره کل اقدام به کنترل دقیق بازار و جلوگیری از عرضه محصولات غیر استاندارد توسط مراکز عرضه نموده اند.

مدیر کل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان در پایان از شهروندان خواست هنگام خرید هرگونه کالا به نشان استاندارد آن توجه نموده و با خیالی آسوده نسبت به تهیه و مصرف کالا با نشان استاندارد اقدام نمایند.

وی از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه کالای فاقد نشان استاندارد و یاکیفیت پایین تر از حد انتظار مراتب را جهت بررسی موضوع با تلفن 1517، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار