شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۲۵۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۷
رییس جمهور: خوزستان در زمینه انتقال آب کارون نباید آسیب ببیند
در زمینه انتقال آب از کارون باید به‌گونه‌ای اقدام شود که خوزستان دچار آسیب نشود.
شوشان: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی پیش‌ از‌‌ظهر دوشنبه در دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: استان خوزستان یکی از استان‌های مرزی بسیار مهم کشور است که مردم آن در طول سالهای دفاع مقدس، مدافعان کشور در برابر تهاجم تجاوزگران بوده‌اند.
رییس‌جمهور تصریح کرد: استان خوزستان به لحاظ وجود استعدادهای فراوان ازجمله؛ نیروی انسانی پرتلاش و متخصص، توانمندی‌های طبیعی و دارا بودن منابع ارزشمند، از استان‌های ثروتمند کشور به شمار می‌رود.



دکتر روحانی با اشاره به اینکه باید نسبت به رفع مشکلات استان خوزستان رسیدگی و برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که مردم این استان با آن مواجه هستند، مسئله زیست محیطی نظیر پدیده ریزگردها است که این موضوع در اولین جلسه شورای عالی محیط زیست به عنوان مهم‌ترین مسئله زیست محیطی کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه در خصوص رفع این مشکل و چگونگی همکاری با دیگر کشورها اقدامات لازم را انجام دهند؛ البته حل این مشکل نیاز به برنامه ریزی دقیق و زمان مناسب دارد. همچنین فعال‌سازی اروند و پاکسازی و لایروبی اروند که باید با مشارکت کشور عراق انجام شود جزو اولویت‌های این دولت است.
رییس جمهور یکی دیگر از مشکلات بزرگ استان خوزستان را موضوع آب عنوان کرد و در این راستا افزود: بحث‌های اصولی در خصوص اقدامات اساسی در زمینه تأمین آب استان در شورای عالی آب به انجام رسیده که باید به مساله حق آبه کارون و تامین آب مورد نیاز بویژه آب شرب مردم توجه ویژه‌ شود. البته معضل آب اختصاص به این استان ندارد و برای حل مشکل آب موضوع بهره‌وری آب مورد استفاده در بخش کشاورزی جزو اولویت‌ها باید باشد.




دکتر روحانی گفت: در زمینه انتقال آب از کارون نیز باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در صورت مصرف سایر استان‌ها، استان خوزستان دچار آسیب نشود.
رییس جمهور با اشاره به مشکلات مردم این استان در زمینه رفت‌وآمد با کشورهای همجوار به‌ویژه کشور عراق گفت: استان خوزستان می‌تواند از طریق توریسم، اقتصاد خود را شکوفا کند که در زمینه مسائل مربوط به رفت‌وآمد و حل مشکل ویزا باید هماهنگی‌های لازم با دولت عراق انجام شود.
دکتر روحانی همچنین تصریح کرد: پاکسازی و لایروبی اروندرود می‌تواند موجب احیای شهرهای آبادان و خرمشهر شده و رشد و توسعه را در این منطقه به وجود آورد که در این زمینه نیز در حال رایزنی با مسئولان کشور عراق هستیم.
رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت در راستای توسعه، آبادانی و پیشرفت استان خوزستان طرح‌ها و برنامه‌هایی دارد که امیدواریم بتوانیم با تلاش مسئولان و کمک مردم، مشکلات این استان را هر چه سریعتر برطرف کنیم.

در این جلسه نمایندگان آبادان، رامهرمز و رامشیر، بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان، دزفول، شادگان، مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل، اهواز و باوی، ایزه و باغملک، اندیمشک، شوشتر و گتوند، خرمشهر و جزیره مینو، بهبهان، شوش و دشت آزادگان و هویزه دغدغه‌ها و مشکلات کلان استان خوزستان، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این استان و طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود در جهت رفع مشکلات خوزستان را با رییس‌ جمهور در میان گذاشتند.

رسیدگی به وضعیت خدمات عمومی از جمله تأمین آب، گاز، وضعیت راهها و جاده‌ها و اوضاع بهداشت و درمان و مراکز درمانی، ساماندهی انتقال آب از خوزستان و معضل آب شرب و آب مصرفی و آب مورد استفاده در بخش کشاورزی، مشکلات تردد مردم در مرزهای استان خوزستان با کشورهای همجوار به‌ویژه عراق، لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان خوزستان و ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، مشکلات زیست محیطی از جمله پدیده ریزگردها و آلاینده‌ها، بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان استان، رسیدگی به اوضاع مناطق آزاد خوزستان و استفاده از بازار کشورهای همجوار به منظور احیای تجارت در منطقه، ازجمله مواردی بود که نمایندگان استان خوزستان در سخنان خود به آنها اشاره کردند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
حمید
|
Germany
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
comment
1
10
comment مقایسه کنید تصمیم رییس جمهور در خصوص زاینده رود را در جلسه با مجمع نمایندگان اصفهان و تصمیم وی در خصوص کارون با مجمع نمایندگان خوزستان را . ایشان برای زاینده رود معاون اجرایی خود را به صورت ویژه مسئول رسیدگی به امور زاینده رود کردند و به نمایندگان اصفهان اطمینان دادند که مشکل زاینده رود را حل خواهند کرد ولی به مجمع نمایندگان خوزستان غلیرغم وجود این همه مشکلات کمی و کیفی بر روی کارون و مردمان خوزستان گفتند که کارون را طوری منتقل می کنیم که دردش نگیره ، واقعا باید به این نمایندگان آفرین گفت که هنوز توی این جلسات دنبال حل مشکلا ت جهانی و سیاست های خارجی هستند باید هم که رییس جمهور همچنین پاسخی بدهد داشته باشد ؟؟؟!!! مردم خوزستان هم همانی را درو می کنند که کشته اند
comment
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
comment
2
4
comment زنده باد شريعتي قهرمان
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
comment
1
6
comment با عرض پوزش خدمت رئیس جمهور محترم گفته ی ایشان رو میخوام تصیح کنم، استان خوزستان ثروتمندترین استان کشور است و بی بهره ترین آن از این ثروت می باشد.
comment
محمدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
comment
0
2
comment بنظرم نمایندگان گلمون دیر جنبیدن.قول ها داده شده................فرموده :بهروری اب.....
comment
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
comment
1
3
comment آقاي ريس جمهور عزيز شما خوزستان را فقير ارزيابي نكنيد شهر ثروتمند فقيري است .... .ريس جمهور عزيز ما كاري به مشكلات استانهاي ديگر نداريم چون استان خودمان تا خرخره گير مشكلات است ما ازچي مي ناليم بقيه از چي؟؟ما آب خوردن نداريم هوا براي تنفس نداريم .بيكاري بيداد مي كنه با وجود اين همه سرمايه و ذخايري كه داريم ولي استان ديگه مشكلش اينه كه رودخانه تفريحيش پرآب بشه و زمينهاي كويريش آباد بشه مردم همه چيز را ميدانند و اصلا موافق اين طرحهها نيستند لطفا بررسي كنيد؟؟؟؟
پاسخ ها
comment
علی
| Germany |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
comment
comment اصفهان هم این مشکلات رو داره. الودگی هوا بخاطر صنایع بیکاری نبود اب شرب اونم بخاطر خالی بودن سد و.....
comment
اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
comment
0
1
comment علی جان آلودگی بیکاری و آب شرب اصفهانی هارو خوزستانی ها باید تاوان بدن؟ نماینده های اصفهان، اتاق فکره اصفهان ،دارند میگن ما آب خوزستان رو ببریم که زمینها آباد بشن و قیمت اراضی بالا بره، کشاورزی رونق پیدا کنه ، مقاصدشون چیزه دیگر است اسمشم زیاده خواهی است، شما هم اینقدر بهتون گفتن اصفهان آب شرب نداره، شایعه کردن خودتونم باورتون شده. کارون هم یه زمانی کارون بود خروشان بود وقتی از نزدیک بهش نگاه میکردی از هیبتش میترسیدی ولی الان مثل جوی آب شده .خدا رو خوش میاد آب رو برای فضای سبز پارکهاتون و کشاورزی و بالا بردن قیمت زمینهاتون به یغما ببرید و زمینهای ما خشک و ما تشنه لبان بمونیم اونم در تابستانه بالای 50 درجه؟؟؟ اونم استانی با این گرمای طاقت فرسا ؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
comment
1
1
comment نمايندگان خوزستان بايد بدانند فردا جوابگوي خدا وخلق خدا هستند...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
comment
0
0
comment لطفا به وزیر بهداشت بفرمائید رئیس جندی شاپور عوض شود ..
...
comment
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
comment
0
0
comment اگه نمایندگان خوزستان می تونستند مشکل گرد وخاک هرساله نه هر روزه استان را حل کنند امیدی داشتیم به حرفا .......
ولی نه اینا متاسفانه حتی برای(پیش پا افتاده ترین چیز)یعنی آبادانی استان هم نمی تونند بو دجه بگیرند چه برسه به آب وبیکاری و غیره .........
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار