اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
برنامه نود این هفته از ساعت 22:35 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.
این برنامه نود در فاصله ای که طی هفته های اخیر بازی های لیگ برتر فوتبال کشور در تعطیلات نیم فصل قرار دارد، این فرصت را پیدا کرد تا به مسائل حاشیه ای فوتبال کشور، به خصوص وضعیت تیم های پایه در کشور ما اشاره داشته باشد. در برنامه این هفته نود به بازی هفته گذشته تیم ملی برابر تایلند، دیدار آینده تیم ملی برابر لبنان و سایر مسائل روز فوتبال کشور پرداخته شد.
سئوال پیام کوتاه برنامه به دیدار امروز تیم ملی فوتبال مقابل لبنان مربوط می شد.



کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از بیروت ارتباط زنده تصویری داشت و در مورد وضعیت فعلی تیم ملی پیش از دیدار با لبنان صحبت کرد.

وی در این باره گفت: تیم از وضعیت خوبی برخوردار است، احسان حاج صفی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم.

وی در مورد زمین بازی با لبنان خاطرنشان کرد: زمین چمن میزبان نسبت به بازی گذشته با لبنان بهتر شده است.

کی روش در مورد استفاده از بازیکنان جدید گفت: با توجه با سفر طولانی که در این چند روز داشتیم از برخی بازیکنان جدید استفاده می کنیم و 4 تغییر در ترکیب تیم خواهیم داشت.

وی در مورد دروازه بان این دیدار گفت: در این پست تغییری نخواهیم داشت.

وی در مورد ترکیب تیم افزود: با توجه به اینکه هنوز اسامی بازیکنان را به خود آنها اعلام نکرده ام درست نیست ان را در این برنامه اعلام کنم.

کی روش در مورد بازی با لبنان تصریح کرد: بطور قطع برای گرفتن 3 امتیاز به لبنان می رویم و تمام تلاشمان را برای این منظور خواهیم کرد.



وی در مورد نداشتن دیدار تدارکاتی برای تیم ملی گفت: با توجه به بازیهای فشرده‌ای که داریم دیدار تدارکاتی نداشتیم مضاف بر اینکه تا الان هنوز سازمان لیگ برنامه ای به ما نداده است و این عامل نیز مشکلاتی برایمان بوجود آورده است.

وی در مورد دیدار با کویت و برگزاری دیدار تدارکاتی و دوستانه با آنها گفت: به هیچ عنوان نمی شود چنین کاری کرد چرا که به تیم همگروهمان بی احترامی می شود.

پس از صحبت های کی روش گزارشی از تمرین تیم ملی پخش شد.

کی روش در مورد گزینه اش برای گرفتن توپ طلا عنوان داشت: ما نظر تمامی مربیان و بازیکنان را خواستیم و به یک جمع بندی رسیدیم و این نظر شخص من نیست بلکه نظر فوتبال ایران است، البته با توجه به درخواست فیفا باید گزینه ما مخفی بماند و از سوی فیفا مطرح شود. فکر میکنم رقابت نهایی بین مسی و رونالدو باشد.

وی در مورد سئوال پیامکی برنامه و نتیجه دیدار لبنان و ایران گفت: با حمایت تمامی مردم ایران برنده این بازی خواهیم بود.

پس از صحبت های کی روش گزارش کاملی از آمار لیگ برتر پخش شد.

سپس گزارشی از مراسم درگذشت مجید محمدی رشیدی گزارشگر کرمان به تصویر کشیده شد.



مهدی تاج رییس سازمان لیگ روی خط تلفنی برنامه آمد و در مورد صحبت های کی روش در خصوص دادن برنامه از سوی سازمان لیگ گفت: احترام زیادی برای کی روش قائل هستم، ما برنامه های آنها را مد نظر قرار می دهیم، البته معمولا تیم ملی به سازمان لیگ برنامه می دهد ولی در هر حال سعی می کنیم تعامل خوبی با تیم ملی داشته و کاری کنیم که به سود تیم ملی باشد.
ماجرای نامه ای که فدراسیون فوتبال به باشگاه ها فرستاد
محمد رضا کسرایی مسئول روابط بین الملل فدراسیون فوتبال روی خط تلفنی آمد و در مورد فرم های ارسال شده از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال ایران و گزارش پخش شده در این باره صحبت هایی ارائه کرد.

توضیحات کسرایی فردوسی پور مجری برنامه نود را قانع نکرد و بحث میان کسرایی و فردوسی پور بالا گرفت.



فردوسی پور اعتقاد داشت فرم فیفا بطور کامل به باشگاه ها ارسال نشده است و باشگاهها بدون اطلاعات فرم ها را امضا کرده اند ولی کسرایی عنوان داشت صفحاتی که مربوط به باشگاه ها بود را به آنها ارائه کرده ایم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.



احمد رضا براتی کارشناس حقوقی فوتبال روی خط آمد و در این باره گفت: هر باشگاهی که در پرورش بازیکنی سهیم باشد باید در منافعی که از این بازیکن بدست می آید سهیم باشد. براتی در این بحث با فردوسی پور موافق بود و نسبت به گفته کسرایی معترض بود.

در ادامه پورمختار نماینده مجلس که به بهانه بحث فساد در فوتبال روی خط برنامه 90 رفته بود درباره این پرونده قهرمانی و دایی گفت:« البته پیگیری های ما همچنان ادامه دارد. ما به صورت مصداقی ورود نکردیم و دنبال ریشه یابی هستیم تا برخوردی ساختاری با این مشکلات داشته باشیم. این موضوع فساد یک بحث طولانی است. ما با افراد مختلف در این زمینه دیدارهایی داشتیم ، باید این بحث را ادامه بدهیم . داریم از مطلعین اطلاعات می گیریم. ما از افراد مختلف داریم دعوت می کنیم. خیلی از دعوت های مان خصوصی اتفاق افتاده تا حاضرین راحت تر حرف بزنند. ما این بحث را پیش می بریم تا در پایان بتوانیم به مردم مان بگوییم که توانسته ایم با مشکل فساد در فوتبال مان برخورد کنیم.»

در ادامه فردوسی پور که در کمیسیون اصل 90 از سوی مهمانان مجلسی ها متهم شده است شروع به دفاع از خود کرد و گفت:«طبیعی است که ما می خواهیم برای پاکسازی فوتبال گام برداریم. من به همه مردم می گوییم این موضوع فساد را تا اخر خط پی می گیریم. باید به جایی برسیم که فساد افراد را ثابت کنیم و وقتی به اینجا برسیم حتما این افراد که منافع شان در خطر است به ما اتهام می زنند ولی ما ترسی از این موضوع نداریم.»

پورمختار در این باره گفت:«اتفاقا این حسن کار  برنامه شماست. من باید از سیمای جمهوری اسلامی برنامه شما و شخص عادل فردوسی پور برای تلاش در راه پاکسازی فوتبال تشکر کنم. شما باید این مسیر را برای پاکسازی فوتبال ادامه بدهید. معمولا در این نوع جلسات ،مسائلی عنوان می شود اما ما دنبال اتهام زدن به کسی نیستیم و هدف مان پاکسازی فوتبال است.»

دوباره فردوسی پور شروع به گلایه رو به مردم کرد و این بار درباره اتهام« دلالی » که از سوی یک مربی در کمیسیون اصل 90 به او وارد شده بود گفت:«آقای قلعه نویی و دوستان شان همیشه این لطف را دارند و از این چیزها می گویند اما این حرف ها هیچ هزینه ای هم برای شان ندارد. ما باید همه تلاش کنیم تا فوتبال ما برود به سمت روزهای پاک خودش. ایرادی هم ندارد باز هم این اتهام ها را به ما می زنند اما از مسیرمان خارج نمی شویم.»

پورمختار در ادامه گفت:«ما کسانی که دعوت می کنیم ، به این معنی نیست که آنها در این مورد متهم هستند. همین حالا که بحث حضور شما مطرح است ما می خواهیم از اطلاعات خوبی که داری استفاده کنیم. »

فردوسی پور دوباره گفت:« این درست نیست کسی که متهم است انگشت اتهام را برگرداند به سوی کسان دیگر تا مسیر بازی عوض شود.» و پورمختار هم گفت:«من همین جا هم تقاضا می کنم از همه مردم اگر اطلاعاتی در این زمینه دارند ، به ما بگویند.»

سرگی پاشنکو 31 ساله، دروازه بان تیم ملوان میهمان برنامه نود

دروازه بان خارجی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی مهمان ویژه برنامه نود بود وگفت: از همان روز اول که به ایران آمدم رابطه خوبی با مردم شهر انزلی پیدا کردم و تمام مربیان و مردم و بازیکنان و کادر باشگاه با من مهربان بودند. پول هایی که در ایران می دهند خیلی بیشتر از پول هایی است که در فوتبال مولداوی می دهند.  
پاچنکو در گفتگو با فردوسی پور عنوان کرد: فردی نیستم که زیاد در رسانه ها باشم و سعی می کنم که بیشتر اوقات زندگی را در کنار خانواده باشم. حتی اسم فرزندان و همسرم را هم روی بدنم خالکوبی کرده ام و در آینده نام پدر و مادرم را هم به آن اضافه می کنم. 



بخش نخست گزارش نود تا نود پخش شد و در آن مسائل هفته اخیر فوتبال به نمایش گذاشته شد که بحث استعفای گل محمدی و درخواست تعویق بازی استقلال و ملوان از آن جمله بود.

بخش دوم گزارش نود تا نود پخش شد که مسائل جالبی را به تصویر کشیده بود که فوتبال بانوان و بها ندادن به پیشکسوتان فوتبال از آن جمله بودند.

پس از این بخش گزارشی 6 دقیقه ای از مشکلات تیم های پایه به نمایش گذاشته شد که عدم حمایت فدراسیون، عدم آگاهی برخی مربیان پایه از جمله مشکلاتی بود که به آنها اشاره می شد.





گزارش ویژه برنامه نود در خصوص فوتبال پایه و مشکلات این رده سنی بود.

محمد حسین علیزاده رییس آکادمی فدراسیون فوتبال و معینی میهمانان برنامه نود بودند که در ابتدای صحبت علیزاده دقایقی در خصوص فعالیت های آکادمی فوتبال اطلاعاتی را ارائه داد.



گزارشی از "لاماسیا" یا همان آکادمی بارسلونا پخش شد که فوتبالیست های بزرگی را به فوتبال جهان معرفی کرده است. سپس از آکادمی "آژاکس" صحبت به میان آمد. سپس "آکادمی جوانان منچستر یونایتد" مورد بحث این گزارش قرار گرفت.











گزارشی پخش شد که طی آن مربیان فوتبال پایه به صحبت پرداخته بودند.

بیشتر مربیان پایه از پولهایی می گفتند که در فوتبال پایه گرفته می شود و در نهایت استعدادیابی اشتباه سخن می گفتند.



علیزاده عنوان کرد ما تاکنون 800 مدرسه فوتبال را به ثبت رسانده ایم که مربی وشاگردان آنها مشخص هستند و ما باید سازماندهی داشته باشیم که فوتبالیست که از ابتدا به فوتبال می آید گم نشوند.

سپس گزارشی از آکادمی پرسپولیس پخش شد که بازیکنان تیم همگی از این باشگاه رضایت داشتند.

معینی خاطرنشان کرد: باید آکادمی فوتبال را از فدراسیون جدا کنیم. وی ادامه داد: ثبات مدیریت باشگاه ها خیلی مهم است که در ایران چنین چیزی را نداریم.



علیزاده عنوان داشت در حال حاضر 10 باشگاه آکادمی دارند، وی در مورد آکادمی استقلال نیز گفت: از نظر ما استقلال اصلا آکادمی ندارد.

گزارشی از آکادمی فوتبال استقلال و مصاحبه های مسئولان و شاگردان این آکادمی پخش شد.



میرشاد ماجدی سرپرست تیم استقلال روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت: قلعه نویی در هیچ کجا به شخص شما توهین نکرده است، تنها مشکل وی بی احترامی به افراد در برنامه شما است که به شما نیز گفته است.



گزارشی از باشگاه فولاد خوزستان و تمرینات تیم های پایه به عنوان باشگاهی نمونه در بخش تیم های پایه در این باشگاه پخش شد.



معینی خاطرنشان کرد: چرا ما باشگاه بارسلونا را الگو قرار دهیم؟ بیاییم همین فولاد را الگوی باشگاه ها قرار دهیم و با شایسته سالاری بازیکنان مستعد را به فوتبال بیاوریم.

گزارشی از آکادمی فوتبال سپاهان پخش شد.

گزارشی از لیگ دسته اول و آمار مربوط به این لیگ پخش شد.





در پایان برنامه آمار مسابقه پیام کوتاه این هفته بدین صورت بود:



برنامه نود این هفته ساعت 2:30 بامداد سه شنبه به پایان رسید.
منبع تصاویر: باشگاه خبرنگاران


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار