شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
شوشان: نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود نزدیکی این دو شهرستان به رودخانه کارون و سد کارون سه، مردم این شهرستانها با مشکل نبود و کمبود آب شرب مواجه هستند. حجت الله درویش پور در خصوص جلسه ای که روز گذشته با حضور نمایندگان استان خوزستان و رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: برداشت آب از سرشاخه های رودخانه کارون و انتقال آن به فلات مرکزی از جمله مهمترین مسئله ای بود که در جلسه با رئیس جمهور مطرح شد.
 
 وی افزود: نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با استدلال و منطق این مسئله را که انتقال آب کارون موجب نابودی تدریجی استان خوزستان می شود را به اثبات رساندند.
 
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، انتقال آب کارون  موجب بروز مشکلات زیست محیطی فراوانی در استان می شود، تصریح کرد: به همین منظور این خواسته مهم مردم استان خوزستان مبنی بر عدم انتقال آب کارون به فلات مرکزی را به سمع و نظر رئیس جمهور رساندیم.
 
وی با بیان اینکه در این جلسه مشکلات هر شهرستان نیز به صورت جداگانه مطرح شد، عنوان کرد: کمبود آب شرب و کشاورزی در شهرستانهای ایذه و باغملک نیز یکی از موضوعاتی بود که در جلسه دیروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
درویش پور افزود: با توجه به اینکه این دو شهرستان در فاصله پنج کیلومتری رودخانه کارون قرار گرفته اند و چیزی در حدود 300 کیلومتر از این رودخانه در اطراف این دو شهرستان در حال گردش است اما متاسفانه مردم این نواحی ازمشکل کمبود شدید آب رنج می برند.
 
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر اینکه، دولت به جای اینکه هزینه سنگینی مانند انتقال آب کارون به سایر نقاط کشور را متقبل شود باید به فکر سیراب کردن زمینها و دشتهای اطراف این دو شهرستان باشد، اظهار کرد: زیرا سراب کردن زمینهای اطراف موجب رونق کشاورزی و افزایش آمار اشتغال در منطقه خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: موقعیت استراتژیک شهرستان ایذه و باغملک نیازمند بهبود وضعیت را ه ها و همچنین ایجاد یک فرودگاه است.
 
درویش پور افزود: رییس جمهور همه صحبتهای نمایندگان را در این جلسه شنیدند و عنوان کرد که همه این موضوعات بررسی قرار خواهد گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار