شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
مدرس دانشگاه پیام نور اهواز گفت: با وجودی که برنامه ریزی های بسیاری در بخش گردشگری استان خوزستان انجام شده ،اما به دلیل نداشتن انسجام تاثیری در توسعه گردشگری ندارد.
زهرا نادعلی پور چهارشنبه در حاشیه همایش ˈاینجا خوزستان بدون نفتˈ که در دانشگاه پیام نور اهواز برگزار شد در گفتگو با ایرنا در خصوص بحث های گردشگری در استان خوزستان بیان داشت: باید انسجام بین اجزاء و سیستم عرضه گردشگری بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه مسافرین نوروزی را نمی توان جزو گردشگران محسوب کرد گفت: آمار مسافرین نوروزی همیشه جزو گردشگران محسوب می شود ،در حالی که حضور خیل میهمانان نوروزی تنها باعث افزایش هزینه های شهری و شهرداری ها شده و در گردش اقتصادی تاثیری ندارد.

مدرس دانشگاه پیام نور اهواز گفت: فعالیت های علمی در صنعت گردشگری استان خوزستان وجود ندارد و متولیان امر گرشگری استان باید به دنبال برنامه هایی باشند که ضمانت اجرایی داشته باشد.

نادعلی پور افزود: در سال های گذشته متولیان امر گردشگری و همچنین بخش خصوصی استان خوزستان فعالیت های بسیاری برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان خوزستان انجام داده اند اما به دلیل نبود نگاه علمی راهگشا نبوده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری ،صنعتی سفید است ،گفت: از گردشگری به عنوان صنعتی سفید نام برده می شود ،زیرا باعث ایجاد صلح و دوستی بین کشور های مختلف می شود.

این مدرس حوزه گردشگری با اشاره به اثرات اقتصادی گردشگری گفت: ارز آوری،اشتغال زایی ،فروش خدمات ، کسب درآمد،ارتقای سطح زندگی مردم،تحرک اقتصادی ،حفظ ابنیه و امکان جذب سرمایه گذار خارجی تنها بخشی از اثرات مثبت اقتصاد گردشگری در جوامع است.

نادعلی پور بیان داشت: شناسایی مزیت ها و فرصت های اقتصادی یکی از دستاوردهای رهایی از اقتصاد تک محصولی است.

وی افزود: بسیاری از کشور های دنیا مانند ترکیه و مالزی با استفاده از جاذبه هایی که در طبیعت این کشور ها وجود دارد امروزه به موفق ترین کشور های در بحث جذب توریست تبدیل شده اند.

مدرس دانشگاه پیام نور اهواز بیان داشت: گردشگری صنعتی خدماتی است و در آمدهای این بخش جزء در آمد تولید ناخالص کشور محسوب می شود و در صورت رونق و شکوفایی صنعت گردشگری سایر صنایع نیز رونق می یابد.

گفتنی است همابش ˈاینجا خوزستان بدون نفتˈ با حضور اساتید دانشگاه پیام نور اهواز و انجمن های گردشگری استان خوزستان امروز در اهواز برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار