اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
رئیس شورای شهر بهبهان از شکست اعتصاب کارگران شهرداری بهبهان با پرداخت یک ماه حقوق خبر داد.

نعمت الله دانایی در گفتگو با مهر ضمن محق دانستن کارگران شهرداری در خصوص اعتصاب آنها عنوان کرد: تاخیر در پرداخت هشت ماه حقوق آن هم ماهی 500 هزار تومان که کارگر با آن حتی نمی تواند مایحتاج روزمره خود را هم تامین کند باعث شد تا این افراد اقدام به اعتصاب کنند. البته طولانی شدن این اعتصاب در ماه محرم که چهار روز به طول انجامید چندان صحیح نبود.

وی در خصوص دلیل شکسته شدن اعتصاب عنوان کرد: به کارگران قراردادی شهرداری یک حقوق و به کارگران روز مزد نیز 500 هزار تومان مساعده داده شد و با این اقدام، اعتصاب آنان شکسته شد که البته با این شرایط این ماه نتوانستیم حقوق کارمندان خود را پرداخت کنیم.

رئیس شورای شهر بهبهان با بیان این مطلب که در این دو ماهی که شورای جدید بر سر کار آمده با هر سختی، حقوق خود را پرداخت کرده است، تصریح کرد: از زمانی که آقامیری به عنوان شهردار بهبهان مشغول به خدمت است حقوق ماه به ماه پرداخت شده است ولی چون همچنان معوقات پیشین بر جای خود باقیست، همه فکر می کنند که کارگران اصلا حقوق نمی گیرند.

وی همچنین گفت: تلاش می کنیم که تا هفته آینده یک حقوق دیگر نیز پرداخت کنیم تا خواسته کارگران که گفته بودند با گرفتن دو حقوق به سرکار بر می گردند، انجام شده باشد.

29.5 میلیارد تومان بدهی شهرداری

رئیس شورای شهر بهبهان در خصوص ریشه یابی علل بروز مشکلات شهرداری گفت: این مشکلات مربوط به امروز و دیروز و حتی یک سال گذشته نیست و بر اساس آماری که به دست من رسیده در حدود 29 میلیارد و 500 میلیون تومان بدهی داریم و این در حالی است که تقریبا هیچگونه کار عمرانی هم انجام نمی دهیم.

دانایی ادامه داد: منبع درآمد شهرداری بهبهان عوارضی است که به جهت ساخت و سازها از مردم اخذ می شود و رکود ساخت و ساز در شرایط فعلی باعث شده تا درآمد شهرداری کاهش یابد ولی با این وجود توانستیم بخش موتوری شهرداری را از شرایط بحران خارج کنیم .

وی همچنین گفت: در حدود 500 میلیون تومان هزینه به روزرسانی بخش موتوری شهرداری شد که کار بزرگی بود و در کنار مشکلات شهرداری باید دیده شود.

رئیس شورای شهر بهبهان، مشکل دیگر شهرداری این شهرستان را انبوه نیروی مازاد عنوان کرد و افزود: به جرات می توان گفت اگر تعداد 150 نفر از نیروهای فعلی شهرداری کاسته شود، نه تنها شهرداری لطمه نمی بیند بلکه روند پیشبرد کار بهتر هم خواهد شد.

کنار گذاشتن نیروهای شهرداری

دانایی در خصوص تعدیل نیرو عنوان کرد: نیروهای مازاد شهرداری به هر دلیلی که وارد سازمان شده اند اکنون دیگر کارایی لازم را ندارند ولی تا زمان ابلاغ رتبه جدید شهرداری صبر می کنیم و بعد نیروهای مازاد کنار خواهند رفت.

وی همچنین گفت: هزینه عوارض از مردم بهبهان اخذ تا صرف آبادانی بهبهان شود ولی این درآمدها صرف دادن حقوق به افرادی در شهرداری می شود که انصافا فعالیت مثبتی در شهرداری ندارند.

کارخانه سیمان عمده ترین بدهکار شهرداری

دانایی در خصوص راهکار وصول مطالبات شهرداری تصریح کرد: تا آنجایی که ممکن است تلاش می کنیم تا از راه های مسالمت آمیز معوقات شهرداری از این کارخانه را که در حدود هشت میلیارد تومان است وصول کنیم ولی در نهایت ناچار به اقدامات قهریه خواهیم شد.

رئیس شورای شهر بهبهان عنوان کرد: کارخانه سیمان، جهاد کشاورزی، آبفا و  مخابرات جزو اداراتی هستند که بیشترین بدهی را به شهرداری دارند.

وی در خصوص میزان بدهی ادارات به شهرداری بیان کرد: کارخانه سیمان با میزان 5 میلیارد و 800 میلیون تومان بیشترین بدهی را به شهرداری دارد و اداراتی چون جهاد کشاورزی، مخابرات و ابفا با بدهی های میلیاردی از دیگر بدهکاران ما هستند.

دانایی در خصوص اقدامات جهت برون رفت از این بحران گفت:به شهردار آزادی داده شده تا هر برنامه ای جهت بهبود شرایط دارد عملی کند و همچنین جهت دریافت مطالباتی که از ادارات و اشخاص داریم اقدامات موثری صورت گرفته است.

دانایی ضمن انتقاد از مسئولین شهرستان اظهار کرد: همه مسئولین شهرستان بهبهان از شرایط بحرانی شهرداری مطلع هستند ولی در طول این چهار روز اعتصاب کارگران که باعث شد تا بهبهان پر از زباله شود حتی یک جلسه فوق العاده گرفته نشد  تا با تحت فشار گذاشتن ادارات بدهکار مشکلات شهرداری حل گردد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار