شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۹

شوشان : مدير تعاون روستايي خوزستان با تقدير از مديران اتحادیه‌های شهرستان‌ها در خصوص خرید محصولات کشاورزی در سال گذشته، گفت: شرکت‌های تعاونی روستایی در سال گذشته بیش از 805 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی را به صورت توافقی و تضمینی خریداری کردند.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان در نشست شورای هماهنگی روسای شهرستان‌ها با حضور مدیران ادارات شهرستان‌ها، مدیران عامل اتحادیه‌های تعاونی روستایی شهرستان‌ها و با حضور آیت‌الله حیدری، امام جمعه موقت اهواز و حجت‌السلام لفته‌پور، مسول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در تعاون روستایی خوزستان برگزار شد، عنوان كرد: این محصولات شامل 55 هزار تن سویا، پیاز و کلزا بود که به صورت تضمینی و 210 هزار تن ذرت، جو، شلتوک، گندم و خرما به صورت توافقی و بیش از 544 هزار تن گندم که به صورت مباشرتی برای شرکت غله و بازرگانی خریداری شد.

وی با بيان اين‌كه برای خرید این میزان محصول بیش از 256 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد، ادامه داد: در بحث خرید گندم اگر چه متولی خرید شرکت غله است، اما ما در جمع‌آوری خرید این محصول استراتژیک همکاری و نزدیک به 70 درصد گندم تولیدی استان را خریداری کردیم.

خواجوی افزود: 26 محصول در کشور به صورت تضمینی خریداری می‌شود که 2 محصول گندم و برنج متولی خرید آن شرکت غله و 24 محصول دیگر تعاون روستایی می‌باشد. تعاون روستايي برای جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورز اقدام به خريد محصولات كشاورزي مي‌كند.

مديرتعاون روستايي خوزستان همچنین درخصوص دیگر فعالیت‌های شبکه در سال 90، گفت: توزیع45 هزار تن آرد روستایی و عشایری، 28 میلیون لیتر مواد سوختی و 18 هزار تن کالاهای اساسی، 151 هزار تن کود شیمیایی، تولید و توزیع 45 هزار تن بذور اصلاح شده، 45 هزار تن نهاده‌های دامی، 2000 تن ریز مغذی‌ها و سموم، احداث 3 هزار تن انبار و 69 غرفه عرضه محصولات کشاورزی و پرداخت 200 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های تعاونی از فعالیت‌های اين اداره‌كل در سال گذشته بوده است.

وی درباره خرید محصولات کشاورزی در سال جدید نيز بيان كرد: 60 مرکز خرید محصولات کشاورزی جهت خرید محصولات گندم آماده هستند و در خصوص دیگر محصولات در صورتی که دستورالعمل آن ابلاغ شود، اقدام خواهیم کرد.

خواجوی همچنین در خصوص بحث زکات، عنوان كرد: با توجه به این‌که تعاون روستایی از اعضای شورای زکات استان می‌باشد، قرار است در سال جدید در تمام مراکز خرید گندم بنر و پلاکارد در خصوص اهمیت زکات نصب کنیم؛‌ از سوي ديگر شوراي ذكات نيز اقدام به اطلاع‌رسانی وسیع در این خصوص كرده است و بناداریم با همکاری کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص این امر الهی نقش بسزایی ایفاکنیم .

در ادامه آیت‌الله حیدری، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، با تقدير و تشكر از زحمات و فعالیت‌های تعاونی روستایی که در روستاها برای قشر روستايی و کشاورزان و تولیدکنندگان گام برمی‌دارند، اين اقدامات را ارزنده و در جهت رفع مسایل ومشکلات معیشتی و اقتصادی و رفاهی روستايیان عنوان كرد.

وی همچنین درخصوص مسئله زکات، خاطرنشان كرد: زکات اگر چه از فروع دین است، اما فرعی بسیار کارساز است و هرجا به نماز امر شده معمولا به زکات هم امر شده است و اين دو قابل تفکیک نیستند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری درخصوص وظایف دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: دستگاه‌های دولتی باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کنند و اهمیت زکات را برای مردم شرح دهند.

وی همچنین در خصوص خرید محصولات کشاورزی اظهاركرد :اگر خریدها به صورت توافقی صورت گیرد، یعنی توسط خود مردم و بخش غیردولتی انجام شود بسیار خوب است و این‌که کارها از دست دولت خارج شود ومردم انجام دهند، اهمیت دارد و مایه خوشحالی است. وظیفه دولت نظارت، کنترل و حمایت است و براساس اصل 44 قانون اساسي، کارها باید به دست خود مردم انجام شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار