اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
شوشان: در شانزدهمین جلسه شورای شهر اهواز 4 لایحه، 2 طرح و یک درخواست بررسی شدند که در نهایت 3 لایحه و 2 طرح به تصویب اعضای شورا رسید. این جلسه با حضور 20 عضو برگزار شد.

لایحه اصلاح ردیف بودجه تملک اراضی و املاک مورد نیاز اجرای توسعه عمران شهری توسط کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد و کمیسیون به درخواست شهرداری مبنی بر نیاز به 10 میلیارد تومان بودجه جهت تملک­های جدید موافقت کرد.

رای کمیسیون در این زمینه در صحن علنی  شورا مورد بحث قرار گرفت که این رای مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت و تصویب شد. پیش از این، 5 میلیاردتومان به عنوان ردیف بودجه تملک اراضی و املاک مورد نیاز اجرای توسعه عمران شهری تعیین شده بود که هزینه شد.

همچنین دو لایحه مربوط به مساعدت به دو شخص، یکی از پرسنل شهرداری منطقه 6 و دیگری کارشناس املاک شهرداری مرکز در صحن علنی شورا بررسی شد که در نهایت با رای اعضای شورا کمک شهرداری به هر شخص به مبلغ 5 میلیون تومان موافقت شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در ادامه این جلسه، کمیسیون ورزش و جوانان دو طرح "نصب ست­های ورزشی در برخی مدارس دولتی مناطق هشتگانه شهرداری " با سقف قابل اصلاح 200 میلیون تومان و "خرید لباس و اقلام ورزشی برای تیم­های محلات" با برآورد اعتباری 250 میلیون تومان، به تصویب رسیدند.

هدایت ممبینی، رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر اهواز، در این جلسه گفت: آمارها نشان می­دهد شدت فقر حرکتی نوجوانان و جوانان اهواز در مقایسه با شهرهای دیگر بالاست و این گروه سنی از فقر حرکتی رنج می­برند.

وی افزود: ست­های ورزشی که در سطح شهر و پارک­ها نصب شده اقدامی بسیار موثر در جهت از بین رفتن این معضل است و موجب افزایش نشاط و شادابی افراد می­شود، لذا کمیسیون ورزش و جوانان با طرح نصب ست­های ورزشی در 4 مدرسه دخترانه و 4 مدرسه پسرانه شهرداری­های هشتگانه اهواز به صحن شورا آمده است. برخی اعضای شورای شهر نیز در این زمینه و درخصوص اهمیت گسترش ورزش همگانی بحث کردند که بانوان عضو شورای شهر به توجه اعضای شورا و همچنین شهرداری به ورزش بانوان تاکید بسیار کردند.

ابراهیم نوشادی، معاون برنامه­ریزی و توسعه شهرداری نیز در این خصوص متذکر شد: لازم است برآورد هزینه­های هر طرحی که از سوی شورا ارایه می­شود به طور کامل صورت گرفته باشد تا بتوان طرح­هایی که مصوب می­شوند را با منابع خود تطبیق دهیم.

به گزارش ایسنا، ناجی سواری، نایب رییس شورای شهر اهواز، در نطق پیش از دستور گفت: تا قبل از تصویب آیین­نامه داخلی شورا، جلسات با مدیریت خوب رییس شورا و همکاری اعضای شورا اداره می­شد ولی اکنون با تصویت این آیین­نامه انتظار می­رود وقت در نطق­های پیش از دستور مدنظر قرار گرفته و از طرح مسایل و مطالبی که شورا را به حاشیه می­کشاند جدا خودداری شود.

وی ادامه داد: در جلسات کمیسیون که تاکنون برگزار می­شد اعضا با حساسیت بسیاری موضوعات را پیگیری می­کردند؛ از آنجا که کار اصلی شورای شهر نظارت و برنامه­ریزی است لذا اعضا باید نسبت به شهرداری، سازمان تابعه و موضوعات مربوطه، اطلاعات کافی و کاملی داشته باشند.

نایب رییس شورای شهر اهواز اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع از مسئولان و معاونان شهرداری و سازمان­های آن درخواست می­شود، با اطلاعات کامل و آمارهای دقیق در جلسات کمیسیون­ها شرکت کنند.

وی افزود: برخی از موارد در قراردادها و مسایلی که در شهرداری رخ می­دهد، شفافیت چندانی ندارد بنابراین می­طلبد معاون و مسئولان شهرداری به این موضوع دقت کافی داشته باشند.

سورای گفت: در جلسات شورای آموزش و پرورش یکی از مواردی که بسیار مورد پیگیری آموزش و پرورش است، تعیین 5 درصد سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری است که باید به آموزش و پرورش واریز شود.

وی ادامه داد: به ظاهر شهرداری نیز مطالباتی از آموزش و پرورش دارد؛ بنابراین ضروری است کارگروه یا کمیته­ای برای این موضوع تشکیل شود تا موضوعات به طور واقعی و جدی پیگیری و بررسی شوند.

نایب رییس شورای شهر اهواز اظهار داشت: موضوع دیگری که لازم است به آن توجه کافی داشت، بحث ریشه­کن کردن بی­سوادی در شهر با مشارکت شهرداری است. درخواست نهضت سوادآموزی در این زمینه این است که شهرداری برای انجام تبلیغات و اطلاع­رسانی وسیع به شهروندان در پارک­ها و مراکز عمومی مورد تردد مردم، مشارکت کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، همچنین حجت الاسلام سعادت­نیا، عضو شورای شهر اهواز، در نطق پیش از دستور، به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج همواره روشنگر راه ایران اسلامی در روزهای سخت و دشوار بوده و موقعیت فراملی امروز ایران در کنار حفظ مواضعش، مصداق بارزی از همراهی و تفکر راه­گشای بسیج است.

وی ادامه داد: بحث توافقات هسته­ای و به رسمیت شناختن حق غنی­سازی در خاک ایران با حفظ مواضع قبلی، بزرگ­ترین دستاورد این نظام است که در سایه اقتدار ملت ایران و مدیریت قوی و سالم و همچنین استفاده از افراد توانمند و متفکر در سایه راهنمایی­های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حاصل شده است که این مهم را از سوی شورای اسلامی شهر اهواز به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت خدمتگزار و ملت شریف ایران تبریک و تهنیت عرض می­کنیم.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: شوراهای شهر در جایگاه تصمیم گیرنده نیز با الگوپذیری از چنین دستاوردها و احساس مسئولیت و ادای تکلیف، بایدبا حرکتی هدفمند و استفاده از افراد توانمند و سالم در عرصه­های گوناگون، پایه­های خود را در برابر تمامی لغزش ها محکم کند.

سعادت­نیا اظهار داشت: آنچه که از عملکرد چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز برداشت می­شود آن است که بخش گسترده­ای از فعالیت­های شورا تنها به برگزاری جلسات متعدد ختم شده که هنوز سمت و سوی مشخصی ندارد.

وی افزود: این سوال پیش می آید که "آیا چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز برای مدت زمان 4 سال فعالیت خود، برنامه­ریزی هدفمندی ندارد؟"

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: اهواز قطب سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی کشور تلقی می­شود، لذا باید دارای شورای اسلامی کارآمدتر و با تعامل بهتر باشد.

وی گفت: بیش از 3 ماه از فعالیت شورای شهر می­گذرد ولی هنوز دورنمایی برای شهر اهواز تعریف نشده است. آنچه مسلم است این است که مسئولان ذیربط با داشتن برنامه­ای کامل و جامع می­توانند در جهت شکوفایی و توسعه بیشتر گامی موثر بردارند.

سعادت­نیا با اشاره به ایجاد مشکلات تنفسی بعد از بارش باران در اهواز و همچنین وضعیت فاضلاب شهری، بیان کرد: شهری همچون اهواز شاخص­های توسعه و عمران در آن فرسنگ­ها با استانداردهای مورد قبول یک شهر توسعه یافته تفاوت دارد.

در ادامه این جلسه، آذر زمان­پور، عضو شورای شهر اهواز، با اشاره به درخواست عده­ای از بانوان که به مشاغل خانگی مشغول هستند، گفت: برخی از بانوان در این عرصه روی به پخت نان خانگی آورده­اند و از این طریق اقدام به تامین معیشت خود و خانواده می­پردازند. با توجه به اهمیت موضوع و همچنین قیمت آرد در اهواز، درخواست می­شود برای دادن تخفیف در قیمت آرد به این زنان خانه­دار، رییس اتحادیه آرد و نان اهواز به صحن شورا دعوت شود و مذاکراتی در این زمینه صورت بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار