اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۶۹۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
شوشان: بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز  طی نامه ای به وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازنگری در برخی انتصابات شد.
متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر فرجی دانا
وزیر محترم علوم، تحقیقات وفناوری

در ایامی به سر می بریم که متعلق به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین می باشد، قطع یقین این انقلاب، که خون بهای هزاران شهید گلگون کفن ایران اسلامی است، نشأت گرفته از مکتب حیات بخش عاشوراست، عاشورایی که یزیدیان سر امام حسین(ع) را بر سر نیزه فرستادند تا ریشه ی امر به معروف و نهی ازمنکر را به کلی بخشکانند. بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز این مرقومه را از باب وظیفه ذاتی خود در حفظ آرمانهای امام و انقلاب و نیز زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر به قلم انشاء در آورده است.

جناب آقای دکتر فرجی دانا
دانشگاه ها همانطور که رهبر عزیز انقلاب به زیبایی اشاره فرمودند چندین سال است که در مسیر اصلی خود به سمت فتح قله های رفیع علم ودانش و احیای دانشگاه تمدن ساز اصیل اسلامی در حرکت شتابان است.
پس از خلق حماسه ی سیاسی 24 خرداد، دولت با شعار اعتدال توانست اعتماد ملت را به خود جلب نماید و بر قوه مجریه تکیه زند. انتظار عقلانی و منطقی این است که در این فضای اعتدال، وزارتخانه های متبوع نیز اعتدال پیشه کنند و آرامش و شایسته سالاری را بعنوان بایسته های گفتمان اعتدال سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.
باور عمومی از فضای اعتدال، آرامش و بارور شدن گفتمان علمی و دینی در بدنه دانشگاه ها است که تندرستی وزارتخانه بویژه درعرصه ی علوم انسانی اصل و پایه تحقق این انتظار است. متاسفانه بنظر می رسد افراط گرایان و تندروها از چنین امری چندان خشنود نیستند و از پیدایش چنین فضایی وحشت دارند و با فشار بر بدنه ی وزارت، از تئوریزه و شکوفا شدن و طراحی فکرها به سمت گفتمان علمی و دینی هراسناکند.
چرا که به رای العین مشهود است که گروه های رادیکال چه فشارهای سیاسی را بر بدنه علمی وزارتخانه علوم بر سر بحث عزل و نصب ها می آورند. انتظار این است که وزارتخانه در برابر فشار گروه های رادیکال ایستادگی نماید و از باج دهی به آنان بپرهیزد.
چرا که ورود افراد حاشیه دار و فعال در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 به بدنه تصمیم گیر وزرات علوم، نقطه شروعی دوباره برای لشکرکشی خیابانی و هرج و مرج این افراد است. افرادی که جزء مردودین 88 هستند و سوابق و اسناد آن نیز مشخص و مبرهن است، ارمغانی جز تقابل بین وزارتخانه و نهادهای مردمی از جمله مجلس شورای اسلامی برای دولت اعتدال نخواهد آورد. وزارتخانه باید از نصب این گونه فتنه گران که کینه نیروهای انقلابی و ارزشی را بر سینه دارند بپرهیزد که انتصاب اینان بطور قطع در تضاد کامل با روح مطالبات جامعه دانشگاهی و گفتمان اعتدال دولت یازدهم است.
از اصرار برخی جریانهای سیاسی، بر هرج ومرج بخشی فضای آرام علمی دانشگاه ها و سیاست زدگی شان بسیار ناراحتیم، دانشگاهی که باید در آن علم و عالِم حاکم گردد، قطع یقین با پرورش روحیه جهادی و در آرامش علمی تثبیت می گردد و با فشار و اختناق و حذف مدیران ارزشی با این استدلال که هر که با ما نیست، افراطی ست، حاصل نمی گردد.
حال که جهت گیری و کارکرد و خط مشی اصلی وزارت علوم باید شتاب بخشی به گفتمان علم و پیشرفت علمی باشد که این با استقلال دانشگاه و ایجاد نشاط علمی و سیاسی در دانشگاه که دغدغه حضرتعالی ست، در تضاد نیست، ولی تحقق آن با بهره گیری از تمامی ظرفیتها و پتانسیلها محقق می گردد . نفوذ و فشار گروهی تندرو و اصرار آنها بر تسلط بر مدیریتهای وزارتخانه، وزارت را از این ماموریت اصلی خود باز می دارد.

جناب آقای وزیر
در این بخش نمی خواهیم از یک پرونده تاریخی دوردست صحبت کنیم، بلکه میخواهیم از واقعیتی نزدیک که خیلی از منتصبین کنونی هر چند خود دستی در آن داشتند، ولی اصرار بر فراموش کردن آن دارند، صحبت کینم. صحبت های بس دل سوز و البته عبرت بخش، سال 88 انتخاباتی بزرگ و فرصتی طلایی برای پیشرفت ایران عزیز و تثبیت جمهوریت آن در دنیا رخ داد. ولی برخی از همین افرادی که اکنون در بالاترین رکن وزارتخانه ی علوم که نقش قطار پیشبرنده ایران اسلامی و تحقق بخش تمدن نوین اسلامی است، سکنی گزیده اند، با هماهنگی دشمنان، 8 ماه خون به دل ملت و رهبری کردند، 8 ماه دانشگاه ها را به آشوب کشیدند و خسارت های مادی و معنوی فراوانی را بر چهره سالم و درخشان انقلاب ایجاد کردند و به جمهوریت نظام شوریدند .
افرادی که با وجود اینکه خود به نیکی می دانستند آن همه فتنه گری صرفاٌ و صرفاٌ حب قدرت و حب نفس برخی جاهلان دل سپرده به غرب است و تقلب، دروغ شاخداری بیش نیست. افرادی که امروز هم حاضر نشدند حتی لسانی هم که شده یکبار از این فتنه آمریکایی – اسرائیلی توبه نمایند و از سران خائن فتنه برائت جویند.
حال سوال اینجاست در وزارتخانه ای که علم و اندیشه و بصیرت و تحلیل، نرم افزار حرکتی آن است، با گماردن افرادی با این سابقه فتنه انگیزی ها که سخت افزارانه به ماهیت اسلامی و جمهوری نظام مقدس هجمه آوردند، آیا چیزی جز دهن کجی به آرمانهای نظام و ملت بزرگ ایران نیست!.
تعدادی از مدیران منصوب شده کنونی که در دوران اصلاحات با شعارهای مردم فریب و سوء استفاده از احساسات دانشجویان با تابلوهای آزادی و جامعه مدنی بر اریکه قدرت سوار بودند، اکنون نیز بازگشت همان دوران را در دستور کار خود دارند، دورانی که نتیجه ای جز آشوب و طراحی فتنه در اتاق های جنگ روانی و تهییج احساسات دانشگاهیان برای تقابل با حاکمیت نداشت. مگر نه اینکه در آن دوران از دانشگاه چیزی جز یک قاب توخالی نمانده بود و دانش و علم آموزی به ضد ارزش تبدیل شده بود. هوچی گری، تحصن و تجمع کار ویژه دانشگاه های تحت امر برخی از مدیران منصوب شده بود. اکنون برگرداندن اساتید و دانشجویان اخراجی که پرونده محرز اخلاقی دارند و قرار مجرمیت برای آنها صادر شده و سابقه ی زندان دارند، با دستور برخی مشاوران عالی شما، خبر از همان پازل چینی ها برای فشار از پایین به نظام با تعطیلی مراکز علمی و اردوکشی خیابانی است.
چرا افرادی که امتحان خود را با مردودی پس داده اند، دوباره در کلیدی ترین بخش های وزارتخانه قرار گیرند.آیا رواست افرادی که در دوران وزارتشان همواره صدای ناکوک با انقلاب و همنوا با بی بی سی و voa به جهان مخابره میکردند، اکنون به عنوان تئوریسین نظام فکری علمی جوانان و دانشگاه ها قرار گیرند؟
از آنجایی که موفقیت مجموعه شما را موفقیت نظام می دانیم، از سر دلسوزی و برادرانه به شما پیشنهاد می کنیم بدون توجه به فشار گروه های تندروی اصلاح طلب که به دنبال سهم خواهی از وزارتخانه برای ادامه زیست فتنه گرانه ی خود و چنگ زدن به قدرت هستند، با توکل بر خدا و تکیه بر اصل شایسته سالاری در همه ی امور، با ایستادن در مقابل زیاده خواهی این جریان های برانداز،در حفظ آرامش در دانشگاه ها که مایه توسعه و پیشرفت علمی کشور است، بکوشید.

برادر گرامی
امروز دیگر برخلاف تصورات و لجن پراکنی برخی غرب پرستان، جریان حزب الله در دانشگاه به عنوان جریان اصیل و اصلی سرزنده و پویاست. این واقعیت را برخی باید بدانند که اینبار این جریان بیدار اجازه نخواهد داد برخی در لباس دانشگاه و استاد دانشگاه، نامه جام زهر به مقام معظم رهبری بنویسند و دانشگاه را به حیاط خلوت احزاب سکولار و امریکازده تبدیل نمایند و پروژه کودتای مخملی خود را پیاده نمایند.
قطع یقین ما مرد تکلیفیم و تکلیفمان با فتنه گران و مردودین 88 مشخص است و اساتید بسیجی موشکافانه با تبعیت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اجازه بازگشت دوران آشوبگری تندروهای اصلاحات را به دانشگاه نخواهند داد.


والسلام علیکم و الرحمه الله
بسیج اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۱
comment
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
comment
4
2
comment قطعا تیم صفایی مقدم و دنبابه رو هاش دنبال قبضه کردن دانشگاه چمران هست
روند هوشمندی هم دنبال میکنن
اول تخریب مدیر فعلی و بعدش هم جمع اوری امضا و بعد هم سهم خواهی
اصلاح طلبا همیشه به دانشگاه ها دیدشون مثل دینامیته...مرکزی واسه اغتشاش و جنجال
مثا کارنامه روشن صفایی مقدم در دوره های پیش
comment
برون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
comment
3
3
comment این آقایون 8 سال محیط دانشگاه را پلیسی کردند و با ضعف مدحرکت علمی کشور را سال به عقب برگرداند الان مدعی چه چیزی هستند؟
یقین دارم حضرات برای موقعیت شان نگران هستند نه انقلاب و ارزش ها
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
comment
1
3
comment نقد به عملکرد مدیریت فعلی هم وارد هست
اما در حال حاضر رتبه علمی چمران در چند سال گذشته از دانشگاه 17 کشور به جایگاه نهم رسید....
اینکه یه عده واسه سهم خواهی خودشون رو موج احساسات یه عده جوون دانشجو سوار بشن و جز سیاسی کاری و تنش زایی کاری نکن هم دقیقا همون برگشت به عقبه..
همین حضرات یه زمانی تاب تحمل اسم شهید چمران رو هم نداشتن....به آرم دانشگاه هم رحم نکردن... میشه گفت ارزشی نیست که پایبندش باشن ...
comment
همکار شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
comment
4
2
comment مسئول محترم بسیج اساتید همکار گرامی جناب آقای دکتر کیانی
با سلام و احترام وتشکر از بیانیه پر محتوا در خصوص مسائل دانشگاهها. خواهشمند است لطفا جهت روشن شدن افکار خوانندگان این سایت چند سوال زیر را درصورت صلاحدید پاسخ گویید.
1: آیا امکان نشر چنین اعلامیه ای از جانب دیگر تشکل های شناسنامه دار دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویی در سال گذشته وجود داشته است؟
2: مسئول واقعی شرایط اسفبار فعلی دانشگاه کیست. نقش شما و تشکل مرتبط و یا اصولا موضع شما چیست؟
3: روشهای مدیریتی اعمال شده در دانشگاه در کدام مقطع 8 سال گذشته منطبق با اصول شما بوده است؟
4: راستی اعضا واقعی تشکل شما در دانشگاه چند نفر هستند. فکر نمی کنید تعداد واقعی آنها از انگشتان دو دست بیشتر نیست؟
5: شما بطور مرتب در همین سه چهارماه اخیر به سادگی جلسات خود را برگزار و فعالیتهای خود را بیش از قبل انجام می دهید. آیا می دانید تشکل رسمی دیگر اساتید موجود در دانشگاه حتی هنوز اجازه برگزاری یک جلسه برای اعضا را ندارد؟
6: فکر نمی کنید بهتر است برای مدتی سکوت اختیار کنید تا شاید دیگران اوضاع اسفناک امروز را سرو سامان دهند؟
7: فکر می کنید من بجای نوشتن نام خود بالای این نوشتار از کلمه "همکار شما " استفاده می نم؟
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
comment
2
2
comment این آقایون بسیجی چرا از موضع شخصی خودشون انتقاد نمی کنند چرا از وجهه بسیج استفاده میکنند .سپاه که اعلام کرده مشکلی با دولت نداره .و سپاه اعلام آمادگی کرده با دولت همکاری کنه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
comment
2
4
comment از لحن این نامه می توان به اهداف و اغراض نویسندگان آن پی برد. این افراد اکنون دارای سمت هستند و می دانند که برکنار خواهند شد. نگرانی انان از این موضوع است والاچندان با فتنه کاری ندارند و اهل این حرف ها نیستند.
comment
یک عضو هیئت علمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
comment
0
0
comment آقای دکتر کیانی از صدور این نامه اظهار بی اطلاعی کرده است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
comment
0
0
comment رو چه حسابی می فرمایید اظهار بی اطلاعی کردند؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
comment
2
1
comment گروه موسوم به اصلاح طلب بیش از هر چیز به جایگاه و قدرت خود فکر می کند و به دنبال چنگ انداختن به منابع مادی دانشگاه است. پیشرفت دانشگاه الویت آخر این گروه است، البته با حربه های رسانه ای شرایط را طوری جلوه می دهند که گویی پیشرفت های بزرگی حاصل شده است.
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
comment
2
1
comment رتبه علمی دانشگاه در زمان اصلاحات 17 بود
حالا که شده دانشگاه 9 کشور
از نظر این آقایون که البته خودشونو همکار میدونن رکود علمی هست دیگه!!!
اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید...
شما که قطعا تغییرات مد نظرتونو پیش خواهید برد. این تخریب ها هم فقط برای فضا سازی هست و بس...
وقتی امضای دکتر کیانی پای نامه هست چطور اظهار بی اطلاعی کنه آخه...
شانتاژ تا به کی؟؟؟
comment
رضا احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
comment
3
1
comment جای تاسف است که بسیج جایگاهش را نمی شناسد وزمانی که می بایست جلوی خودکامگی های زاهدی ودانشجو وروسای آنها دردانشگاه را میگرفتند سکوت می کردند وحالا که فردی که خود زمانی فرمانده جنگ وجبهه بوده است از سوی اکثریت قاطع اساتید ودانشجویان وکارکنان دانشگاه مطرح شده چنین موضعگیری می کنند
ضمنأ این رتبه نهم که می گویند بیشتر جنبه تبلیغی دارد و سندیتی ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار