شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
مخترع خوزستانی گفت: سال گذشته طرح زیر دریایی ما که نمونه آن برای نخستین‌بار در جهان ساخته شده برای شرکت در مسابقات جهانی MATE آمریکا دعوت شد که به دلیل مشکلات مالی در این مسابقات شرکت نکردیم.
سیدمیلاد فیاضی در گفتگو با فارس در اهواز اظهار کرد: حدود یک سال و نیم پیش طرح ساخت سیستم تعلیق هوشمند متغییر با فنربندی برای خودرو را ارائه کردم که هم‌اکنون موفق به ثبت این سیستم در سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور به شماره 78295 شده‌ام.

وی ادامه داد: طرح ساخت زیردریایی با قابلیت خاص حمل و نقل سکوی پرتاب برای نخستین‌بار در جهان را نیز داشتم که سال گذشته این طرح برای شرکت در مسابقات جهانی MATE آمریکا دعوت شد.

این مخترع خوزستان با بیان اینکه 30 تیم از سراسر جهان به این مسابقات دعوت شدند اضافه کرد: ما تنها تیم دعوت شده از کشور ایران به این مسابقات بودیم که به دلیل مشکلات مالی موفق به شرکت در این مسابقات نشدیم.

وی خاطر نشان کرد: طرح زیردریایی امداد گر ROV را نیز برای ثبت ارائه کرده‌ایم که این زیر دریایی نیز قابلیت خاص ردیابی اشعه رادیو اکتیو زیر دریا را دارد که دیگر زیردریایی‌های امدادگری که در ایران ساخته شده‌اند این قابلیت را ندارند.

فیاضی عنوان کرد: در حال حاضر مشغول ساخت یک نمونه آزمایشی از سیستم تعلیق هوشمند متغیر با فنربندی برای خودرو هستیم تا بدانیم که بازار این سیستم در صنعت خودرو چگونه است.

وی مهم‌ترین مشکلات مخترعین را اینگونه بیان کرد: مهم‌ترین مشکل بی‌توجهی نسبت به مخترعین است، چه بسا تعداد نخبگان ومخترعین صحنه‌ای بسیارباشند ولی هنوز به خاطر عدم کشف استعداد‌ها درسایه باقی مانده‌اند و به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند قابلیت‌های خود را نشان دهند.

این مخترع خوزستانی ادامه داد: ما با یک سری مشکلات مادی در زمانی که می‌خواهیم طرح خود را اختراع کنیم و همچنین زمانی که می‌خواهیم آن را ثبت نماییم مواجه هستیم.

وی انتظار خود را از مسئولان اینگونه بیان کرد: لازم است مسئولان این مشکلات را در وهله اول شناخته و سپس در خصوص رفع آن گام‌هایی موثر بردارند زیرا ما معتقدیم این مشکلات در سایه توجه مسئولان و ارتباط آن‌ها با مخترعین و نخبگان حل و فصل خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار