شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
شوشان: مه شدید از بامداد امروز برای دومین روز متوالی بیشتر شهرهای خوزستان را فرا گرفت .
رئیس اداره پیش بینی سازمان هواشناسی خوزستان علت وقوع این پدیده را هوای سرد و ایجاد ابرهایی متراکم در نزدیکی سطح زمین اعلام کرد .
جنتی افزود : اکنون حداکثر میزان دید افقی در بیشتر شهرهای استان 100 تا 150 متر است .
وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته ایذه با هفت درجه و رامهرمز با 29 درجه بیشترین و کمترین دما در استان خوزستان را داشتند و اکنون هوای اهواز 16 درجه سانتیگراد است .
این پدیده همچنین تردد در جاده های استان به ویژه گردنه ها را با کندی مواجه کرده است .
فرمانده پلیس راه خوزستان گفت : مه گرفتگی شدید اکنون موجب کاهش دید رانندگان در محورهای آبادان - اهواز، اهواز_ سربندر، اهواز_خرمشهر، اهواز_ اندیمشک و آزاد راه خلیج فارس شده است.
سرهنگ قدرتی با اشاره به لغزنده بودن جاده اهواز - سربندر و وجود جاده های سخت گذر در برخی مسیرهای مواصلاتی خوزستان از رانندگانی که قصد عبور از محورهای استان را دارند، خواست ضمن رعایت حق تقدم و اجتناب از سبقت های غیر ضروری از چراغ مه شکن استفاده کنند و زنجیر چرخ ، وسایل گرم و آذوقه
همراه داشته باشند .
خبر دیگری حاکیست، مه غلیظ و رطوبت 100 درصدی از بامداد امروز شهرستانهای آّبادان و خرمشهر را فرا گرفته است.
رئیس اداره هواشناسی آبادان گفت: هوای مه آلود حاکم در منطقه دید افقی را به کمتر از 50 متر کاهش داده است .
ابراهیمیان افزود: استقرار زبانه پرفشار و ریزش هوای سرد بر روی استان و افت محسوس دما در منطقه منجر به اشباع هوا شده و فضای این 2 شهرستان ساحلی را در مه غلیظ فرو برده است .
وی با بیان اینکه این حالت جوی از 10 روز پیش شروع شده و فقط میزان غلظت آن دراین روزها متفاوت است، اضافه کرد: اکنون غلظت مه به بالاترین حد رسیده است و این وضع تا اواسط هفته ادامه دارد .
ابراهیمیان افزود: اکنون دما در شهرستانهای آبادان و خرمشهر 10 درجه سانتیگراد است که در مقایسه با دیروز 2 درجه کمتر شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار