امام جمعه موقت اهواز گفت: به هیچ وجه بر سرخلیج فارس معامله نمی‌کنیم و در مقابل تهدید‌ها و تحریم‌ها از آن کوتاه نمی‌آییم.

"> در خطبه های نمازجمعه های خوزستان چه گذشت ؟
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴

امام جمعه موقت اهواز گفت: به هیچ وجه بر سرخلیج فارس معامله نمی‌کنیم و در مقابل تهدید‌ها و تحریم‌ها از آن کوتاه نمی‌آییم.

 

امام جمعه موقت اهواز: ایران بر سر خلیج فارس معامله نمی‌کند

امام جمعه موقت اهواز گفت: به هیچ وجه بر سرخلیج فارس معامله نمی‌کنیم و در مقابل تهدید‌ها و تحریم‌ها از آن کوتاه نمی‌آییم.

آیت‌الله دکتر محسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اهواز به 10 اردیبهشت سالروز آغاز عملیات بیت المقدس در سال 1361 و روز ملی خلیج فارس اشاره کرد و افزود: خلیج فارس یک مسئله استراتژیک برای جمهوری اسلامی ایران و نماد حاکمیت و تمامیت ارضی کشور است.

وی با اشاره به 9 اردیبهشت روز شوراهای اسلامی و آغاز هفته شهر و شهروند، گفت: لازم است شهروندان با وظایف و حقوق شهروندی خود آشنا شوند و آموزش‌هایی را فرا گیرند و در مقابل، شهرداران و متولیان امور شهری خدمات بیشتری در حوزه عمرانی وخدماتی به شهروندان ارائه نمایند.

حیدری با اشاره به 11 اردیبهشت و آغاز هفته کار و کارگر، این مناسبت را به قشر تلاشگر و زحمتکش کارگران تبریک گفت و اظهار کرد: طبق مصوبه دولت طرح مهر کشاورزی به زودی برای احیای زمین‌های بایر و اشتغال بیکاران به اجرا در می‌آید.

خطیب جمعه اهواز از خوزستان به عنوان قطب کشاورزی یاد کرد و افزود: در سال‌های اخیر خوزستان همواره رتبه اول یا دوم برداشت گندم را داشته و کشاورزان این استان درسال گذشته رتبه نخست پرداخت زکات را در سطح کشور کسب کردند که نشانه تدین و همت کشاورزان در عمل به وظایف خود است.

حیدری در ادامه تصریح کرد: برخی کشاورزان استان از مسائلی مانند پایین بودن نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی گندم، تأمین آب و نهاده‌های کشاورزی گلایه دارند و از رئیس جمهور درخواست داریم به حل مشکل کشاورزان خوزستان که در شرایط بسیار سخت کار می‌کنند توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی شهادت استاد مطهری در روز 12 اردیبهشت و آغاز هفته معلم را یادآور شد و گفت: خوشبختانه افکار و اندیشه‌های ناب شهید مطهری مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی است و هزاران جوان در داخل وخارج کشور تحت افکار آن شهید قرار گرفته و تربیت شده‌اند.

امام جمعه موقت اهواز نسبت به گرانی و تورم در روز‌ها و هفته‌های اخیر اظهار نگرانی کرد و گفت: دو دلیل داخلی و دو علت خارجی برای این پدیده وجود دارد.

حیدری ادامه داد: گرانی عمومی در سرتاسر جهان به طور ناخواسته و غیر اختیاری بر اقتصاد ایران هم تأثیر گذاشته و از سوی دیگر اوج گرفتن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران موجب تشدید گرانی شده است.

وی هدفمندی یارانه‌ها و سودجویی برخی بازاریان را از دلایل داخلی گرانی و تورم در ایران عنوان کرد و افزود: مجلس با ارائه طرحی خواستار توقف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به منظور جلوگیری از افزایش تورم شده است.

خطیب جمعه اهواز به حوادث سوریه اشاره کرد و گفت: ترکیه از دامن زدن به این رخداد‌ها به دنبال احیای امپراتوری عثمانی به مرکزیت ترکیه است تا حکومتی ضد شیعه و سنی ایجاد کند و در مقابل موج بیداری اسلامی خاورمیانه قرار گیرد اما آمریکا و اسرائیل که حامی این تحرکات هستند بدانند که ملت‌ها بیدار هستند و زیر بار امپراتوری نمی‌روند و بهتر است حاکمان ترک حد و حدود خود را رعایت کنند در غیر این صورت سقوط وحشتناکی در انتظار آنان خواهد بود.

امام جمعه شوشتر: پیشرفت شوشتر باید سریع و کارشناسانه باشد

امام جمعه شوشتر گفت: شوشتر باید سریع و کارشناسانه در راستای پیشرفت گام بردارد و در این باره باید همه مردم و مسئولان تلاشی جهادی کنند.

حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: در ماه‌های گذشته رایزنی‌های بسیار زیادی با مدیران استانی و نماینده ولی‌فقیه در استان برای رفع مشکلات خوزستان انجام شده است و در این‌باره تلاش‌های فرماندار شوشتر و مدیران شهرستان ستودنی است.

وی با اشاره به ثمرات این جلسات خاطر نشان کرد: در این جلسات تاکنون مسائلی مانند آسفالت روگذر پل آیت‌الله جزایری با اعتباری 2 میلیارد ریال، بدنه‌سازی خیابان طالقانی شوشتر با اعتبار 4 میلیارد ریال مصوب شده و در شرایط کنونی نیز در آستانه اجراست.

وی با اشاره به دیگر مصوبات این جلسات برگزار شده تأکید کرد: به دلیل مشکلات شهرداری شوشتر اعتبار 8 میلیارد ریالی برای شهرداری شوشتر از اعتبارات وزارت کشور تأمین شده است که تا پایان هفته آینده به دست شهرداری خواهد رسید و بخشی از مشکلات آن را برطرف می‌کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه رفع مشکلات ترافیکی در دستور کار بوده است، افزود: احداث زیرگذر خیابان کمربندی شوشتر در دستور کار قرار گرفته است و قرار شده تا استاندار 20 میلیارد ریال برای این پروژه اعتبار در نظر بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر تأکید کرد: برای احداث این زیرگذر شهرداری نیازمند پاسخ سریع استعلام‌های دستگاه‌‌های اجرایی برای تعیین مسیر زیرگذر است و دستگاه‌ها در اسرع وقت پاسخ استعلام‌های شهرداری را بدهند و در غیر این صورت از مسئولان امر گلایه‌مند خواهم شد.

سلیمانی تأکید کرد: در روزهای گذشته مصوبه شده است که 12 میلیارد ریال اعتبار برای ساحل‌سازی شهرستان شوشتر از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه به شهرستان شوشتر اختصاص یابد و در این باره نیز مقدمات امر فراهم شده است.

امام جمعه شوشتر خاطر نشان کرد: استاندار خوزستان اعتبار 8 میلیارد ریالی برای فعالیت‌های فرهنگی و ... در بخش روستایی در بخش مرکزی و شعیبیه در نظر گرفته است که این اعتبار 5 درصد اعتبارات در نظر گرفته شده در استان است و امیدواریم این اعتبارات افزایش یابد.

سلیمانی تأکید کرد: اعلام این مسائل از تریبون نماز جمعه به عنوان تعهد نهاد نماز جمعه برای اجرای آنها نیست بلکه بنا بر اعتماد انجام شده بر قول مساعد و قطعی مسئولان استانی در این باره اقدام شده و این اطلاع‌رسانی انجام شده است.

امام جمعه دزفول: مردم با حضور دوباره خود در انتخابات سیلی محكم دیگری به دشمن می زنند

امام جمعه دزفول با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات گفت: مردم با حضور دوباره خود پای صندوق های رای سیلی محكم دیگری به صورت دشمن و استكبار جهانی خواهند زد.

حجت الاسلام ' سید محمد علی قاضی دزفولی ' در نماز جمعه این هفته دزفول در محل مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: وظیفه مردم است تا با حضور باشكوه خود در این مرحله از انتخابات كار را به اتمام رسانند و با هشیاری و بیداری و بصیرت دشمن را مایوس كنند.

وی با اشاره به خصوصیات نماینده اصلح گفت: مردم تحت تاثیر شایعات و القائات دشمن قرار نگیرند و با آگاهی و بصیرت كامل و رعایت معیار های اصلح فرد اصلح را به مجلس بفرستند.

امام جمعه دزفول با اشاره به توطئه های استكبارجهانی افزود: دشمن با رصد نشریات و رسانه ها دو هدف را دنبال می كنند یكی اینكه در تلاش است با ایجاد اختلاف و القای روحیه یاس و نا امیدی مردم را از حضور پای صندوق های رای باز دارد و دیگری اینكه با ایجاد شبهه از ورود كاندیدای اصلح به مجلس جلوگیری كند از اینرو هوشیاری مردم برای خنثی كردن توطئه های آنان ضروری است.

وی به اوضاع بیداری اسلامی اشاره كرد و افزود: دو حادثه مهم در منطقه در حال رخ دادن است یكی انتخابات ریاست جمهوری مصر كه در آن 13 نفر كاندیدا و تایید شده اند و ملت مصر در یك آزمون بسیار مهم قرار گرفته اند، و دیگری موضوع بحرین است كه مقررشده معاعده سیاسی اجتماعی بین بحرین وعربستان منعقد شود كه براساس آن عربستان، بحرین را به استعمار خود درآورده و آن را استانی از خاك خود كند.

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به نهم اردیبهشت روز شوراهای اسلامی گفت: امروز هزاران شورا مردم را بر اداره حكومت دخیل كرده اند و فضایی ایجاد شده كه در هیچ جای دنیا به اندازه ایران مردم در اداره كشور سهیم نیستند و این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس گفت: ایران بیشترین و طولانی ترین ساحل را با خلیج فارس دارد خلیجی كه از گذشته های دور مورد استفاده بشر بوده و در نقشه های مختلف دایره المعارف ها با نام خلیج فارس آن را می شناسند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی تصریح كرد: دشمن از نام خلیج فارس واهمه دارد و سعی بر تغییر آن دارد ولی به بركت نظام مقدس جمهوری اسلامی تسلط ایران بر تنگه هرمز و خلیج فارس مسلم است و هر ناوی كه بخواهد از این تنگه عبور كند باید به سوالات پاسداران دریایی ایران اسلامی جواب دهد تا مجوز عبور از این تنگه را بگیرد.

وی تاكید كرد كه دشمن این آرزو را كه نام خلیج همیشگی فارس را تغییر دهد به گور خواهد برد.

امام جمعه دزفول به سخنان شیخ امارات اشاره كرد و آنها را سخنانی بی اساس خواند و افزود: این امیران به محض شنیدن صدای ترقه ای در منطقه به كشورهای دیگر فرار می كنند.

وی با اشاره به 12 اردیبهشت روز شهادت علامه استاد مرتضی مطهری بدست گروهك فرقان و روز معلم گفت: در این روز هم باید از استاد شهید به عنوان متفكر اسلامی تجلیل و هم از مقام و منزلت معلم تكریم شود و در فرهنگ ما شغل معلمی جایگاه حقیقی خود را بیابد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در فراز دیگری از خطبه ها بر حفظ آمادگی نیروهای سپاهی تاكید كرد و گفت: سپاه بازوی نیروند نظام و یك مجموعه جامع الابعاد است كه هم از لحاظ اعتقادی و هم از لحاظ دفاعی باید آمادگی كامل داشته باشد تا در تمام جوانب از كیان انقلاب اسلامی دفاع كند.

وی به روز جهانی كار و كارگر اشاره كرد و گفت: اسلام به عنوان یك دین الهی اهمیت ویژه ای برای كار و كارگر قایل است و حضرت محمد(ص) می فرمایند: خداوند دوست دارد بنده اش را در حال تلاش برای روزی حلال ببیند.

وی در ادامه از مسوولان خواست با توجه به شعار امسال یعنی تولید ملی ، حمایت از كارو سرمایه ایرانی به كارگران توجه بیشتری كنند تا كشور در راه تولید ملی گام های بیشتری بردارد.

امام جمعه موقت آبادان: حضور حداكثری مردم در انتخابات بركات فراوانی را به دنبال دارد

امام جمعه موقت آبادان گفت: حضور حداكثری مردم در انتخابات مجلس نهم بركات فراوانی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام 'مهدی محمدپور' در خطبه نماز جمعه در مصلای آبادان افزود: همه ما شاهد تاثیر و بازتاب جهانی انتخابات در مرحله اول بودیم و در این مرحله باید مشاركت حداكثری را داشته باشیم.

وی از نامزدهای انتخاباتی دوره اول تشكر و قدردانی كرد و از نامزدهای انتخاباتی كه به دور دوم راه یافتند خواست كه تا از بدگویی، تفرقه افكنی پرهیز كنند تا انتخابات سالمی را با حضور حداكثری مردم برگزار شود.

امام جمعه موقت آبادان در بخش دیگر از وضعیت گرانی و افزایش قیمت ها در بازار انتقاد كرد و افزود: با توجه با افزایش روز افزون قیمت كالاها در بازار جلساتی را با جمعی از ائمه خوزستان گرفته شد و در این راستا با امضای نامه ای به ریاست جمهوری تحت عنوان رسیدگی به گرانی ها و نظارت بر بازار ارسال گردید .

حجت الاسلام محمدپور در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه به فرارسیدن روز كار و كارگر اشاره كرد و افزود: كارگر به عنوان بدنه متحرك و موتور جامعه است و باید به مشكلات كارگران رسیدگی نمود.

وی با اشاره به روز 12 اردیبهشت روز شهادت استاد آیت الله مطهری(ره) گفت: شخصیت شهید مطهری بر كسی پوشیده نیست و تا امروز آثار او مورد لطف دیگران قرار گرفته و از آنها استفاده های گوناگون در زمینه تعلیم و تربیت می شود.

امام جمعه موقت آبادان به 19 اردیبهشت روز شورا اشاره كرد و افزود: شورا یك بحث مهم قرآنی است و خداوند برای تبین روش زندگی و انتخاب بهترین راه به مخاطبان خود در قرآن كریم به آن اشاره كرده است.

حجت الاسلام محمدپور ادامه داد: حضرت رسول اكرم(ص) در طول زندگی خود در امور مختلف زندگی با دیگران مشورت می كرد هر چند ایشان عقل كل است و نیاز به مشورت نداشت.

وی اظهار داشت: در این راستا شوراهای اسلامی شهر و روستا موظف اند از حقوق تمامی مردم دفاع كنند چون اعضای شوراها موكل مردم هستند بنا بر این اعضای شوراها در كلیه امور مربوط به حقوق شهر و شهروندی باید ورود و برای رفع معضلات و مشكلات مردم تلاش كنند.ك/2/7100

امام جمعه بندر ماهشهر: شوراها مظهر خدمت‌رسانی به مردم هستند

امام جمعه بندر ماهشهر گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا مظهر خدمت‌رسانی به مردم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین 'عبدالحسین غبیشاوی' در خطبه‌های آیین وحدت‌بخش نماز جمعه این هفته بندر ماهشهر اظهار داشت: نهاد مردمی شورای شهر می‌تواند برای شهرداری اتاق فكر بسیار مثبت و مفیدی باشد.

وی خاطرنشان كرد: این اتاق فكر در مسایل عمرانی، خدماتی و فرهنگی نقش بسزایی در توسعه و عمران شهر می‌تواند ایفا كند.

خطیب جمعه ماهشهر ادامه داد: با ارائه نظرات و برنامه‌ریزی‌های كارشناسی در این اتاق فكر، راه پیشرفت شهر هموارتر و مسطح‌تر خواهد شد.

غبیشاوی اظهار داشت: اعضای شورای شهر با اتحاد و انسجام بیشتردر آبادانی و توسعه شهرها تلاش بسیار مضاعفی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، گفت: شهید مطهری عالمی جامع و كامل است كه خدمات مهم و ارزشمندی به جامعه اسلامی ارائه داده است.

امام جمعه ماهشهر افزود: این شهید بزرگوار دارای شجاعت و جرأت قابل تحسین، اعتماد به نفس بالا به ‌ویژه در عرصه‌ فرهنگ، فكر و اندیشه بود به طوری كه نه تنها هیچ‌گاه در برابر افكار بیگانگان مرعوب نشد كه با قدرت فكر و اندیشه‌ قوی و مطمئن خود در راستای تبیین مسائل اسلامی و دینی برآمد.

غبیشاوی خاطرنشان كرد: با گذشت سه دهه از شهادت شهید مطهری، این بزرگ‌معلم دوران، خلأ وجودی او و نیاز به افكار و اعتقادات وی بیشتر از قبل در جامعه احساس می‌شود.

وی با اشاره به پویایی آثار شهید مطهری تصریح كرد: هنوز كسی نتوانسته در ارتباط با متون اسلامی، سندی گویاتر، معتبرتر و زنده‌تر از آثار شهید مطهری ارائه دهد كه همین امر نشان از جایگاه بالا و والای آثار وی دارد.

خطیب جمعه ماهشهر توجه به افكار و آثار شهید مطهری را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: اعتقادات و آثار آیت‌الله شهید مطهری نسخه شفابخشی برای مصون ماندن از افكار مسموم غربی‌ها بود به طوری كه این شهید گرانقدر اعتقادات بسیاری از جوانان دیروز و امروز را از گزند القای تفكرات سكولار در امان نگه داشته است.

غبیشاوی با تأكید بر لزوم توجه بیش از پیش به آثار این شهید ابراز داشت: باید رسانه‌های جمعی ضمن توجه به آثار وی و آموزش آن در راستای نهادینه شدن افكار و نظرات ایشان در جامعه كوشا باشند.

وی به نقش آیت‌الله مطهری در قداست روز معلم و ایجاد ذهنیت‌های دینی اشاره كرد و ادامه داد: همواره باید در مدارس روز معلم گرامی داشته شود و آثار شهید مطهری را در مدارس مورد بهره‌‌گیری دانش‌آموزان قرار دهند چرا كه كتاب‌های ایشان در تربیت جوانان مفید است.

امام جمعه ماهشهر خاطرنشان كرد: روز معلم نباید تنها جنبه سمبلیك داشته باشد بلكه ارج نهادن به مقام معلم و استاد همواره باید ادامه یابد چرا كه آنها در خدمت جامعه و در پویایی بشریت نقش مؤثری دارد.

غبیشاوی بیان داشت: آثار شهید مطهری مربوط به یك نسل و زمان خاصی نیست بلكه با توجه به گفته‌های رهبری آثار شهید مطهری برگرفته از افكار الهی و معنوی است، چرا افكار بشری در نهایت به بن‌بست می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به روز ملی خلیج فارس و دسیسه عربی‌سازی آن، بیان داشت: آنهایی كه بر عربی بودن خلیج‌فارس پافشاری می‌كنند به خوبی می‌دانند كه در همه متون فارسی، عربی، لاتین و حتی یونانی، بر نام خلیج فارس تأكید و به دفعات اشاره شده است.

خطیب جمعه ماهشهر با بیان این كه تلاش دشمنان برای تغییر نام خلیج‌فارس هرگز موفق نخواهد بود، تصریح كرد: ملت ایران با بصیرت توطئه دشمنان را شناسایی كرده و با همدلی و همبستگی ملی آن را خنثی می‌كند.

غبیشاوی همچنین با اشاره به روز جهانی كار و كارگر، به داستان بوسیدن دست كارگر توسط پیامبر اكرم (ص) اشاره كرد و افزود: طبق حدیثی از نبی‌اكرم (ص) هر كس در حق كارگر ظلم و كوتاهی كند، مورد لعنت خداوند متعال و فرشتگان قرار می‌گیرد.

وی در پایان اضافه كرد: كار و كارگر یك ارزش در دین مبین اسلام تلقی شده كه پیامبر بزرگ اسلام در رابطه با ارزش كارگر سفارشات بسیار زیادی كرده است.

امام جمعه شوش: مطهری ستون مهم انقلاب ونظام بود

امام جمعه شوش با تبریك فرارسیدن روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: استاد مطهری ستون مهم انقلاب و نظام و یك شخصیت بی نظیری بود.

حجت الاسلام سیدمحمد امام در خطبه های نماز جمعه این هفته شوش افزود: شهید مطهری، به حق یكی از بزرگترین معماران فكری جمهوری اسلامی محسوب می شود.

وی افزود: باید شخصیت و شیوه زندگی استاد مطهری در بین آحاد مردم جامعه بویژه نسل جوان احیا و نهادینه شود.

حجت الاسلام امام گفت: استاد مطهری با عوام زدگی مبارزه كرد بنابراین شیوه زندگی این عالم بزرگ باید به عنوان اسوه و الگوی زندگی مردم قرار گیرد.

وی ضمن تجلیل از معلمان و مربیان افزود: آموزش و پرورش تضمین كننده سلامت روحی و روانی جامعه است ولی باید همگان در این مورد احساس مسوولیت كنند.

امام جمعه شوش در ادامه با اشاره به روز شوراهاگفت: شوراها بر اساس فرموده امام خمینی (ره) شكل گرفتند و هر زمانیكه شوراها با هم انسجام داشتند، منشأ خدمات فراوان برای مردم آن سامان بوده اند.

وی افزود: دین مبین اسلام برای شورا و مشورت اهمیت بسزایی قائل است واعضای شورا باید تلاش كنند در یك سال باقی مانده از عمر كاری شوراها، كارهای نو و بدیعی را از خود به یادگار بگذارند.

خطیب جمعه شوش با اشاره به روز 12 اردیبهشت روز جهانی كار و كارگر گفت: باید جایگاه كار و كارگر در جامعه احترام و ارزش به خصوصی داشته باشد.

وی خاطرنشان كرد كه با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید ملی حمایت از كار و سرمایه ایرانی باید از این شعار برای پیشبرد اهداف نظام در جهت شكوفایی در تولید از 33 سال تجربه گرانبهای مردم ایران استفاده كرد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار