شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸
به گفته کارشناسان، آلودگی هوا علاوه بر افزایش سقط جنین، باعث ناباروری در جوانان هم می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حمید ترک زاده مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: آلودگی هوا، بیماری های قلبی و ریوی را در سالمندان و سقط جنین و ناباروری را در جوانان افزایش می دهد.

وی افزود: آلودگی هوا همچنین عوارض ناشناخته دیگری را همراه دارد که منجر به تحمیل هزینه های سر سام آور به خانواده ها می شود.

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان، تشکیل یک کارگروه ویژه متشکل از کلیه دستگاه ها به همراه قوه قضائیه و صدا و سیما با هدف فعالیت برای کاهش پدیده آلودگی هوا در اصفهان را ضروری دانست.

این مسوول بهداشتی، خشکی زاینده رود را از عوامل افزایش ریزگردها در هوای اصفهان دانست و تصریح کرد: در سال های اخیر کمتر به این موضوع حیاتی توجه شده است.

ترک زاده افزود: در صورت تداوم خشکی زاینده رود و ادامه این روند و بی توجهی به افزایش آلودگی هوای اصفهان، خسارت زیادی به بخش سلامت این استان وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: آلودگی هوا همه بخش های جامعه اعم از اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تحت تاثیر قرار می دهد و همانطور که شاهدیم هر ساله بر شدت این آلودگی افزوده می شود.

ترک زاده با اشاره به موقعیت خاص اصفهان و احاطه این شهر توسط صنایع مختلف اظهار کرد: وجود صنایع مختلف آلاینده و نیروگاه هایی که از سوخت مازوت استفاده می کنند از عوامل افزایش آلودگی هوای اصفهان است.

وی تردد بیش از حد خودروها را یکی دیگر از عوامل افزایش آلودگی هوای اصفهان بیان کرد و گفت: باید اقدامات لازم برای کاهش تردد خودروها در سطح این شهر انجام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار