اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۱۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
شوشان: یک مقام مسوول در صنعت خوزستان گفت: ورود گازهای سمی واحدهای صنعتی مرتبط با حوزه نفت به شبکه فاضلاب عامل عمده بروز عارضه تنگی نفس در بین شهروندان اهوازی است.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و طبق آخرین آمار، در پی بارندگی های اخیر و بروز دو اپیدمی، بیش از 20 هزار نفر از مردم خوزستان به طور عمده در اهواز به دلیل تنگی نفس به مراکز درمانی و اورژانس ها مراجعه کردند.

این مقام مسوول که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایرنا گفت: با ورود گازهای سمی به داخل شبکه فاضلاب اهواز و انتشار بخار و بو در هوا در اثر گرمای شدید، مردم به تنگی نفس دچار شدند.

وی گفت: بوی ناشی از همین گاز که مربوط به شرکت های تولید کننده مرتبط حوزه نفت در اهواز است در زمانی که هوای اهواز همچنان وضع شرجی داشت، به علت معلق ماندن در هوا به دنبال بارش ها، باعث ابتلای افراد به تنگی نفس شده است.

به گفته این کارشناس، عارضه تنگی نفس در آبادان به دلیل وجود کارخانه تولید الکل در منطقه و انتشار این ماده در هوا رخ نداده است.

علت بروز عارضه تنگی نفس در خوزستان همچنان محور بحث های محافل کارشناسی و مردمی در شهر اهواز است.

کارشناسان برای بروز عارضه تنفسی علت هایی از جمله بارش باران های سمی و اسیدی آلایندگی های صنعتی و عدم تعویض فیلترهای تصفیه هوای یک کارخانه فعال در اهواز بیان کرده اند.

در نشست حدود دو هفته پیش نمایندگان وزیران نفت، نیرو، صنعت و بهداشت در اهواز موضوع بروز عارضه تنفسی در این شهر مورد بررسی قرار گرفت اما در نهایت اعلام کردند که منشاء این تنگی نفس مشخص نیست.

در حالی گروههای تخصصی کارشناسی کشورمان قادر به تشخیص علت بروز این عارضه نیستند که نگرانی از تکرار آن به دنبال بارندگی های آینده همچنان وجود دارد.
برچسب ها: تنگی نفس ، نفتی
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
comment
0
0
comment با این همه مشکلات بیشمار تنفسی استاندار محترم .... نامه میزند که کسی در مراسم تودیع و معارفه رییس علوم پزشکی شرکت نکند واقعا که
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
comment
0
0
comment این هم از کارهای احساسی.. استاندار...
comment
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
comment
0
0
comment اتفاقا خوبم میدونن علتش چیه اما صداشو در نمیارن..
"ما هممون میمیرییم گالیور"
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
comment
0
0
comment اين کارشناس کيه که بدون معرفي خود چنين اظهار نظر مي کند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار