شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸

شوشان: مراسم سی و هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدعلی موسوی بهبهانی با حضور مردم و مسئولان در مسجد امام این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه رامهرمز در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدعلی موسوی بهبهانی اظهار کرد: برگزاری گرامیداشت علما، به احترام فقها و علمای اسلامی به ویژه علمایی که در شهر و دیار خود و همچنین سایر بلاد مروج دین اسلام و فقه شیعی بوده‌اند می‌شود.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی ضمن تشریح فضائل شخصیتی آن مرجع عالیقدر تصریح کرد: آیت‌الله حاج سید علی موسوی بهبهانی یکی از بزرگ مردان علم و دین بوده و بی‌گمان از فقهای برجسته و مجتهدین عالیقدر عصر اخیر به شمار می‌رود.

وی افزود: آیت‌الله بهبهانی مدت 30 سال در رامهرمز اقامت داشته‌اند و بیشتر مردم مقلد آن بزرگوار بوده‌اند.

امام جمعه رامهرمز تصریح کرد: آیت‌الله بهبهانی بی‌گمان یکی از مراجع بزرگ دینی عصر حاضر و از دانشمندان طراز اول شیعه به شمار می‌روند.

وی همچنین عنوان کرد: آن عالم شیعی، در هنگام بحث و گفت‌وگو، در مباحث فقه و اصول فقهی توانا و در صرف و نحو و معانی و بیان دارای یدی طولانی بود به طوری که کمتر شخصیت علمی بدین جامعیت می‌توان یافت.

موسوی در پایان بیان کرد: آیت‌الله بهبهانی در سن 95 سالگی پس از حدود یک قرن عمر پرماجرا و گرانبها و خدمات ارزنده به دین اسلام و تشیع و سرپرستی  از مسلمین به جوار رحمت حق شتافت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار