شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵

ورود «گاردریل» به داخل کابین یک خودرو [...] سبب مرگ راننده شد. (خبرگزاری ها) آن دفعه هم که اتوبوس اصفهان از درون سوخت و سوزاند و آن همه تلفات به بار آورد، در گزارش نهایی گفتند مقصر راننده است که لاستیک را عوض نکرده بوده.

این اتفاقات ما را به فکر، مداقه، کشف و شهود واداشت. چیزی که مشهود است رابطه علت و معلولی در ایران برعکس آن چیزی است که در دنیا وجود دارد. توی دنیا مثلا اگر یک هواپیما سقوط کند یک وزیر استعفا می دهد، یک رسوایی مالی در ژاپن به وجود آمد دست کم یک وزیر به همراه معاونانش «هاراگیری» کردند (البته اینها هم دیگر شورش را درمی آورند و از آن ور بوم می افتند.)

و مثال های فراوان دیگر. نتیجه اینکه اصولا در کشورهای دیگر ریشه مشکلات انسانی محسوب می شود و انسان مربوطه خیلی انسانی برخورد می کند و مساله را به جای دیگری احاله نمی دهند.

ولی تحقیقات ما ثابت کرده در این ایران همه چیز ریشه ای جسمانی و مادی دارد و اصولا آدم ها در هیچ ماجرایی دست ندارند. مثلا: [...]

دلیل اصلی پرونده جریان انحرافی چه بود؟ یک جن بود که جنگیرش را تسخیر کرده بود که متاسفانه جنگیر دستگیر شد اما جن دود شد و رفت هوا.

دلیل اصلی پرونده فساد مالی 3000میلیاردتومانی چه بود؟ «سلین دیون»، که خاوری را ناچار کرد برود بغلش، همسایه شان شود.

دلیل اصلی سقوط هواپیما در ایران چیست؟ جاذبه زمین.

دلیل اصلی آتش سوزی مدارس چیست؟ آتش. بله. آتش را باید گرفت پدرش را درآورد وگرنه ربطی به مدیریت وزرا نداشته.

دلیل اصلی تصادفات خودروهای ساخت داخل؟ اینکه مشخص است. وجود خودروهای دیگر و عابران پیاده در خیابان دلیل اصلی سوانح رانندگی با خودروهای داخلی است.

جمع بندی:
بنا بر خبری هم که در صدر همین ستون آوردیم، از این به بعد دلیل تصادفات و تلفات «گاردریل» است. اصولا در این کشور هیچ کسی مسوول نیست[...]

منبع : شرق
برچسب ها: طنز ، تقصیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار