شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۶

معاون معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان گفت: میزان تولید معادن از مرز 10میلیون تن در سالهای گذشته به بیش از 17میلیون تن رسیده است.

محمد افشون اظهار کرد: با عنایت به سیاستهای دولت در سال 1390در زمینه معدن و صنایع معدنی، معادن استان در این مدت توسعه و رشد بیشتری را نشان می دهد و با راه اندازی صنایع وابسته مانند کارخانه های دانه بندی شن و ماسه و پیگیری احداث کارخانجات سیمان وگچ در استان از رشد قابل قبولی برخوردار بوده و میزان تولید معادن را از مرز 10میلیون تن در سالهای گذشته به بیش از 17میلیون تن رسیده است.

وی در خصوص اقدامات این سازمان در راستای «تولید ملی، ‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی» تصریح کرد: در سال جاری نیز به منظور افزایش تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و استفاده از مواد اولیه و محصولات داخلی در بخش صنعت و معدن، برنامه ریزی مناسب و مطلوبی صورت گرفته که به طور نمونه در حال حاضر بیشتر قطعات و مواد اولیه صنایع نفت و گاز استان توسط صنعتگران خوزستان تولید و تامین می شود.

افشون افزود: به منظور استفاده از کارکنان ادارات شهرستانها در زمینه نظارت و جلوگیری از بهره برداری غیر مجاز و غیراصولی، برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته تا با آموزش یک نفر از کارکنان هر یک از ادارات شهرستانها در این زمینه همکاری لازم را با سازمان داشته و خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در اولین گام در سال جاری کلاسهای آموزشی در زمینه چگونگی و مراحل اکتشاف و بهره برداری با حضور کارشناسان بخش معدن سازمان اجرا خواهد شد که در ادامه با همکاری و همراهی کارشناسان بخش معدن سازمان از معادن بازدید و نظارت بیشتری صورت خواهد گرفت.

معاون معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان اثرات ادغام دو سازمان بازرگانی و سازمان صنایع ومعادن را مثبت ارزیابی کرد وگفت: در اثر ادغام، تعامل و همکاری خوبی در سال جاری در پیش رو خواهیم داشت تا عملکرد بهره برداری معادن وضعیت مناسبی داشته باشند و هر یک از ادارات با همکاری و هماهنگی مسئولین محلی از برداشت غیر مجاز و غیر اصولی جلوگیری کنند بنابراین در اثر ادغام همکاری بیشتری برای پیشبرد اهداف و وظایف بخش معدن صورت گرفته است.

افشون تصریح کرد: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و سهمیه بندی سوخت نفت وگاز، اغلب بهره برداران برای تامین سوخت دچار مشکلاتی شده و در هنگام مراجعه حضوری و یا بازدیدهای نظارت توسط کارشناسان این سازمان خواهان افزایش سهمیه سوخت ماشین آلات و کاهش نرخ آن بوده و یا دسترسی بهتر و راحت تر به آن هستند به طوری که در برخی از مواقع، سوخت برخی از ماشین آلات به ناچار برای سایر ماشین الات در نظر گرفته شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار