اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۷

رييس اداره ورزش و جوانان لالي، خصوصي‌سازي را يكي از ضرورت‌هاي ورزش خوزستان دانست و گفت: خصوصي‌سازي در حال پيش رفتن است ولي در اين زمينه الزامات قانوني وجود ندارد.

اميد جمالپور در گفت‌وگو با ايسنا درخصوص ضرورت‌هاي ورزش استان اظهاركرد: ملزم كردن بخش خصوصي براي ورود به عرصه ورزش مي‌تواند به ورزش قهرماني كمك كند. برنامه ورزش همگاني نيز وظيفه دولت است كه در حال انجام مي‌باشد و توجه خاصي به حوزه ورزش همگاني شده است. از طرفي ديگر جوانان انتظار دارند كه ورزش قهرماني توسعه پيدا كند و از اسپانسرهاي مالي برخوردار شود تا بتوان استعدادها را شكوفا كرد.

وي افزود: آن بخش كه به عنوان بخش خصوصي از ورزش قهرماني حمايت مي‌كند، بيشتر شركت‌ها و بخش‌هايي هستند كه به نوعي وابسته به دولت‌اند و از درآمدهاي دولت هزينه مي‌كنند.

رييس اداره ورزش و جوانان لالي گفت: در اين برهه، بيشتر توجه به ورزش قهرماني نياز است. اگر اسپانسرها الزام قانوني داشته باشند، حمايت خواهند كرد. اندكي خلا قانوني وجود دارد و با كمبود قانون در بحث ورزش خصوصي مواجه هستيم.

وي خاطرنشان‌كرد: بايد براساس مصوبه‌هاي مجلس و دولت، بخش خصوصي ملزم شود كه بخشي از عوارض و ماليات‌هاي پرداختي را صرف ورزش كند. به نظرم اگر تنها هزار تومان به قبوض مختلف از جمله قبض آب، افزوده شود، مقداري پول به ورزش تزريق خواهد شد و نيازي نيست كه دولت هزينه بالايي را صرف ورزش كند.

جمالپور گفت: باتوجه به اين‌كه طبق قانون، دولت نبايد در بخش قهرماني هزينه كند و اين وظيفه بخش خصوصي است و از طرفي بخش خصوصي درآمدزايي آنچناني ندارد و بستر هم فراهم نشده است، به همين دليل بخش خصوصي بايد از سرمايه‌گذاري دوري كند.

وي در ادامه درباره طرح آمايش ورزش استان اظهاركرد: در اين طرح به استعدادها و پتانسيل‌هاي خاص هر منطقه و شهرستان‌ توجه مي‌شود و لزومي ندارد كه در شهرستان يا استاني كه استعداد رشته‌اي خاص وجود ندارد، هزينه شود. روي ساير رشته‌ها و استعدادهاي شهرستان‌ها نيز بايد كار شود ولي در حد ورزش همگاني و نه در حدي كه هزينه‌ها هدر رود و نتيجه هم ندهد.

رييس اداره ورزش و جوانان لالي درباره ضعف مديريت گفت: در هر جايي، ضعف مديريت، ضربه خواهد زد. در حال حاضر مديريت اداره‌كل ورزش و جوانان استان مخصوصا در بخش كلان ورزش، بسيار خوب است. من ضعفي در مديريت نمي‌بينم. البته ممكن است ضعف وجود داشته باشد ولي همه چيز به مديريت برنمي‌گردد. بخشي از آن به اعتبارات و قسمتي به بخش خصوصي مربوط مي‌شود. در چند سال اخير باتوجه به وحدت و صميميت ايجاد شده بين مسوولان، انگيزه‌ها براي كاركردن بيشتر شده است.

وي درخصوص نقش ارگان‌هاي مختلف از جمله شهرداري و آموزش و پرورش در پيشرفت ورزش استان بيان‌كرد: زيربناي ورزش در آموزش و پرورش شكل مي‌گيرد. در حال حاضر كمكي كه آموزش و پرورش مي‌كند، كافي نيست. بخشي از نيروي انساني آموزشي به اين ارگان‌ اختصاص دارد و كارشناسان ورزشي‌اي كه در چند سال اخير جذب كرده است، ‌خيلي مي‌توانند تاثيرگذار باشند به شرطي كه كار كنند.

جمالپور افزود: گله‌مندي‌اي كه وجود دارد اين است كه برخي از معلمان ورزش در كلاس‌ها حضور پيدا نمي‌كنند و دلسوزانه كار انجام نمي‌دهند اين در حالي است كه استعدادهاي لازم بايد در مدارس شناخته و به باشگاه‌ها و رشته‌هاي ورزش قهرماني معرفي شوند. بناي ورزش قهرماني در مدارس شكل مي‌گيرد.

وي در ادامه گفت: در برخي شهرستان‌ها كه شهرداري‌ها درآمد آنچناني ندارند به بحث ورزش توجهي نمي‌كنند اما در برخي شهرستان‌ها، ‌اماكن ورزشي توسط شهرداري ساخته و به زيرساخت‌ها كمك مي‌شود و مشكل مالي دليل قانع‌كننده‌اي نيست. شهرداري يك نهاد مردمي است و توجه به ورزش وظيفه قانوني آن است ولي متاسفانه برخي، سليقه‌اي كار مي‌كنند.

رييس اداره ورزش و جوانان لالي درخصوص نقش باشگاه‌ها در كمك به ورزش استان تصريح‌كرد: باشگاه‌ها نقس اساسي را در ورزش قهرماني انجام مي‌دهند و 50 درصد كار را آن‌ها انجام مي‌دهند ولي به دليل اين‌كه تسهيلات گران قيمت در اختيارشان قرار مي‌گيرد، متاسفانه پا به فرار گذاشته‌اند. بايد تسهيلات درازمدت با بهره‌ كم در اختيارشان قرار دهيم و به نوعي آن‌ها را ملزم كنيم؛ در غير اين صورت نبايد انتظار كار از آن‌ها داشته باشيم.

وي افزود: تسهيلات 18 تا 20 درصد به درد آن‌ها نمي‌خورد. اگر بخش خصوصي شكل گيرد و انگيزه‌هاي لازم به وجود آيد، آن‌ها نيز به وسيله‌ي ساختن و معامله كردن بازيكنان با باشگاه‌هاي ديگر، درآمدزايي خواهند كرد.

جمالپور خاطرنشان‌كرد: متاسفانه در شهرستان، مسابقاتي با عنوان قهرماني باشگاه‌ها برگزار مي‌شود و همان طوري كه از نام آن پيداست، باشگاه‌ها بايد شركت كنند ولي اين گونه نيست. تربيت‌بدني‌ها و هيات‌ها در مسابقاتي كه تحت عنوان قهرماني استان است، ‌مي‌توانند شركت كنند و خودشان بايد هزينه‌ها را بپردازند كه يقينا از محل اعتبارات دولتي است.

وي در پايان عنوان‌كرد: در بحث باشگاهي، به جز چند تيم صنعتي، فقط رشته فوتبال است كه در مسابقات به صورت باشگاهي شركت مي‌كند و از آن‌جايي كه باشگاه‌ها توان مالي ندارند، يقينا جا مي‌زنند و براي چرخش ورزش، هيات‌ها به صورت اجباري در مسابقات شركت مي‌كنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار