شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۳۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
شوشان: دبیرکمیته همبستگی و هویت ملی وزارت علوم گفت: دانشگاهیان و دانشجویان باید با حفظ استقلال خویش، بازیچه دست گروه های سیاسی نشوند.
علیرضا مخبردزفولی روز شنبه به مناسبت روز دانشجو در گفتگوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: دانشگاهیان و دانشگاه باید جایگاه پیشگامی خود را با پرهیز از گرایش به گروه های سیاسی و حرکت های سیاسی حفظ کنند؛ همواره پیشگام تحولات باشند و پشت جریان های سیاسی قرار نگیرند.

وی اظهار کرد: دانشگاهیان نباید از ریشه خود دور شده و به سمت و سویی که خواسته دشمنان است حرکت کنند چرا که این ها به دنبال جدا کردن این قشر از نهضت دانشجویی هستند.

مخبر دزفولی تصریح کرد: در هر دولتی جنبش دانشجویی باید استقلال و پیشگامی خود را حفظ کند.

وی یادآورشد: نگاه اسلام و نظام به موضوع دانشگاه، دانشجو و استاد با تکریم و تعظیم همراه است که ریشه در اندیشه های امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و آموزه های دینی ما دارد.

وی با یادآوری آیات و روایات متعدد در این زمینه افزود: این ها نشان از نقش، ارزش و جایگاه دانشجو و دانشگاهی در جامعه دارد.

مخبردزفولی گفت: در یک قرن اخیر دانشگاهیان در تمام نقاط جهان نقش محوری در تحولات اجتماعی داشتند که نقطه ثقل حرکت های دانشجویی در کشورمان در آذر سال 32 بود و دانشگاهیان از آن زمان تاکنون نقش پیشگامی داشتند.

وی افزود: بعد از کودتای 28 مرداد و به دنبال اعتراض دانشجویان به حضور نیکسون، معاون رییس جمهور آمریکا در دانشگاه تهران که دانشگاه به خون آنان رنگین شد حرکت های ضد استبدادی و ضد استکباری دانشجویی ریشه در این نهضت دانشجویی دارد که همواره از سوی اقشار مختلف مردمی مورد تکریم قرار داشته و دارد.

مخبردزفولی گفت: مردم همواره نسبت به نظرات دانشگاهیان احترام گذاشته اند چرا که این ها در عمل به اندیشه های امام و رهبری همواره نقش مرجعی داشتند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هم شهید علم الهدی و شهدای هویزه با نثار خون خود علم جنبش دانشجویی را بر دوش گرفته و از ارزش های آن دفاع کردند.

مخبردزفولی اضافه کرد: امروز هم در گرماگرم جنگ نرمی که استکبار جهانی به راه انداخته و رهبر معظم انقلاب از دانشجویان به عنوان افسران این جنگ نام می برند وظیفه جنبش دانشجویی پیشگامی و تداوم این حرکت هاست.

وی گفت: تلاش های دانشجویان در قالب جنبش دانشجویی و حرکت هایی از این قبیل مقدس و ارزشمند بوده و باید حفظ و تکریم شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
آسمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
comment
0
1
comment روز دانشجو بر تمامی دانشجویان ایران زمین مبارک باد
سپاسگزار از مطلب مفید و خوبتان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار