شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
شوشان: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:ما باید بسیج شویم تا استان خوزستان در مسیر توسعه قرار گیرد چرا که مشکلات موجود تنها با اتحاد و همدلی رفع خواهد شد.

محسن رضاییدر دیدار با مدیران و شهردار اهواز افزود: ما نمی توانیم در مقابل استان خوزستان و شهر اهواز غیر مسوولانه برخورد کنیم؛ نباید یک لحظه را از دست بدهیم؛ عقب مانندگی اهواز باید با یک همت و عزم جدی جبران شود.

وی بر لزوم وحدت هرچه بیشتر میان شورای شهر و شهرداری تاکید کرد و گفت: اهواز در مقایسه با سایر شهرهای کشور کاملا از توسعه عقب مانده است و این رسالت اعضای شورای شهر و شهردار را چند برابر می کند؛ فرصت های اهواز از دست رفته اند که باید این فرصت سوزی ها جبران شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:اهواز به دلیل موقعیت حساس و ویژه باید با شهرهای حاشیه خلیج فارس مقایسه شود نه با شهرهایی همچون تهران،تبریز،اصفهان و تبریز ؛ عمران و توسعه اهواز برای جمهوری اسلامی اهمیت ویژه ای دارد و این یک رسالت تاریخی است که باید اهواز جزو پیشرفته ترین شهرهای منطقه شمال خلیج فارس باشد.

وی گفت: ما نمی توانیم در مقابل استان خوزستان و شهر اهواز غیر مسئولانه برخورد کنیم؛ نباید یک لحظه را از دست بدهیم.

رضایی اظهار داشت: شهرداری باید از همه امکانات خارج از سیستم از جمله بنیاد مستضعفان،ستاد اجرای فرمان امام (ره) و غیره که می توانند در اهواز پروژه های مهمی را اجراء کنند استفاده کند.

وی گفت:شهرداری باید امکانات خارج از سیستم را فعال کند و از مشارکت های مردم نیز در جهت توسعه شهر استفاده کند ، طرح هایی را تصویب کنید که با مشارکت مردم اجرا شود که هم برای شهر فایده و هم برای مردم منفعت بدنبال داشته باشد.

رضایی تصریح کرد: خوشبختانه شهردار جدید اهواز فردی مشارکت جوست که باید از شورای شهر در پیشبرد کارها استفاده کند و شورای شهر هم با شهرداری همکاری لازم را داشته باشد تا به لطف الهی با یک حرکت دسته جمعی شاهد اتفاقات خوبی در شهر اهواز باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با ذکر این نکته که دیگر اجازه نخواهیم داد اتفاقات شورای شهر گذشته بار دیگر در اهواز رخ دهد و شورا آسیب ببیند خاطر نشان کرد: باید در اهواز شورای شهر آبرومندانه ای داشته باشیم ، باید شورای شهر و شهرداری با اتحاد و همدلی در جهت توسعه اهواز تلاش کنند ، نباید اجازه دهیم که استان خوزستان و شهر اهواز بیش از این آسیب ببیند. مشکلاتی مانند بیکاری،آلودگی آب و هوا و غیره به اندازه کافی مردم را تحت فشار قرار داده است.

وی گفت: مگر خوزستان گوشت قربانی است که هرکسی از آن سهمی بردارد.

در ادامه این دیدار، شهردار اهواز ، یکی از مشکلات شهرداری اهواز را ، فقدان درآمدهای پایدار کرد و گفت:این موضوع مشکلاتی را شهرداری اهواز ایجاد کرده است.

ˈسیدخلف موسوی ˈ افزود: برای پیشرفت اهواز ما نیازمند درآمدهای پایدار و حمایت مسوولان استان و خوزستانی های مقیم تهران هستیم.

وی رقم مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های شهری و عمرانی را صفر عنوان کرد و ادامه داد:با توجه به عدم مشارکت بخش خصوصی،قصد داریم از طریق تاسیس سازمان زمین و مسکن در شهرداری اهواز درآمدهای پایداری را برای شهر اهواز تعریف کنیم.

موسوی یکی از راه های اصلی برون رفت اهواز از وضعیت موجود و توسعه شهر اهواز را جذب مشارکت های بخش خصوصی برشمرد و تصریح کرد: 500 میلیون دلار فاینانسی که به قطار شهری اختصاص یافته است بدلیل پیچ و خم های بروکراسی اداری لاینحل باقی مانده درحالی که با راه اندازی قطار شهری بخش عظیمی از مشکلات ترافیکی شهر اهواز برطرف خواهد شد.

وی پرداخت نکردن بدهی های شرکت های آلاینده به شهرداری اهواز را از دیگر مشکلات این نهاد مردمی ذکر کرد و گفت: در صورتی که این بدهی ها پرداخت شود قادر خواهیم بود تمام تقاطع های غیر همسطح در اهواز را که از مشکلات شهر هستند اصلاح کنیم.

شهردار اهواز اظهار امیدواری کرد طرح هایی که شهرداری به شورای شهر ارائه می دهد به تصویب برسد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار