شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۷

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس٬ با تأکید بر این که سازمان‌های مربوطه به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت از محیط زیست باید برای نوسازی کارخانه‌ها برنامه‌ریزی کنند، گفت: این وزارتخانه باید در کنار نظارت و کنترل، بخش حمایتی خود را هم فعال کنند.

سیدشریف حسینی با اشاره به اظهار نظر مسئولان سازمان محیط‌زیست مبنی‌بر کنترل آلاینده شهر تهران، افزود: برخورد با کارخانه‌های آلاینده، بحث جدیدی در مدیریت شهری شهر تهران نیست و هر مسئولی تنها به وعده دادن این موضوع بسنده می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که برخورد حذفی با کارخانه‌های آلاینده تأثیر مناسبی بر کاهش آلودگی شهر تهران ندارد، گفت: حذف آلاینده‌های تهران، افزون‌بر متحمل شدن هزینه‌های متفاوت موجب بیکار کردن عده‌ای از کارگران می‌شود.

حسینی با بیان این که برخورد با آلاینده بر اساس مصوب سازمان حفاظت از محیط زیست قانون است، افزود: این سازمان باید به‌جای برخورد قهری، تمام کارخانه‌ها را به نصب فیلتر، نوسازی امکانات و وسایل کارخانه اجبار کند.

این نماینده مجلس هشتم، با تأکید بر این که سازمان‌های مربوطه به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت از محیط زیست باید برای نوسازی کارخانه‌ها برنامه‌ریزی کنند، یاد‌آور شد: این وزارتخانه باید در کنار نظارت و کنترل، بخش حمایتی خود را هم فعال کنند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، متولی اصلی کنترل و مبارزه با آلاینده‌ها، سازمان حفاظت از محیط زیست است، تصریح کرد: متأسفانه این سازمان در انجام کارهای خود جدیت به‌خرج نمی‌دهد، از این‌رو هیچ طرحی به‌طور کامل اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، با اعلام این که ایجاد سازمان جدید برای کاهش آلودگی آلاینده‌ها باید در اولویت کشور قرار گیرد، گفت: در صورت ایجاد این سازمان، می‌توان بر کاهش آلودگی هوا تهران امید داشت./


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار