شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۱

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در تنظیم قانون جدید مجازات اسلامی نظر کارشناسان و حقوقدانان قوه قضاییه لحاظ شده است،‌گفت:‌ دیه در این قانون به هیچ وجه تغییری نکرده است.

خلیل حیات مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به برخی انتقادات مطرح شده درباره تنظیم قانون جدید مجازات اسلامی، اعلام کرد: در تنظیم قانون جدید مجازات اسلامی کارشناسان مجرب قوه قضاییه حضور داشتند و جلسات متعددی در این باره برگزار شده است.

نماینده مردم بندر ماهشهر ، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰ جلسه تخصصی در کمیسیون قضایی و حقوقی در زمینه بررسی قانون جدید مجازات اسلامی، ادامه داد: هیچ‌گونه تغییراتی توسط کمیسیون در ترکیب‌بندی و عنوان لایحه مورد نظر داده نشده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بررسی‌های میدانی برای رفع ایرادات قانون جدید مجازات اسلامی صورت گرفته است، تصریح کرد:‌ علاوه بر موافقت مسئولان قوه قضاییه، نماینده دولت نیز مدافع این لایحه بوده است.

وی ضمن یادآوری این‌که کد بندی‌های جدید در قانون مجازات اسلامی با تأیید قوه قضاییه انجام شده است، گفت: قانون جدید شامل بخش‌های حدود، قصاص، دیات، تعزیرات و مجازات عمومی است.

حیات مقدم همچنین در زمینه اختلاف‌نظرهای مطرح شده پیرامون بحث دیه، افزود: هیچ اختلاف نظر و مشکلی بابت دیه وجود ندارد و تنها بر اساس آنچه که در فقه آمده است، دیه را لحاظ کره‌ایم.

وی با تأکید براین‌که نمی‌توان هیچ‌تغییری در بحث دیه داد، توضیح داد: به طور مثال در تعریف دیه مبنی بر این‌که دیه  کیفر مالی یا مجازات مالی محسوب می‌شود، هیچ فرقی وجود ندارد.


 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار