اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۱
شوشان: بازیگر آبادانی فیلم سینمایی «استرداد» گفت: به سینما به چشم برانداز و دشمن نگاه نکنیم و قدر داشته های خود را در این عرصه بدانیم.

به گزارش  ایرنا، «حمید فرخ نژاد» روز یکشنبه در مراسم رونمایی از پوستر سی ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر که در موسسه رسانه های تصویری برگزار شد، افزود: جشنواره فیلم فجر حکم سال نوی سینمای ایران را دارد. همه در زمان سال نو برای هم دعا می کنند و من نیز برای سینما دعا می کنم.

وی یادآور شد: سینما مقوله ای از زیر مجموعه علوم انسانی است که تابع فرمول نیست، در علوم تجربی دو به علاوه دو چهار می شود، اما در سینما شرایط متفاوت است.

بازیگر فیلم سینمایی «گشت ارشاد» تاکید کرد: من سینمایی قانونمند را آرزو می کنم و امیدوارم سینماگران امنیت داشته باشند و با تغییر مدیران، حالشان خوب شود و اینگونه نباشد که اثری جایزه بهترین فیلم دینی را بگیرد و از سوی یک مدیر دیگر، توقیف و به اکران نرسد.

فرخ نژاد ادامه داد: سینمای ایران امروز به ارتقای بخش سخت افزاری نیازمند است و بطور حتم در شرایط کنونی نیازمند سالن های خوب هستیم.

وی درباره پایین آوردن برخی فیلم های سینمایی از اکران در برخی شهرستان ها و استان ها گفت: سینما از آن دست مقولاتی است که منتقد و اظهار نظرکننده بی سواد زیاد دارد و امیدوارم یک اثر سینمایی با نظر یک شخص در یک استان از اکران پایین آورده نشود.

بازیگر فیلم سینمایی «خصوصی» توضیح داد: سینما را به چشم بر انداز و دشمن نگاه نکنیم و به جرات می گویم بالاترین افتخارات را در عرصه بین المللی، سینما کسب کرده و این هنر حتی از ورزش و المپیک نیز افتخارآفرینی های بیشتری داشته است.

فرخ نژاد افزود: کشورهای کوچک خلیج فارس پول های زیادی خرج می کنند که بتوانند وجاهت ما را داشته باشند اما ما قدر داشته های خود را نمی دانیم.



**فعالیت های صنفی درسینما نظم پیدا کند

علیرضا داود نژاد نیز در این مراسم گفت: امیدوارم سینمای ایران به ثبات برسد و همه مردم دلارها و طلاها و زمین های خود را بفروشند و بیایند سالن سینما بسازند و در تولید فیلم سرمایه گذاری کنند.

وی یادآور شد: امیدوارم وضعیت تولید سینمای ایران حساب و کتاب داشته باشد و هر کسی که از مادرش قهر می کند در سینما به کارگردانی و تهیه کنندگی نپردازد و بازار سینما و ویدیو رسانه را خراب نکند.

کارگردان فیلم سینمایی کلاس هنرپیشگی تاکید کرد: امیدوارم فعالیت های صنفی در سینما نظم درستی پیدا کند و ظرفیت های نمایشی ما افزایش یابد.

داود نژاد ادامه داد: قاچاقچیان به بازار ویدیو رسانه سلطه پیدا کرده اند و اگر ما 30 تا 40 میلیون مخاطب داشته باشیم تنها یک میلیون از این تعداد با آثار ما سر و کار دارند و الباقی از سوی ماهواره ها ربوده شده اند که امیدوارم این افراد در سالن های سینمایی که خودشان با فروش طلا و دلار و زمین هایشان می سازند حضور یابند.

وی گفت: امیدوارم بعد از اینکه جشنواره فیلم فجر برگزار شد هیچ فیلمسازی این احساس را نداشته باشد که این جشنواره هوای فلان شخص را داشت و همه این حس را داشته باشند که جشنواره به شایستگی ها و نه به وابستگی ها جوایز خود را اهدا کرد.



**سینمای ایران به جشنواره فیلم فجر نیازمند است

رسول صدر عاملی نیز در این مراسم یادآور شد: جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است و از 15 سال پیش تاکنون این رویداد مورد توجه برای سینماگران و کسانی است که سینمای ما را رصد می کنند.

وی یادآور شد: جشنواره فیلم فجر فراز و نشیب های فراوانی داشته و این رویداد به سینمای ایران و سینمای ایران به این رویداد نیازمند است.

کارگردان فیلم سینمایی هرشب تنهایی توضیح داد: آرزوی موفقیت برای داروان و هیات انتخاب سی و دومین جشنواره فیلم فجر را دارم و امیدوارم جشنواره خوبی را پیش رو داشته باشیم.



**به اکران داخلی فیلم ها اکتفا نکنیم

پوران درخشنده نیز در این مراسم افزود: امیدوارم همه برای تعالی سینمای ایران تلاش کنند تا این هنر به جایگاه اصلی خود برسد.

وی یادآور شد: مهمترین رکن سینما، بودن با مردم است و باید به مخاطب اعتماد کرد و با نگاه مردم اثری سینمایی را ساخت.

کارگردان فیلم سینمایی هیس دخترها فریاد نمی زنند توضیح داد: سینمای ایران می تواند در سطح بین المللی حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد و فیلم های ما مخاطبان خود را در عرصه بین الملل دارد از اینرو نباید تنها به اکران داخلی فیلم های سینمایی اکتفا کنیم.

درخشنده گفت: معتقدم چنانچه مدیریت سینما به این بخش توجه ویژه ای داشته باشد اتفاقات خوبی در این بخش رخ می دهد.

انسیه شاه حسینی کارگردان فیلم زیباتر از زندگی نیز در این مراسم گفت: عید سینمای ایران را تبریک می گویم و معتقدم جشنواره فیلم فجر جشن هنر هفتم در کشور است.

پوستر و سایت سی و دومین جشنواره فیلم فجر در مراسمی در موسسه رسانه های تصویری رونمایی شد.

این رویداد سینمایی بهمن ماه امسال به دبیری علیرضا رضاداد برگزار می شود.
برچسب ها: استرداد ، فرخ نژاد ، فجر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار