شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
شوشان: عضو هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) از استقبال ۱۰ میلیونی مردم ایران از ضریح نور در استان‌های مختلف خبر داد.
حجت الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای در مراسم نخستین سالگرد ورود ضریح نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به اهواز که در در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد اظهار کرد: در استقبال و بدرقه ضریح امام حسین (ع) بیش از 10 میلیون ایرانی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اهواز یک حسینیه است افزود: نمایی از این حسینیه بزرگ را در استقبال و بدرقه ضریح حضرت ثارالله (ع) همگان با چشم خود دیدیم.

عضو هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) با یادآوری این نکته که سراسر خوزستان شیعیان اثنی عشری ساکن هستند افزود: حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر از ضریح نورانی حضرت سیدالشهدا (ع) در شهرهای مختلف این استان استقبال کردند.

وی بیان کرد: بعد از یک هزار و سیصد و هفتاد و چند سال از قیام عاشورا در سال 61 هجری قمری، ضریح جدید بهانه‌ای می‌شود تا مردم ایران اسلامی ارادت خود را به ساحت مقدس مولایمان اباعبدالله الحسین (ع) ابراز کنند که ‌ای کاش این ملت در روز عاشورا بودند.

تکیه‌ای در ادامه عنوان کرد: در حدیثی آمده است که هر کس حسین (ع) را در کربلا زیارت کند گویا خدا را در عرش زیارت کرده است.

وی با تاکید بر این نکته که استقبال بی‌نظیر مردم از ضریح کار ما نبود تصریح کرد: مردم خودشان درک کردند که این ضریح قرار است در کجا نصب شود لذا عشق و ارادت خود را ابراز داشتند.

عضو هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) تاکید کرد: خداوند متعال هدف گذاری عالم را با حسین (ع) برنامه‌ریزی کرده است زیرا هدف اصلی خود خداوند است تا به بشر تعالی بخشد.

وی خاطر نشان کرد: علت اصلی قیام سرور و سالار شهیدان اهمیت انسان در آفرینش است زیرا خداوند متعال می‌خواهد مخلوق خود را به تعالی برساند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار