شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
 نمایش ˈ وقتی که باران بباردˈ کاری از گروه نمایش ˈاپیکالˈ از امشب به مدت 11 شب در تالار آفتاب اهواز به صحنه می رود.
رضا حیاتی کارگردان این نمایش روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایش وقتی که باران ببارد به نویسندگی ˈرسول حق جوˈ موضوع اجتماعی است که به مسئله خیانت در خانواده می پردازد.

وی گفت: نمایش، داستان زن و مرد جوانی را روایت می کند که وقوع اتفاقاتی در سالگرد ازدواجشان، مشکلاتی را در زندگی آنها به وجود می آرود.

حیاتی افزود: در این نمایش مینا پیریان، محمد طاهری، خدیجه بابادی و رضوان انصاری ایفای نقش می کنند و رسول حق جو(نویسنده)، رضا حیاتی(کارگردان و طراح صحنه)، سجاد عابدینی(اجرای دکور)، ایمان نخلستانی و محمد بیت سوده(نورپردازی و اجرای دکور) امین پورخداوردی، محسن رافوئی و بنفشه خوش گوهر به عنوان عوامل صحنه حضور دارند.

وی با اشاره به موضوع اجتماعی این نماش گفت: خانواده مهمترین رکن جامعه است و بدون شک افراد سالم از خانواده های سالم وارد جامعه می شوند لذا بسیاری از مشکلات بزرگ خانواده ها ریشه در سوء تفاهم ها و اختلافات کوچک دارد که اگر نسبت به حل آنها آگاهی داشته باشند از بروز حوادث ناگوار بعدی مانند طلاق پیشگیری می کند.

حیاتی افزود: ما در حوزه هنر تلاش داریم با پرداختن به این موضوعات در قالب نمایش، در آگاه سازی خانواده ها تاثیرگذار باشیم.

وی در خصوص وضعیت کنونی تئاتر استان گفت: تئاتر در خوزستان به رغم برخورداری از استعدادهای خوب از از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و افراد پیشکسوت به دلیل مشکلات مالی و اجرایی تمایل به انجام کار ندارند بنا براین لازم است متولیان امر با مدیریت مشکلات و فراهم آوردن شرایط لازم جانی دو باره به تئاتر استان دهند.

رضا حیاتی پیش از این نمایش های خداحافظی با طعم مارگز ˈبرگزیده جشنواره استانی و منتخب حضور در جشنوار منطقه 5 کشورˈ، قصیده شب نمناکˈ برگزیده جشنواره استانˈ، آواز ستاره هاˈبرگزیده جشنواره روباه قرمز در کرمان و زمستان 66 و برگزیده جشنواره بسیجˈ را کارگردانی کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار