شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
شوشان: بازی گلف یکی از پرطرفدارترین ورزش های دنیاست ، گلف از جمله ورزش‌هایی است که در محیط باز برگزار می شود و گلف بازان بصورت انفرادی یا تیمی با هم رقابت می کنند .
خاستگاه گلف سرزمین اسکاتلند است ، مشهورترین و قدیمی ترین زمین گلف جهان در اسکاتلند قرار دارد و نخستین قوانین رسمی این رشته در شهر ادینبورگ پایتخت اسکاتلند نوشته شده است.
دبیر هیئت گلف خوزستان می گوید: مهد ورزش گلف ایران، شهرستان مسجد سلیمان در خوزستان است؛ به طوری که ورزش گلف قبل از کشف چاه نفت در سال 1924 در این شهرستان، ورزش گلف در آن جریان داشته است.
آقای موسوی افزود: مسابقات گلف دسته اول کشور از سال 74 آغاز شد این لیگ در حال حاضر 8 تیم دارد که 6 تیم آن از استان خوزستان هستند و تنها یک تیم از استان اصفهان و یک تیم از استان تهران در این لیگ حضور دارند.
او گفت : البته 18 استان کشور در زمینه گلف فعالیت می کنند اما به علت تبلیغات ضعیف این ورزش، هنوز در کشور جا نیفتاده است و سرمایه گذاران بخش خصوصی هم رغبتی به سرمایه گذاری در این ورزش از خود نشان نمی دهند.
موسوی با اشاره به مشکلات متعددی که تیم های گلف خوزستان با آن مواجهند می گوید: پارسال استان خوزستان 8 تیم در لیگ برتر داشت که دو تیم پخش و پالایش آبادان و هیئت گلف خرمشهر به علت حمایت نشدن مالی از مسابقات این فصل لیگ برتر انصراف دادند.
آقای حاجتی رئیس هیئت گلف استان در این زمینه می گوید: تیم خرمشهری برای شرکت در مسابقات فصل حاضر 10 میلیون تومان می خواست و ما رایزنی های زیادی با مسئولان پتروشیمی ماهشهر انجام دادیم که آنها حاضر نشدند این هزینه را پرداخت کنند.
آقای حاجتی ادامه داد: تیم بسکتبال ماهشهر با صرف هزینه های هنگفت اقدام به جذب بازیکنان خارجی و از جمله آمریکایی می کند اما مسئولان این شهرستان در پاسخ به درخواست کمک به تیم گلف خرمشهری به ما گفتند این تیم متعلق به شهرستان خرمشهر است و به ما ارتباطی ندارد.
حاجتی از فدراسیون گلف هم گله مند است وی می گوید: پارسال حدود 3 میلیون تومان از فدراسیون گلف به هیئت گلف خوزستان کمک شد و این در حالی است که ما برای اجرای هر دوره مسابقه، حدود 8 میلیون تومان هزینه می کنیم.
اسماعیل عامری گلستان که تا چند روز پیش معاون برنامهریزی استانداری و مسئول ورزش استان خوزستان هم بود می گوید : ضرورت دارد وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه ای به ورزشهایی مثل گلف داشته باشد.
وی ادامه داد: علاوه بر گلف ورزشهای دیگری مثل چوگان هم نیازمند توجه ویژه هستند که دولت باید آنها را زیر چتر حمایتی بگیرد.
البته وی در خصوص اقداماتی که در زمان تصدی مسئولیتش داشته توضیح بیشتری نداد.
سیامک مولایی سرپرست تیم گلف پرسپولیس مسجد سلیمان که خود هم به عنوان بازیکن در این تیم بازی می کند، می گوید: تیم ما در حال حاضر با فاصله 3 امتیازی با تیم ملی حفاری ایران در رده دوم لیگ برتر قرار دارد اما به علت عدم حمایت مالی، تمام هزینه ها را شخصا پرداخت می کنم.
مشکل دیگر ورزشکاران گلف باز نبود زمین مناسب این ورزش است.
گودرز مولایی رئیس هیئت داوران گلف خوزستان که رئیس کمیته گلف فدراسیون کشور هم هست می گوید: تنها یک زمین مخصوص ورزش گلف در استان تهران وجود دارد که به هیچ عنوان کیفیت مناسب ندارد.
وی ادامه می دهد: چمن این زمین برخلاف چمن زمین استاندارد گلف بسیار قدیمی است، و این در حالیست که تمام اردوهای تیم ملی گلف برای شرکت در مسابقات جهانی و آسیایی در این زمین برگزار می شود.
اولین دوره لیگ برتر گلف که سال 90 با حضور 10 تیم در 2 گروه پنج تیمی از استانهای خوزستان ، لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، اصفهان و تهران آغاز شده است تاکنون تیم نفت ملی حفاری اهواز قهرمان دو دوره آن شده است.
همچنین از سال 74 که مسابقات لیگ گلف برگزار می شود قهرمانی این رقابتها یکی از تیمهای خوزستانی بوده در این بین تیم نفت و گاز مسجد سلیمان 11 بار و تیم نفت ملی حفاری اهواز هم 2 بار قهرمان لیگ برتر گلف شده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار