شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
شوشان: حسین کعبی در مورد شرایط استقلال خوزستان و قرعه‌کشی تیم ملی ایران در جام جهانی صحبت‌های زیرا را انجام داد:

شرایط استقلال خوزستان چطور است؟

خدا را شکر شرایط خوب است. در شروع نیم‌فصل دوم 4 امتیاز کسب کردیم و انشاءالله در ادامه نیز بتوانیم به روند نتیجه‌گیری ادامه دهیم.

 مقابل مس کرمان بدون تماشاگر به میدان رفتید. آیا فکر می‌کنید این جریمه‌ها موثر است؟

به هر حال این تصمیمی است که فدراسیون فوتبال می‌گیرد و ما نمی‌توانیم چیزی بگوییم البته هرچه داریم از مردم است. امیدوارم دیگر چنین اتفاقی در ورزشگاه تکرار نشود که به دلیل برخی حرف‌های نابجا بدون تماشاگر بازی کنیم. مطمئنا اگر هواداران در ورزشگاه حضور داشتند می‌توانستیم مس کرمان را شکست دهیم.

فکر می‌کنید استقلال خوزستان امروز بتواند نتایج خوبی کسب کند؟

در بالای جدول فاصله کمی بین تیم‌ها وجود دارد. اگر مقابل مس کرمان پیروز می‌شدیم مطمئنا یکی دو پله بالا می‌رفتیم و همه چیز به نفعمان می‌شد اما این اتفاق نیفتاد. مطمئن باشید در پایان فصل ما رتبه‌ای در نزدیکی بالای جدول کسب خواهیم کرد.

 دیدار مقابل سایپا را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازی بسیار سختی است و این دیدار شرایط خاص خودش را دارد. فیرات مربی جوان و خوبی است و زمان حضور او در تیم ملی کنار علی دایی با این مربی کار کرده است. مطمئنا بازی آسانی در پیش نداریم.

 به عنوان یکی از ملی‌پوشان سابق گروه ایران در جام جهانی را چطور می‌بینی؟

ما در فوتبال تیم آسان نداریم. چه در آسیا و چه در اروپا تمامی تیم‌ها قدرتمند هستند. قرار گرفتن مقابل آرژانتین، نیجریه و بوسنی به هیچ وجه آسان نیست. نیجریه قهرمان آفریقاست. آرژانتین یکی از برترین تیم‌های دنیا است. بوسنی با کسب 7 پیروزی یک مساوی و یک باخت توانست به صورت مستقیم به جام جهانی بیاید. پس تمامی این مسائل نشان می‌دهد که در گروه آسانی قرار نگرفتیم. انشاءالله تیم ملی بتواند راهی مرحله بعد شود تا مردم از حضور در جام جهانی لذت ببرند.

خیلی‌ها از رویارویی ایران با لیونل مسی نگران هستند.

مسی بازیکنی دارای خصوصیات خاص خودش است. حرف زدن در مورد او سخت است چه برسد به آنکه بخواهیم مقابل او بازی کنیم. بهترین بازیکنان دنیا موفق به مهار او نشدند. مسی، رونالدو و زلاتان نمونه‌های بزرگی در دنیا هستند که واقعا دارای توانایی ویژه‌ای‌اند. انشاءالله تیم ملی عملکرد خوبی داشته باشد و بتواند مقابل این بازیکنان موفق ظاهر شود.

یکی از کارشناسان می‌گفت همانطور که کعبی مقابل فیگو خوب عمل کرد بازیکنان کنونی نیز می‌توانند مقابل مسی عملکرد مناسبی داشته باشند.

من نمی‌دانم چه کسی این صحبت را بیان کرد اما هر کسی این حرف را زده از او ممنون هستم. بازیکنان خوبی در تیم ملی داریم و توانایی مقابله با حریفان بزرگ را دارند. مهار کردن مسی یک شاهکار است و به هیچ وجه کار آسانی نیست.

اگر در این جام جهانی حضور داشتید مثل فیگو یک لگد به مسی نیز می‌زدی؟

آن یک اتفاق بود و به هیچ وجه دنبال لگد زدن نبوده و نیستم. باور کنید هنوز به خاطر آن اتفاق ناراحتم و به نوعی اگر اثری روی صورت فیگو باقی می‌ماند آن به بدترین اتفاق زندگی من بدل می‌شد و نمی‌توانستم هیچ وقت خودم را به خاطر این مسئله ببخشم.

خیلی‌ها می‌گویند می‌توانیم راحت از این گروه صعود کنیم.

با حرف زدن نمی‌توان به نتیجه‌ای رسید. فوتبال در دنیا پیشرفت کرده است. قبلا 5 گل به لبنان می‌زدیم اما اکنون یک گل هم به این تیم به سختی می‌زنیم. اگر دیدار‌های دوستانه و اردوهای خوبی داشته باشیم می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم اما اگر بخواهیم مثل عربستان عمل کنیم اگر به جام جهانی نرویم بهتر است. اکنون امارات بازی‌های دوستانه زیادی را تدارک می‌بینند چرا ما نتوانیم چنین کاری را انجام دهیم. باید آنقدر با تیم‌های بزرگ بازی کنیم که وقتی قرار است به مصاف آرژانتین برویم این مسئله برای ما امری عادی باشد.

منبع : فرارو


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار