اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
شوشان: دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای این هیئت تاکید کرد.
به گزارش فارس ، محمدرضا ایزدی در مراسم معارفه اعضای جدید هیئت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان که صبح امروز در اهواز انجام شد اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای هیئت منصفه مطبوعات خوزستان الزامی است.

وی در ادامه با خیر مقدم به اعضای جدید و قدردانی از اعضای دوره قبل هیئت منصفه مطبوعات خوزستان افزود: در دوره دو ساله 88 تا 90 تعداد تشکیل جلسات دادگاه زیاد بود.

دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان با بیان اینکه در این مدت شکایات زیادی به دادگاه ارائه شده بود اضافه کرد: در پایان سال 1390 گزارش عملکردی شفاف و به صورت نمودار تهیه و به همه اعضا و همچنین رئیس کل دادگستری خوزستان ارائه شد.

وی بیان کرد: در دوره قبل یعنی از سال 90 تا 92 چون تنها یک پرونده و یک نوبت جلسه تشکیل شد که نیازی به تهیه گزارش عملکرد نبود.

ایزدی درباره جایگاه مطبوعات در جامعه ما نیز عنوان کرد: بهترین تعریفی که تاکنون در خصوص جایگاه مطبوعات ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره جایگاه مطبوعات خاطرنشان کرد: مطبوعات برای جمهوری اسلامی ایران مسئله‌ای تجملاتی و تشریفاتی نیست، بلکه یک مسئله اساسی است.

دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان تاکید کرد: نظام ما برخلاف نظام‌های دیکتاتوری و سرمایه‌داری، یک نظام مردمی است و در چنین کشوری آگاهی و معرفت مردم، مثل آب و هوا برای جامعه ضروری است.

وی در ادامه یادآور شد: با این گفتار رهبر معظم انقلاب جایگاه مطبوعات روشن می‌شود و علی‌رغم وجود رادیو و تلویزیون ایشان روزانه چیزی حدود 17 روزنامه را به خصوص بخش‌های مقالات، تیتر‌ها و متن‌های مهم را مطالعه می‌کنند.

ایزدی تصریح کرد: نگاه رهبر بزرگوار انقلاب به مطبوعات، نگاهی آسیب‌شناسی نیز هست و برای ایشان این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه لزوم آموزش اعضای هیئت منصفه مطبوعات خوزستان را متذکر شد و گفت:‌‌ همان‌گونه که در سال‌های 88 و 89 کلاس‌های آموزشی برای اعضای این هیئت تشکیل شد لازم است برای ارتقای سطح دانش آن‌ها در حوزه حقوق، حقوق مطبوعاتی، قانون مطبوعات، آئین‌نامه اجرایی و تحلیل جرائم مطبوعاتی دوره آموزشی برگزار شود.

دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات خوزستان اذعان داشت: داشتن آگاهی می‌تواند در اظهار نظر و رای هیئت منصفه بسیار موثر باشد و هنگام رای دادن به خطا نروند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار