اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
شوشان : همایش استکبارستیزی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز و با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.
همایش استکبارستیزی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در سالن آمفی تئا‌تر دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی این دانشگاه برگزار شد دارای حاشیه‌هایی بود که به بخشی از آن می‌پردازیم.
* این همایش با حضور جمع زیادی از دانشجویان رشته‌ها و دانشکده‌های مختلف دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
* همایش «استکبارستیزی» بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به قدری با استقبال دانشجویان روبرو شد که بیشتر جمعیت شرکت‌کننده به صورت ایستاده برنامه را دنبال می‌کردند.
* برخی از دانشجویان دانشکده‌های دیگر که برای شرکت در همایش استکبارستیزی به دانشکده علوم آمده بودند به علت کمبود جا در سالن، نتوانستند در همایش حضور یابند.
* برخی نیز برنامه را از طریق سیستم صوتی که در راهروهای دانشکده نصب شده بود گوش دادند و تعداد دیگری هم به علت کمبود جا بازگشتند.
* در همایش «استکبارستیزی» کامران غضنفری، پژوهشگر مطالعات تاریخی و نویسنده کتاب‌های «راز قطع‌نامه» و «آمریکا و براندازی جمهوری اسلامی ایران» به سخنرانی پرداخت.
* در هنگام سخنرانی غضنفری چندین بار شعار «مرگ بر آمریکا» در سالن محل برگزاری همایش «استکبارستیزی» طنین‌انداز شد.
* وی 10 دقیقه آخر سخنرانی خود را برای پاسخگویی به سئوالات دانشجویان دانشگاه شهید چمران اختصاص داد که دو تن از دانشجویان سئوالاتی را مطرح کردند.
* نخستین دانشجو که از بین آقایان انتخاب شده بود سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که حرف‌های شما شیطنت است زیر از دوران هاشمی و خاتمی حرف زدید، چرا از دوران دولت احمدی‌نژاد چیزی نگفتید؟
* غضنفری در پاسخ به این سئوال، گفت: برای آمریکایی‌ها مهم نیست چه دولتی سر کار باشد؛ آن‌ها با افراد کاری ندارند، فقط با نظام اسلامی مشکل دارند، چراکه ایران شعار استقلال آزادی سر می‌دهد.
* نویسنده کتاب‌ «راز قطع‌نامه» ادامه داد: آن‌ها با اصل نظام اسلامی مشکل دارند، چراکه در زمان دکتر بازرگان که اکثر کابینه تحصیل کرده آمریکا و غرب زده بودند و برخی از وزرا تابعیت دوگانه آمریکایی ایرانی داشتند نیز این دشمنی‌ها وجود داشت.
* غضنفری در خصوص سیاست دولت‌های نهم و دهم در مقابله با استکبار و در رأس آنها آمریکا، اذعان داشت: در دوران دولت نهم و دهم 19 هزار سانتریفیوژ راه‌اندازی شد؛ در حالی که قبلاً اجازه داشتن حتی یکی از آن‌ها را به ما نمی‌دادند.
* وی بیان کرد: در طی همین سال‌ها بود که ایران به دانش غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم دست یافت و برخی از قطعات مورد نیاز راکتور آب سنگین نیروگاه اراک را ساخت.
* پس از پایان سخنرانی تعداد زیادی از دانشجویان شعار «مرگ بر آمریکا» را به صورت مداوم سر می‌دادند.
* مجری برنامه نیز از همگان خواست برای شادی روح شهدایی که در فتنه سال 1388 پس از انتخابات ریاست جمهوری به شهادت رسیدند فاتحه‌ای قرائت کنند.
* در ادامه برنامه از حامد زمانی، خواننده متعهد کشورمان خواسته شد به روی سن برود تا ترانه‌های خود را برای دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اجرا کند.
* در موقع دعوت از حامد زمانی برای اجرای برنامه، وی مورد تشویق جانانه‌ای قرار گرفت و دانشجویان اهوازی با دست زدن‌های ممتد از وی استقبال کردند.
* این خواننده محبوب ابتدا ترانه «شناسنامه» و سپس ترانه معروف خود به نام «مرگ بر آمریکا» را در جمع دانشجویان اهوازی به صورت زنده اجرا کرد.
* از نکات قابل توجه همایش «استکبارستیزی» بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز پرچم‌های زرد رنگ مزین به شعار «مرگ بر آمریکا» که این روز‌ها در محافل زیادی استفاده می‌شود در جای جای سالن نصب شده بود.
* از دیگر حاشیه‌های همایش «استکبارستیزی» دانشگاه شهید چمران اهواز این بود که برخی از دانشجویان حاضر در سالن هم برای سخنران مجلس دست می‌زدند و هم کسانی را که مخالف سخنان وی بودند را مورد تشویق قرار می‌دادند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار