شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵
شوشان: 872 قطعه جانور منحصر به فرد در مناطق حفاظت شده خوزستان شمارش شدند. گوزن زرد ایرانی ، آهو ، کل و بز ، قوچ و میش ، روباه ، گراز ، کفتار و شغال از جمله گونه‌های شناسایی شده در حیات وحش استان هستند .

مدیرکل محیط طبیعی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز گفت : بر اساس سرشماری امسال ، 872 قطعه پستاندار گیاه خوار و گوشت خوار در مناطق حفاظت شده استان شمارش شدند که نسبت به پارسال بیش از 60 درصد افزایش داشته است.

لاهیجان زاده افزود: پارسال در این طرح 507 راس گونه منحصر به فرد جانوری شناسایی و سرشماری شدند. وی اضافه کرد : این سرشماری بدست 20 کارشناس و محیط بان محیط زیست استان در 12 نقطه و در مدت زمان 20 روز اجرا شده است .

لاهیجان زاده از مهمترین مناطق حفاظت شده و قابل اجرای این طرح در استان را پارک ملی دز ، پارک ملی کرخه و مناطق حفاظت شده دیمه رامهرمز و میشداغ سوسنگرد عنوان کرد.

سرشماری حیات وحش به منظور شناسایی تنوع گونه‌های جانوری ، برآورد جمعیت پستانداران - خزندگان و پرندگان استان ، اطلاع از جابجایی جمعیت حیات وحش و علل آن ، اطلاع از میزان زاد و ولد و مرگ و میرحیات وحش ، علل و عوامل تهدید حیات و بررسی ظرفیت زیستگاه‌ها و منابع آبی استان خوزستان اجرا شده است .
همچنین این سرشماری به سه روش گرگه ، تراسنتک و نقطه ای و با استفاده از تجهیزات تصویر برداری و دوربین‌های پیشرفته چشمی و تلسکوب انجام شد.
طرح سرشماری حیات وحش در خوزستان هر ساله در دو نوبت پاییز و زمستان یعنی اوایل آذر و اواخر دی تا اوایل بهمن اجرا می شود.
165 گونه منحصر به فرد پستاندار در کل کشور وجود دارد که 60 گونه از این جانوران در مناطق حفاظت شده خوزستان هستند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار