شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۲

یکی از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی در دفاعیات خود از مرگ پرونده فساد مالی، رابطه مه آفرید و یک وزیر، نامه های خاوری و رشوه های داده شده پرده برداشت.

در ادامه هشتمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی، یکی از متهمان در ادامه دفاع از خود با اشاره به نقش مدیر عامل سابق بانک ملی گفت: من از خاوری سربلندترم چرا که از خودم دفاع می کنم. هیچ کدام از این پروژه ها مناقصه ای نداشت چرا که یک مقام دولتی پشت آنها قرار داشت. من فعالیت جریان انحرافی را در این پروژه قوی می بینم.

"الف - گ"  ادامه داد: در پروژه بندرعباس - شیراز نیز ما فقط با نامه خاوری پیروز مناقصه شدیم. خاوری در نامه گفته بود که این شرکت 800 میلیارد تومان فاینانس دارد ضمن اینکه بزرگترین شرکت ریلی خاورمیانه بودیم که این موضوع در پیروزی ما نقش داشت. 4 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه پول گرفته بودیم.

مدیر عامل سابق شرکت تراورس افزود: با یک شرکت سر پروژه 4 درصد قرارداد بستیم. بعد آقای «ر» آمد و  درخواست کرد 2 درصد دیگر برای پرداخت به وزارت راه اضافه کنیم. موضوع را به مه آفرید گفتم که دستور داد دو درصد پرداخت شود. بعد از این موضوع آقای«ر» در یک تصادف جان خود را از دست داد.

متهم ادامه داد: به مه آفرید گفته بودند من را بردارد اما او مرا عوض نکرد اما دادستان من را از این سمت برداشت. من در هنگام قرارداد نیم درصد کم کردم که این میزان 6 میلیارد تومان بود. در مرحله بعد یک درصد از قرارداد را به ارزش 12 میلیارد تومان کم کردم . قرارداد سرانجام با 4.5 درصد بسته شد.

وی در مورد رشوه ها نیز گفت: آقای «ر» 700 میلیون تومان به من پول داد که آن را به حساب شرکت واریز کردم. آن روز صدای شکسته شدن گردن شیطان را شنیدم. خدا در این دادگاه کمک من است.

متهم ادامه داد: مه آفرید دو یا سه بار با یکی از وزرای سابق دیدار داشت. البته پروژه بندرعباس- شیراز را پاک برنده شدیم و کار را شروع کردیم. ما چهار میلیارد تومان به  شرکت «ه» که آقای «ر» رئیس هیئت مدیره بود پول دادیم.  او پول را تبدیل به یورو کرد و به دیگران داد. من این پول را در رابطه با قرار داد به او دادم.

«الف-گ» افزود: چهار ماه و 10 روز است که در انفرادی هستم . سلول حجره طلبگی ما شده است. آقای قاضی درخواست می کنم با تغییر قرار من موافقت کنید دلم برای زن و بچه ام تنگ شده است.

متهم با اعلام اینکه صندوقچه اسرار آقای«ر» بود که در تصادفات مرد تاکید کرد: او یکی از جعبه سیاه های پرونده بود که جان خود را از دست داد.

مدیر عامل سابق شرکت تراورس گفت: آقای "ب-ب" با ما بازی کرد البته من ندیدم که پولی گرفته باشد.

قاضی سراج در ادامه از متهم خواست تا مغز متفکر شرکت را که در بازجویی ها گفته را معرفی کند که متهم در پاسخ به قاضی گفت: اجازه بدهید نگویم فقط باید بدانید که شرکت متعلق به مه آفرید نبود.

متهم در پایان دفاعیات خود را با گفتن یک لطیفه به پایان برد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار