شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
شوشان: قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي خوزستان از برگزاري برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان ،‌كاردانه ا و معماران تجربي در خوزستان خبر داد.
به گزارش شوشان ، نصرالله دهقانی با اعلام اينكه آزمون ياد شده در روزهاي 21 و 22 آذر برگزار مي شود، اظهار داشت: در اين آزمون بيش از 5 هزار داوطلب در 18 رشته مهندسي، كارداني و معماري تجربي شركت مي كنند .
وي ادامه داد: از مجموع 5 هزار داوطلب آزمون ورود به حرفه ، 5 هزار و 84 نفر را مهندسان رشته هاي 7 گانه مهندسي عمران ، 106 نفر را كاردان‌ها و 8 نفر را معماران تجربي تشكيل مي‌دهند كه براي قبولي بايد حداقل به 50 درصد سوالات پاسخ صحيح بدهند.
مديركل راه و شهرسازي خوزستان  با اعلام اينكه آزمون ورود به حرفه مهندسان ، كاردان‌ها و معماران تجربي در يك حوزه امتحاني در استان  برگزار مي شود، افزود: محل برگزاري آزمون دانشگاه شهيد چمران اهواز است و در دونوبت صبح و عصر در روز هاي پنجشنبه و جمعه برگزار مي گردد.
دهقاني  به شرايط افراد براي شركت در آزمون ورود به حرفه و دريافت پروانه اشتغال به كار نيز اشاره و تصريح كرد: داوطلبان گروه مهندسي رشته‌هاي 7 گانه بايد عضوسازمان نظام مهندسي ساختمان ، داراي مدرك تحصيلي كارشناسي و بالاتر و سه سال نيز از زمان فارغ التحصيلي آنها سپري شده باشد.از سوي ديگر اين افراد در صورت قبولي بايد بتوانند مداركي كه سابقه اشتغال آنها در حرفه را نيز ثابت كند ، ارائه دهند.
مدير كل راه و شهرسازي خوزستان مدرك لازم براي كاردانها را فوق ديپلم اعلام كرد و ادامه داد اين افراد نيز بايد سه سال از اخذ مدرك تحصيلي خود را سپري كرده و عضو سازمان نظام كارداني ساختمان استان خود باشند .
وي درخصوص معماران تجربي نيز با بيان اينكه اين افراد بايد داراي مدرك تحصيلي ديپلم به بالا باشند نيز تصريح كرد : معماران تجربي افراد هستند كه در حوزه هاي ساخت و ساز و اجرا فعاليت چشمگيري دارند.
نصراله دهقاني خاطرنشان كرد : سئوالات آزمون به غير از رشته معماري طراحي در ساير رشته ها بصورت تستي خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار