شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
شوشان: فرماندار اندیکا از باز شدن جاده ارتباطی خوزستان به چهارمحال و بختیاری که در پی بارش برف سنگین در مناطق شمالی و کوهستانی این استان بسته شده بود، خبر داد.

ˈعبدالحمید فخاری مقدم در گفتگو با ایرنا افزود: مسیر اندیکا، تاراز، بازفت در گردنه چری در محدوده چهارمحال وبختیاری به علت بارش برف سنگین برای مدتی بسته شده بود که با تلاش گروههای امدادی و راهداری استانهای چهارمحال وبختیاری و خوزستان باز شد اما تردد در آن به علت مه غلیط و بارش برف با احتیاط و کندی صورت می گیرد.

وی گفت: شدت بارش برف در چهارمحال وبختیاری بیشتر بوده و به کسانی که قصد تردد در این مسیر را دارند توصیه می شود زنجیر چرخ و تجهیزات کامل ایمنی داشته باشند.

فخاری مقدم خاطرنشان کرد: مه غلیظ این مسیر بویژه از سمت تاراز و گردنه چری در چهارمحال وبختیاری را فراگرفته و تردد با کندی انجام می شود.

فرماندار اندیکا گفت: با بارش برف سنگین و وجود مه غلیظ در دو سه روز گذشته پنج عملیات نجات و اسکان توسط نیروهایی امدادی اجرا و به 30 نفر از مسافران گرفتار در این مسیر کمک رسانی شد.

وی اظهار کرد که گرفتاری این افراد و کندی تردد در مسیر یادشده بیشتر بدلیل مه غلیظ و کولاک و تجهیز نبودن خودروهای آنان به وسایل ایمنی و مه شکن بوده است.

فرماندار اندیکا گفت: نیروهای هلال احمر و راهداری پیش از بارندگی ها به لحاظ پیش بینی های انجام شده در منطقه تاراز که بسیار سخت گذر و طبیعتی خشن دارد با کلیه امکانات و تجهیزات امدادی،ماشین آلات برف روب و وسایل گرم کننده برای امداد به مسافران استقرار یافته بودند.

فخاری مقدم از تلاش بی وقفه امدادگران هلال احمر و راهداری در این منطقه کوهستانی و بسیار سخت گذر که سرمای بالایی دارد بویژه در بازگشایی مسیر یاد شده و امدادرسانی به مسافران قدردانی کرد.

فرماندار اندیکا فاصله این مسیر از قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا تا گردنه چری را حدود 85 کیلومتر اعلام کرد و افزود: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی خوزستان بین 20 تا 30 سانتی متر و در منطقه محدوده چهارمحال وبختیاری بیش از 40 سانتی متر گزارش شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار