شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
شوشان: به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش آزمایشگاه مرمت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان راه‌اندازی رسما کار خود را آغاز کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان اظهار کرد: برای نخستین بار آزمایشگاه مرمت در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

افشین حیدری، با اشاره به این که خوزستان به این واحد نیاز مبرم دارد، تاکید کرد: در حال حاضر در استان خوزستان كارگاه‌های مرمت آثار تاریخی متعدد فعال است اما برای مرمت‌های اصولی و کارشناسی با زیربنای علمی به این آزمایشگاه نیاز ضروری داشتیم.

وی، با بيان این که در بخش میراث فرهنگی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است، اظهار کرد: تلاش داریم در بخش میراث فرهنگی فعالیت‌ها علمی و کارشناسی شده باشند و از فعالیت خارج از حوزه کارشناسی خودداری کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان افزود: تلاش می‌کنیم تا آثار تاریخی در ابتدا حفاظت شوند و در نهایت برای مرمت آثار فعالیت می‌کنیم. البته مرمت‌ها بر اساس مسايل کارشناسی و تخصصی خواهد بود.

حيدری با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه پژوهشی بيان کرد: فعالیت‌های در حوزه پژوهشی در اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با سرعت و کیفیت بسیار خوبی در حال انجام است و در تلاش هستیم تا در این هفته این فعالیت‌ها نمود بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: خوزستان بیش از 10 هزار اثر ثبت شده ملی و جهانی دارد. به این دلیل فعالیت در عرصه بخش میراث فرهنگی این استان بسیار اهمیت دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار