شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۱
حاشیه های خبری و تصویری معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان/ کنایه معاون وزیر به مدیران آمارساز
وقتی رئیس جمهور می گوید من سرهنگ نیستم یعنی احترام به شخصیت افراد. مردم به این شعارها رای دادند.
شوشان: یازدهمین مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین استان معارفه شد.



در این مراسم ، معاون وزیر آموزش و پرورش
درخواست خود را از تشکل‌های سیاسی و افراد ستاد انتخاباتی روحانی اینگونه بیان کرد: تا آخرین لحظه، با عزت نفس، بزرگواری و به دور از انتظارات نا‌به جا مدیرکل جدید آموزش و پرورش خوزستان را یاری کنید تا فصل جدیدی در این حوزه رقم بخورد. وی ادامه داد: معلمان بازنشسته انتظار ورود به سیستم اجرایی را ندارند اما می‌خواهند که حرف آن‌ها در اتاق‌های فکر و اندیشه شنیده شود و تجارب طول خدمت آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.


حميدرضا كفاش اضافه کرد: بهتر است به جای برخوردهای چکشی و حذفی با افراد بازنشسته و با تجربه، اجازه ورود به میدان را به آن‌ها بدهیم. معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: همکاران خود در اداره کل را از بین کسانی انتخاب کنید که به نوکری معلم افتخار کنند.

وی در این خصوص اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش محل رفت و آمد معلم و گوش کردن به حرف‌های وی است، کسانی که این اعتقاد را ندارند باید جای خود را به کسی بدهند که معلم را تکریم می‌کند.

وی افزود: آموزش و پرورش محل انسان‌های کوچک و کوته‌بین نیست بلکه افراد بزرگ باید به کار گرفته شوند و رفت و آمد داشته باشند.


معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: عدم استفاده از افراد شایسته جناح‌های دیگر، ظلم و عامل عدم توسعه استان است، اینکه افراد شایسته‌ای به خاطر کاسبی برخی افراد قدرت طلب خانه‌نشین شوند حرکت درستی نیست.

وی با اشاره به اینکه بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش نکته‌ای بسیار مهم است خاطر نشان کرد: از این به بعد ما از شما آمار نمی‌خواهیم تا به خاطر رقابت کاذب دو تا صفر جلوی اعداد و ارقام بگذارید بلکه کیفیت کار مهم است و دوران ارائه آمارهای کاذب به سر آمده است.


معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش و پرورشافزود: يك مدرسه قرآني كه دانش‌آموز قاري و معتقد به نظام تربيت كند از 500 لوح تقدير با ارزش‌تر است. روش ما در دولت تدبير و اميد كيفيت بخشي است، نه آمار و كميّت. بايد گروه‌هايي از افراد مجرب‌ تشكيل دهيد و مدارس را از نظر كيفي ارزيابي كنيد. وی اضافه کرد: این که در برخورد با معلمی که خسته از روستای دور دست آمده است بگوییم مشکل تو است مشکل من نیست یا به من ربطی ندارد این در دولت تدبیر وامید جایی ندارد.

کفاش خاطر نشان کرد: وقتی رئیس جمهور می گوید من سرهنگ نیستم و یک حقوق دان هستم یعنی احترام به شخصیت افراد یعنی دوری از تنبیه بدنی دانش آموزان و مردم به این شعارها رای دادند.

محمد تقی‌زاده مدیرکل جدید آموزش و پرورش خوزستان در مراسم معارفه خود گفت: قطعا زمانی می‌توانیم آموزش و پرورش موفقی داشته باشیم که با یک پشتوانه قوی علمی، تحقیقی و پژوهشی جهت رفع مشکلات اقدام کنیم.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع قومیتی که در خوزستان وجود دارد باید بتوانیم از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در جهت پیشرفت استان و بهبود شرایط بهره بگیریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه متاسفانه آموزش و پرورش نگاه و اولویت اول دولت‌های ما نبوده است اذعان کرد: جدی‌ترین، مهم‌ترین و اساسی‌ترین رویکرد نظام ما کار، تلاش و جدیت بیشتر است.

تقی‌زاده با اشاره به فرمایش شهید باهنر که همه دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها رسالت ساخت ایران را به عهده دارند، اظهار کرد: آموزش و پرورش رسالتش در ساختن ایرانی نمونه و غیرتمند سنگین‌تر است زیرا باید سایر دستگاه‌ها را بسازد و آماده کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان به گفته یکی از فلاسفه که دو کار مملکت داری و تعلیم و تربیت مشکل‌ترین کار‌ها هستند اشاره کرد و افزود: مملکت داری مشکل نیست به شرط آنکه تعلیم و تربیت موفقی داشته باشیم.  وی اضافه کرد: اگر تعلیم و تربیت موفقی داشته باشیم در آینده رئیس جمهور، وزیر، استاندار، وکیل، پزشک و ... موفقی خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه شرایط فعلی آموزش و پرورش خوزستان، زیبنده استان نیست عنوان کرد: خوزستان سرزمین موعد شهدا است و باید لیاقتش بیش از این باشد. مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان خاطر نشان کرد: خوزستان استانی است که نخستین تمدن‌ها ی طول تاریخ در آن به وجود آمده است، دروازه ورود اسلام و تشیع به ایران است و همچنین به عنوان قلب تپنده اقتصاد کشور باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.


سید شکر خدا موسوی نماینده مردم اهواز از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی گفت :  سکون برای هر جامعه‌ای به معنی مرگ است و در استانی مثل خوزستان که انقلابی نمونه در کشور داشته است باید حرکت، تلاش و فعالیت وجود داشته باشد. وی اظهار کرد: رحمان فلاحی طی سالیان گذشته با وجود مسائل و مشکلات فراوان موفق عمل کرد. سید شکر خدا موسوی ضمن آرزوی موفقیت برای محمد تقی‌زاده ادامه داد: ما نماینده‌های مجلس پشت سر مدیران هستیم و در همه زمینه یاری رسان خواهیم بود.

نماینده مردم اهواز خاطر نشان کرد: خوزستان در طی سالیان گذشته دستخوش مشکلات فراوانی شده است که بخش از این مشکلات به دلایل تاریخی و بخشی هم به لحاظ بی‌توجهی به این استان بود. موسوی خاطر نشان کرد: تلاش و مجاهدت، ترکش‌ها و سنگ‌هایی را به دنبال خواهد داشت اما باید این عواقب را به جان بخریم و چند برابر گذشته تلاش و جهاد کنیم.

وی بر لزوم حمایت از مسئولان استانی از هر فکر و جناحی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در خوزستان هنگام انتقال دولت‌ها کدورت‌هایی به وجود می‌آید که باید این اختلافات را کنار بگذاریم و با وحدت بر مشکلات چیره شویم.


فلاحی مدیر کل سابق آموزش و پرورش خوزستان نیز در مراسم تودیع خود و معارفه مدیرکل جدید گفت : تقاضای نقل و انتقال معلمان یکی از معضلات آموزش و پرورش خوزستان در ارتباط با نیروی انسانی است. وی اظهار کرد: خوزستان در حال حاضر دارای 880 هزار دانش آموز است که از نظر کمیت دانش آموزان در رده سوم کشور بعد از استان‌های تهران و خراسان قرار داریم.

فلاحی یکی از معضلات و مشکلات در ارتباط با نیروی انسانی را نقل و انتقالات بیان کرد و گفت: در سال گذشته دو هزار و 200 معلم متقاضی خروج از استان بودند که با انتقال 700 نفر از آن‌ها موافقت شد.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 نیروی دائم متقاضی نقل و انتقال داریم، اضافه کرد: مسلم است آن تعدادی که با نقل و انتقال آن‌ها موافقت نشده است با نارضایتی به کار خود ادامه می‌دهند. وی در پایان خاطر نشان کرد: در طول دو سال گذشته مدیران مدارس علی رغم تنگناهای مالی که وجود داشت با توانمندی و تلاش بسیار مدارس را اداره کردند که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان که به مراسم تودیع و معارفه آمده بود گفت: افت تعداد دانش‌آموزان یک زنگ خطر است که بعد از 20 سال 7 میلیون دانش‌آموز کاهش یافته است.
آیت‌الله حیدری با اشاره به دوران مدیریت فلاحی در آموزش و پرورش اظهار کرد: زحماتی که رحمان فلاحی چهار سال گذشته در بهبود وضعیت تعلیم و تربیت استان متحمل شدند قابل تقدیر است. وی ضمن تبریک به محمد تقی‌زاده ادامه داد: این جابجایی و چرخش مدیریت در این چند سال در نظام ما نهادینه شده است که تجربه‌ای گران در زمینه استفاده از سلایق مختلف است.



نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه متناسب با جابجایی مناصب چالش‌هایی به وجود می‌آید تصریح کرد: مدیران ما باید به دور از چالش‌ها و با رعایت موازین نظام اسلامی، احترام به خون شهدا و پیروی از آرمان‌های امام راحل جلوی تهدیدات و خطرات را بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: مدت هشت سال است که با توافق حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پروش در استان‌ها تشکیل شده است. حیدری اضافه کرد: در خوزستان هم متناسب با سایر نقاط کشور این ستاد کار خود را آغاز کرد و فعالیت‌های خوبی از جمله طرح معراج، ولایت و... را انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 12 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور و 880 هزار دانش‌آموز در خوزستان مشغول به تحصیل هستند که در مقایسه با دهه 70 که تعداد دانش‌آموزان 19 میلیون نفر بود کاهش محسوسی داشته است. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این افت تعداد دانش‌آموزان یک زنگ خطر است که بعد از 20 سال هفت میلیون دانش‌آموز کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کاهش تعداد دانش‌آموزان ناشی از پیگیری سیاست کاهش جمعیت است اذعان کرد: براساس آمار در صورت ادامه دادن به این مسئله در سال 1395 نرخ رشد جمعیت در کشور به صفر می‌رسد و تا 30 سال دیگر جمعیت ایران به 45 میلیون نفر کاهش می‌یابد. حیدری با بیان اینکه در حال حاضر نرخ رشد جمعیت یک درصد است عنوان کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت کشور است و در صورت ادامه این سیاست منفی در سال‌های آینده خبری از جامعه پویا و رشد علمی بالای کشور نیست.

وی خاطر نشان کرد: هر ایرانی موظف به تجدید نظر در این سیاست غلط است و معلمان که بازوان فرهنگ سازی در جامعه هستند باید بار سنگین نهادینه کردن افزایش فرزندان را به عهده بگیرند.



مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار