شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
شوشان: مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان از افتتاح دو پروژه مهم آبفا در سیستم فیلتراسیون و مخزن 20 هزار مترمکعبی ماهشهر خبر داد.

محمدعلی صنیعی‌نژاد از افتتاح دو پروژه مهم آبفا در سیستم فیلتراسیون و مخزن 20 هزار مترمکعبی ماهشهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به توسعه شهر و نیاز به آب با کمیت و کیفیت مطلوب‌تر، افزایش ظرفیت مخازن ذخیره و فیلتراسیون ماهشهر با وجود کاهش اعتبارات آبرسانی به عنوان یک طرح مهم و حیاتی در دستور کار شرکت آبفا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این ظرفیت فیلتراسیون آب ماهشهر 17 هزار مترمکعب در شبانه روز بود، افزود: در این طرح پنج دستگاه فیلتر آب تحت فشار هر کدام به ظرفیت 250 مترمکعب در ساعت به بهره‌برداری می‌رسد که مجموعا ظرفیت فیلتراسیون آب شرب ماهشهر را به 47 هزار مترمکعب در شبانه روز ارتقا می‌دهد که این امر تاثیر بسزایی در افزایش سطح کمی و کیفی آب شرب مردم خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان، هزینه نصب و اجرای این فیلترها را یک میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از فیلترهای جدید آب شرب مطلوب و استاندارد 75 درصد از مشترکین موجود در سطح ایستگاه ماهشهر صنعتی تامین می‌شود.

وی در خصوص جزئیات مخزن ذخیره آب ماهشهر نیز عنوان کرد: برای بهره برداری از مخزن جدید که 20 هزار مترمکعب ظرفیت دارد حدود یک میلیارد ریال هزینه شده است و با افتتاح آن ظرفیت ذخیره سازی آب شرب ماهشهر از 18 هزار مترمکعب به 38 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

صنیعی‌نژاد، دستاوردهای اجرای این طرح را افزایش ظرفیت ذخیره آب شرب شهر ماهشهر متناسب با نرخ رشد جمعیت و پوشش دادن نیاز آبی شهر در زمان نوسانات ساعتی مصرف آب، ایجاد تعادل در شبکه توزیع عنوان کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار