شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی اختراعات خلیج فارس با حضور مبتکران و مخترعان استان های بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در بوشهر گشایش یافت.

به گزارش شوشان به نقل از ایرنا ، بیش از 160 نفر ازمخترعان و نوآوران این استان ها در این جشنواره حضور دارند.

رییس بنیاد نخبگان استان بوشهر در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت:بیشترین مخترعان و مبتکران شرکت کننده در این جشنواره از استان های فارس، خوزستان و بوشهر هستند.

رییس بنیاد نخبگان استان بوشهر بیان کرد: 20 نفر از مخترعان حاضر در این جشنواره مدرک دکترا دارند که بیشترین آنها از استان بوشهر و 20 نفر از مبتکران نیز زن هستند.

وی اضافه کرد: اختراعات در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی، شیمی، مکانیک، مواد و متالوژی، برق، الکترونیک و کنترل، کامپیوتر و IT، عمران کشاورزی، مواد غذایی و حوزه پزشکی است که در صورت تایید گروه داوران می توانند از اعتبار پژوهشی 30تا50 میلیون ریالی و تسهیلات نظام وظیفه بنیاد ملی نخبگان استفاده کنند.

قاسمیه بیان کرد: فرایند تجاری سازی و صنعتی کردن اختراعات از جمله دغدغه های مخترعان و فعالان اقتصادی است که نیازمند تشکیل شبکه ارتباطی است.

وی گفت:بخش تجاری سازی جشنواره خلیج فارس با هدف نهادینه ساختن فرهنگ تجاری سازی و کسب ثروت از دانش و هدف راهبردی تبدیل ایده به محصول ایجاد شده است.

قاسمیه اظهار کرد: در این بخش بیش از 20 اختراع تجاری سازی شده از مخترعان زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان، نوآوران و پژوهشگران استان های شرکت کننده در قالب اشخاص حقیقی یا شرکت های خصوصی به منظور جذب سرمایه گذار برای تولید و یا تکمیل طرح ارایه شده است.

رییس ستاد برگزاری جشنواره نوآوری و شکوفایی منطقه ای اختراعات خلیج فارس گفت: دالان تسهیل کنندگان به عنوان یکی از بخش های مهم بخش تجاری سازی در خلال برگزاری جشنواره به مشاوره حقوقی مخترعان، مشاوره تهیه طرح کسب و کار و ارزش گذاری محصول می پردازد.

وی گفت: در این بخش شرکت فناوران و هوش افزاران ماد از تهران و 10 شرکت دانش بنیان مستقر در پارک خلیج فارس مستقر هستند.

این جشنواره به مدت سه روز در بوشهر ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار