اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷
شوشان: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در صورت تامین نقدینگی، تعداد ناوگان حفاری را در سال های آینده به ۸۰ دکل خواهیم رساند.

به گزارش ایسنا ، حمیدرضا گلپایگانی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهارکرد: قرارداد ساخت ۴ دکل حفاری اردیبهشت ۹۲ منعقد شد که مراحل مالی این پروژه ها در حال طی شدن است.

 وی افزود: از سال ۸۸ تاکنون تعداد دکل های حفاری به ۷۰ دستگاه رسیده که ۶۸ دکل فعال و ۲ دکل در حال راه اندازی اند؛ و همچنین ۶ دکل اجاره ای هستند. از تعداد ۷۰ دکل حفاری، ۳ دکل در بخش دریایی و ۶۷ دستگاه دکل در بخش خشکی فعالیت می کنند؛ دکل های دریایی شامل دکل مدرس، شهید رجایی و مورب است.

 وی عنوان کرد: از ابتدای تاسیس شرکت حفاری تاکنون، متراژ حفاری ۷ میلیون و ۸۲۱ متر بوده که یک میلیون متر آن به چاه های پروژه ای اختصاص داشته است؛ این پروژه ها در قالب کلید در دست (Purn key) انجام شد و شرکت درصدد است که کل پروژه ها را نیز به این شیوه انجام دهد.

 گلپایگانی ادامه داد: شرکت ملی حفاری تنها شرکتی صنعتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که به فرمان امام(ره) تاسیس شده است و ما افتخار داریم که سربازان صنعتی هستیم که امام خمینی (ره) موسس آن بوده است و این مساله از افتخارات کل کارکنان ما بوده و خواهد بود.

 وی اظهار کرد: شرکت تقریبا در تمام نقاط ایران فعالیت دارد و در ۱۲ استان کشور عملیات حفاری انجام می دهد؛ محدوده خدمات حفاری از خوزستان تا خانگیران، بندرعباس تا قشم، کیش، خارک و استان فارس تا خلیج فارس ادامه دارد.

 گلپایگانی تصریح کرد: در حال حاضر در میادین آزادگان، یاران، آذر و پارس جنوبی در قالب پروژه های EPD فعالیت داریم که این پروژه ها شامل ۹۵ حلقه چاه است. ۱۸ حلقه چاه حفاری شده و ۳۷ حلقه در حال حفاری و ما بقی در دست اقدام است.

 وی عنوان کرد: شرکت در پروژه پارس جنوبی فعلا در فازهای ۱۴، ۱۷ و ۱۸ در حال انجام عملیات است و فازهای ۹ و ۱۰ به اتمام رسیده است. همچنین حفاری ۴ حلقه چاه در فاز یک بر عهده ما بوده است. شرکت حفاری ایران یکی از موفق ترین شرکت ها در پارس جنوبی بوده است و آمادگی داریم اگر پروژه ای در پارس جنوبی تعریف شود و این کار به ما محول شود آن را انجام دهیم.

وی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی اظهارکرد: حمایت ما تا جایی امکان دارد که به اقتصاد ما و کشور لطمه ای وارد نشود. همچنین تمایل نداریم قطعه ای که در اهواز می توانیم بخریم را از استان های دیگر خریداری کنیم.

 گلپایگانی بیان کرد: در دهه گذشته شرکت ارتباط خوبی با دانشگاه ها و مراکز علمی برقرار کرده است که این اقدامات در راستای ساخت تجهیزات بوده است؛ همچنین شرکت حمایت خوبی از تولیدکنندگان داخلی به وِیژه خوزستانی داشته است. اگر کالایی با کیفیت در استان تولید شود ما هرگز کالای خارج استان را ترجیح نمی دهیم.

 وی بیان کرد: از کارفرمایان اصلی این شرکت، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که ۵۸ درصد ظرفیت به آن اختصاص یافته است؛ سهم نفت مرکزی ۱۲ درصد، فلات قاره ۶ درصد و شرکت اکتشاف ۴ درصد بوده است و ۲۰ درصد مابقی نیز به کارفرمایان پروژه ای اختصاص دارد.

 گلپایگانی گفت: در یکسال گذشته ۷ هزار عملیات در خدمات فنی و ۱۲۴ عملیات در بخش خدمات ویژه انجام شده است. متراژ حفاری جهت دار ۳۷ هزار و ۵۰۰ متر و ۷۰ عملیات انحرافی یا کج انجام شده است.

 وی تصریح کرد: متراژ حفاری در چاه های توسعه ای در هر روز ۵/۳۰ متر به ازای هر دکل بوده است که خوشبختانه با تلاش همه کارکنان به ۹/۳۱ متر رسیده است و این مساله ۴/۱ متر افزایش را به ازای هر دکل نشان می دهد. ضریب تکرار حوادث حدود ۱۱ درصد و ضریب شدت حوادث ۴۶ درصد کاهش داشته است.

 گلپایگانی گفت: سهم ما از بازار در بخش خشکی ۶۳ درصد است که ۴۰ درصد بازار متعلق به بخش خصوصی است؛ ۲۲ درصد سهم بازار بخش دریایی نیز متعلق به شرکت ملی حفاری می باشد.

وی افزود: در افق ۲۰ ساله چشم انداز وزارت نفت، اهدافی همچون کسب جایگاه اول فناوری نفت و گاز در منطقه و کسب جایگاه دوم تولید نفت در اوپک مطرح است که باید به این مسایل توجه و در این راستا گام برداشت.

 گلپایگانی تجربه بالای عملیاتی پرسنل، اخذ تصمیم درست در شرایط بحرانی، قابلیت ارائه بسته کامل حفاری، توانایی شرکت در پروژه های کلید در دست، وجود دانش فنی بلقوره، درک ضرورت برون سپاری فعالیت ها، درک ضرورت توجه به مقوله HSE و داشتن برنامه جهت توسعه ناوگان را از نقاط قوت این شرکت عنوان کرد.

 وی با اشاره به ادغام نمایشگاه صنعت نفت و حفاری، گفت: جدا بودن این نمایشگاه ها در گذشته افزایش هزینه ها و نارضایتی شرکت کنندگان را به دنبال داشت؛ در نهایت ۲۴ دی ماه امسال، هم زمان با هفته وحدت، جهت هم افزایی، این نمایشگاه ها در قالب یک نمایشگاه برگزار می شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار