شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
شوشان: بزرگترين کارخانه سيمان استان خوزستان در ليست شرکتهاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت.

به گزارش موج، محمدحسن رضايي معاونت اقتصادي و برنامه ريزي شرکت سيمان فارس و خوزستان با بيان مطلب فوق گفت: هيات پذيرش در جلسه روز يکشنبه 24 آذر ماه خود پذيرش شرکت سيمان خوزستان (از جمله شرکتهاي فرعي هلدينگ سيمان فارس و خوزستان) را مورد بررسي قرار داد و با نظر مساعد هيات پذيرش، اين شرکت در فهرست شرکت هاي پذيرفته شده در بازار دوم شرکت بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت.
شرکت سيمان خوزستان با داشتن دو خط توليد 3 و 5 هزار تني کلينکر توان توليد ساليانه 2400 هزار تن کلينکر و 2500 هزار تن سيمان را دارد.

علاوه بر اين شرکت سيمان خوزستان به منظور حضور قوي و موثرتر در بازار صادراتي کشور عراق، مشارکت در شرکت سيمان العماره براي راه اندازي آسياب سيمان و توليد محصول توسط کلينکر هاي انتقالي از کارخانه متعلق به خود را دنبال ميکند بديهي است راه اندازي اين آسياب ميتواند ارزش افزوده بالايي را براي شرکت سيمان خوزستان به همراه داشته باشد.

معاونت اقتصادي و برنامه ريزي شرکت سيمان فارس و خوزستان افزود: سرمايه فعلي اين شرکت بالغ بر 650 ميليارد ريال است که60.7 درصد آن متعلق به گروه سيمان فارس و خوزستان و 25 درصد آن متعلق به هلدينگ سيمان غدير و مابقي متعلق به ساير سهامداران است.

اين شرکت در سال مالي گذشته با فروش حدود 2170 هزارتن کلينکر و سيمان توانسته است به فروشي در حدود 1593 ميليارد ريال دست پيدا کند. سود خالص اکتسابي سال گذشته اين شرکت معادل 370 ميليارد ريال بوده که بدين ترتيب سود هر سهم بالغ بر 570 ريال بوده است.
سود پيش بيني شده اين شرکت در سال جاري به ازاي هر سهم 1102 ريال ميباشد که براساس عملکرد شش ماهه معادل 549 ريال آن تحقق يافته است. توضيح اينکه مابه التفاوت نرخ ارز (فاصله بين نرخ مرجع تا نرخ اتاق مبادلات ارزي) براي تسهيلات ارزي اخذ شده به موجب استاندارد شماره 16 حسابداري در حسابها منظور شده است.

رضايي در ادامه اظهار داشت: هلدينگ سيمان فارس و خوزستان پيگيري درج و عرضه اين را در برنامه آتي خود قرارداده علاوه براين شرکت سيمان ساوه نيز مراحل پذيرش را دنبال مينمايد که در ماههاي آتي به ثمر خواهد رسيد. توضيح اينکه شرکت سيمان ساوه داراي 2 خط سيمان خاکستري مجموعا به ظرفيت 2100 هزار تن در سال و 2 خط سيمان سفيد مجموعا به ظرفيت 300 هزار تن در سال است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار